DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Khamis, 4 Jun 2015

Muktamar Pemuda PAS : Tahniah Perwakilan Pemuda Kerana Berjaya Menumbangkan Bakal Pemimpin Masa Depan


Pelik Bin Ajaib beb... Cukup Bijak lu orang Perwakilan Pemuda PAS dengan Memilih Yb Nik Abduh sebagai Ketua Pemuda PAS Pusat yang Baru, lu orang telah Menunjukan Kebijaksana dan Kecerdikan lu orang semasa Memilih.

Tak Sia-Sia betul Slogan PAS GANTI UMNO seperti yang Diwar-warkan, dan tak lupa juga cukup Bijak dan Cerdik Cara Ketua Pemuda PAS Pusat yang baru bila Berkempen dengan sekadar Mendiamkan Diri... Syabas.

Mungkin cara Berkempen sebegitu begitu menarik Minat Perwakilan Pemuda PAS, sehinggakan Calon tersebut memperolehi Undi yang Besar berbanding Penyandang Jawatan Ketua Pemuda. Sekali lagi Syabas gua Ucapkan.

Ini lah Harga Demokrasi yang terpaksa dibayar oleh Ahli Pemuda PAS bila Calon dan Penyadang Ketua Pemuda PAS Pusat Saudara Suhaizan Kaiat berjaya DISEMBELEH Hidup-Hidup dari terus menjadi Ketua Pemuda PAS Pusat.

Hanya kerana Terpengaruh dengan Slogan Kepimpinan Ulama' Pewaris Nabi walaupun pada Hakikat nya, seperti Ular Dalam Semak Mencari Jalan Hendak Mati dengan Sedaya Upaya dan Usha kearah itu.

Apa nak buat jika itu sudah Pilihan lu orang, cerita pun sudah tidak berguna kerana Nasi Sudah Menjadi Hangit dan bukan setakat menjadi Bubur. Jika Bubur masih lagi Sedap untuk dimakan, tapi kalau sudah Hangit sendiri fikirlah beb.

Cuma diharapkan Kepimpinan Pemuda PAS Pusat yang baru tidak lah Bertamhah LEMBAB seperti Bekas Ketua Pemuda PAS yang Tewas, namun jika masih lagi Terpengaruh dengan Slogan Kepimpinan Ulama', maka Lembab pun No hal.

Berbalik kepada Slogan PAS GANTI UMNO biar ia nya betul-betul menepati Ciri-Ciri Kebaikan yang sebenar, jangan bila sudah Slogan tersebut berjaya nanti tetapi Perangai dan Perbuatan sebiji dan sama dengan Umno.

Yang paling Mustahak buat Kepimpinan Pemuda PAS Pusat yang baru ialah Melaksanakan Kegagalan Bekas Ketua Pemuda PAS, dalam MENDIDIK AKHLAK Ahli Pemuda PAS sewaktu Bersidang yang seperti BERUK KENA BELACAN... hakk tuihh !.


hemmmmm..... suruh aje lah ketua pemuda pas pusat yang baru tu pakai skirt aje beb... kah kah kah !.

20 ulasan:

  1. Dei thamby ! Sudah kalah pun meroyan lagi ke ? Kah kah kah .............. balik kampung tanam jagung lagi baik ........... bungkus lah lu punya blog .......... tara guna punya blog !

    BalasPadam
    Balasan
    1. dey paraiah... apa lu ingat ini blog guna lu punya bapak wala'un punya wang ka... kah kah kah

      Padam
    2. dia punya blog dia punya pasal la nak tulis yg lu bikin sibuk buat per wa sokong lu mat indera

      Padam
    3. kakakkakaka... bulum kalah la tambi ... lagi ada ini hari.. deyyyy kunjit sapriaaaa

      Padam
  2. Melayu dari dulu memang macam tu.Bodoh dan Malas bak kata Che Det.Pengikut Pemuda Pas skrg ni ,Melayunya lebih dari Islam.Mereka macam puak Darah Biru dalam Umno.Hidup menyusahkan.Kecik-kecik tak nak mampus.

    BalasPadam
  3. Buang yg jernih ambil yg keroh....

    BalasPadam
  4. sebenor nya slogan PAS ganti UMNO itu salah yang betulnya PAS akan bergabung dengan UMNO

    BalasPadam
  5. Kesian penulis artikel ni. Tidak memahami kehendak ahli pas. kekalkan ulamak kerana mereka pewaris Nabi saw. Penulis saja yg tak setuju sedangkan majority ahli hendakkan yg terbaik.

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalau bodoh jangan tunjukan sangat beb, apakah dengan pengundi memilih bn dalam pru maka ia nya boleh dikatakan bahawa rakyat hendakkan yang terbaik bukan kerana kebodohan rakyat yang mengundi bn. memang ulamak adalah nabi, tapi nabi juga ada bersabda berkaitan ulama' (ulama jahat)

      Padam
    2. betul ulama pewaris nabi tapi kalau ulama pn tak mampu nak menjd contoh baik tak yah jd pemimpin jd seperti penceramah kat tv yg ada jer duit masuk org dgr blm tentu jd baik..... wakakak

      Padam
  6. Dah kena nasi kangkang ni.......tu pasal..huhuhuhu

    BalasPadam
  7. Apa you ingat Pas DAP tu ada bagus ke ? Kalau sokong DAP Masuk saja DAP. Haa Haa !!

    BalasPadam
    Balasan
    1. pas sokong umno.. bubar pas masuk umno lah.. ni spesisi si tolol presiden. bila presiden tolol anak buah kena tolol tak bole cerdik melawan tuan. kalau cerdik sikit dari tuan derhaka masuk neraka sebab tak wala

      Padam
  8. Mat Indera ni orang PKR. Tu yang meroyan semacam.

    BalasPadam
  9. PAS 4 All jadi PAS 4 PAS....PAS ganti UMNO jd..PAS dh jadi UMNO....takbir!!!!

    BalasPadam
  10. Ulamak pewaris nabi boleh baruakan ahli jamaah ke? Ini bukan akhlak nabi. Ini akhlak ulamak Pas.

    BalasPadam
  11. pas ada dewan pemuda ke selepas ni? setahu aku pas semakin kuat selepas nie sebab ada dua dewan muslimat

    BalasPadam
  12. Akhlak pemimpin pun teruk ..apa nk heran dengan penyokong pengomen depa di sini..Islam la sangat..puiiiii

    BalasPadam
  13. Orang BODOH, TOLOL, BAHLUL, ... jangan dan tak boleh diajar. Dah PEMUDA PAS dah diBODOH, diBAHLUL, diTOLOL, ... dek cakap PRESIDENnya. Kalaulah ini kehendak PEMUDA PAS, kita lihat akan akibatnya.

    BalasPadam
  14. Bila lagi golongan PRO-PR nak tubuhkan parti baru? PAS ni dah rosak dari atas sampai bawah dek perangai golongan ular mak yg nak tegakkan melayu bersama umno. Ahli PAS & golongan muda akan terus bersama PR. Tinggalkan golongan yg berjuang atas bangsa/ keturunan. Fahaman assobiyah ni lorat................

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....