DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Selasa, 2 Jun 2015

Muktamar PAS : Pemuda PAS Boleh Bertukar Kepada Pemudi PAS Jika Dibawah Nik Abduh


Ini lah yang Mesti difikirkan oleh Perwakilan Pemuda PAS dalam Memilih siapakah Calon yang Paling layak menjadi Ketua Pemuda PAS Pusat bagi Penggal 2015/2017, diantara Saudara Suhaizan Kaiat atau Yb Nik Muhamad Abduh. Andai kata Perwakilan Pemuda PAS Tersalah Pilih maka Ketua PAS Pusat Pusat boleh menjadi kepada Ketua Pemudi PAS Pusat beb... kah kah kah !.

Jika Kepimpinan Pemuda PAS Pusat dibawah Saudara Suhaizan Kaiat dikatakan sebagai LEMBAB oleh Golongan yang lebih Mesra kepada Umno daripada Ahli PAS itu sendiri, apakah ada Jaminan yang Kepimpinan Pemuda PAS Pusat dibawah Yb Nik Muhamad Abduh Tidak akan Bertambah Lembab dan Terhegeh-hegeh serta Penakut... kah kah kah !.

Pemuda PAS Pusat adalah Bakal yang akan Mewarisi Kepimpinan PAS suatu hari nanti, oleh itu semestinya Ketua Pemuda PAS Pusat dipilih daripada Mereka yang Berilmu, Cerdik Berpolitik serta Berani. Jika Ciri-Ciri tersebut tiada kepada Calon yang Menawarkan Diri namun masih lagi Boleh Menang, maka jawap nya lu orang sendiri mahu ingat lah beb... kah kah kah !.

Ini adalah Cabaran yang cukup Getir buat Perwakilan Pemuda dalam Memilih Ketua Pemuda PAS Pusat, Getir bukan nya bermaksud bahawa kedua-dua Calon mempunyai semua Ciri-Ciri seperti Berilmu, Cerdik Berpolitik serta Berani. Tetapi disebabkan satu Pihak Mendakwa sebagai Penyokong Ulama' dan Menuduh Pihak lain sebagai  Pilihan DAP... kah kah kah !.

Disinilah Kebijakasanaan Perwakilan Pemuda diperlukan dalam membuat Pilihan, sama ada Memilih Pihak yang Mendakwa sebagai Penyokong Ulama' dan dalam masa yang sama Mendakwa pula Pihak lain sebagai Pilihan DAP. Sedangkan Ciri-Ciri Ulama' yang ada hanya lah Ilmu' Agama semata-mata tanpa Kebijaksana Berpolitik serta Keberanian... kah kah kah !.

Mungking akan ada yang Menyanggah kenyataan tersebut serta mengatakan yang ianya adalah FITNAH semata-mata, jika betul ianya Fitnah kenapa tidak dibuktikan yang ianya adalah Fitnah. Kenapa perlu dibiarkan Fitnah berterusan tanpa henti jika ianya adalah Fitnah, apakah Pihak yang mendakwa sebagai Penyokong Ulama' Takut menzahirkan Kebenaran... kah kah kah !

Mana ada Ulama' serta Penyokong Ulama' di dalam Dunia takut dalam Menzahirkan Kebenaran dengan Tidak Hadir didalam Majlis Wacana Ilmu serta Debat, gua rasa hanya di dalam Parti PAS sahaja Pihak yang konon nya Penyokong Ulama' Pewaris Nabi Takut menghadirkan diri di Majlis-Majlis Wacana Ilmu serta Debat... cuba lu orang Perwakilan fikirkan... kah kah kah !.

Konon nya Pihak Penyokong Ulama' mendakwa yang Majlis tersebut Berniat Tidak Baik, ehhhhhhh.... apakah Tuang Presideng tidak mengajar Penyokong Ulama' bahawa sebagai Manusia kita Tidak Tahu Niat Seseorang, Niat adalah antara orang tersebut dengan Allah SWT. Kenyataan yang dibuat oleh Tuang Presideng bila ada yang mempertikaikan Niat Umno berkaitan Hudud... kah kah kah !.

Ok lah Perwakilan Pemuda PAS yang akan Memilih Ketua Pemuda PAS Pusat, gua membebel banyak-banyak pun tak guna. Pilihan ditangan lu orang cuma apa yang perlu lu orang Perwakilan ingat ialah "Pemimpin Yang Bodoh Berpolitik Adalah Hasil Dari Tangan Pemilih Yang Bodoh Memilih". Gua harap Panduan yang gua bagi dalam Memilih Ketua Pemuda PAS dapat lu orang Fahami... kah kah kah !

SELAMAT BERSIDANG PERWAKILAN PEMUDA PAS... Takbir


hemmmmm... andai kata yb nik abduh menang, boleh lah lu orang pemuda pas buat usul supaya nama ketua pemuda pas pusat ditukar kepada ketua pemudi pas pusat... kah kah kah !.

1 ulasan:



  1. Apb hadir

    Apb hadirnya budaya hujah-WACANA-DEBAT-diskusi yg terbuka, sgl yg gelap mnjd berCAHAYA..

    Sgl isu masaalah2 akan mnemui jwpan yg LEBIH sempurna akan pasti mnjelma..

    CONTOH

    CONTOHnya..

    Mari kita dalami makna/HAKIKAT/erti JENAYAH yg berleluasa dinegra ini..

    JENAYAH?

    Apa itu JENAYAH??

    LIHAT & LIHAT..

    Bila Quran menybut..

    Bila ALLAH berfirman..

    Pernah
    pernahkah kita trSENTAP sebentar..insaf lalu SEDAR?

    JENAYAH?

    JENAYAH apakah yg LEBIH besar??

    JENAYAH apakah yg LEBIH-dahsyat-AKHBAR???


    Ddlm Quran:
    "Sesungguhnya "FITNAH-FITNAH-FITNAH" itu lebih-dahsyat-AKHBAR drp mmBUNUH"!!!?

    Bunuh "SATU sama satu"..itu hanyalah JENAYAH "individu" yg skala/IMPAKnya sgt2lah KECIL!

    TETAPI..

    TETAPI..

    FITNAH pula tlh "mmBUNUH-minda-dan-HARAPAN" pulohan JUTA rakyat JELATA yg dtipu yg diHISAP keringat serta DARAHnya..diZALIMI ditindas LEMAS sehingga MATI tidak brmaya lg!!!!!!!

    OLEH itu..

    OLEH itu..
    terSENTAPlah.. semoga insaflah akan IMPAK/bahaya "FITNAH" yg tlh difirman kan"NYA itu..

    Betapa..

    Betapa..FITNAH2 itu..

    FITNAH2 broka..BARUA..pilkuda tlh JELAS skali "mnipu-mengeliru-mmBUNUH" minda serta mmBUNUH "HARAPAN" pulohan juta rakyat Malaysia yg kini hidup sarat bergelut dgn "lebih" nazak serta "lebih2" SENGSARA..

    TANPA

    TANPA

    Bayangkan jk TANPA-FITNAH sprt itu pd PRU-13 yg lalu?

    Tanpa FITNAH itu....GST, 1'MDB PTPTN Tol2...insy'ALLAH dpt dihindar diSELAMATkan hatta dihapuskan samaskali!?

    Fahami

    Hayati

    Insafilah makna/HAKIKAT/erti azali "FITNAH" yg mnjd sbesar7JENAYAH sbesar7IMPAK & akibat yg mnyelubungi hidup kita dinegara ini kini..

    Ada

    Adakah yg lebih-besar-dahsyat-AKHBAR slain drp "IMPAK" bahana-FITNAH ini????

    KERANA..

    Bahana FITNAH itu...jenayah2 individu jenayah jovenil & jenayah yg lain2 smakin marak SUBUR serta smakin mnjd2 dinegara kita ini!?

    Maha7SUCI MU yaa"ALLAH semua ayat-MU tlh bnar7MENJADI bukti..


    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....