DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Selasa, 2 Jun 2015

Muktamar PAS : Jika Mahu PAS Kekal Dalam PR Dan Tumbangkan Umno Pada PRU14 Maka Haji Hadi Kena Dikalahkan !


Itu antara Perkara Utama dan Pra-Syarat yang Mesti dilakukan oleh Perwakilan PAS yang akan Memilih Presiden PAS bagi penggal 2015/2017, jika ianya gagal dilakukan jangan Bermimpi bahawa PAS akan KEKAL di dalam Gabungan Pakatan Rakyat (PR) dan seterusnya HAJAT dan CITA-CITA mahu Menumbangkan Umno/Bn sebagai Kerajaan pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14) menjadi Hampa.

Dengan Mengekalkan Tuang Guru Haji Hadi bermakna Sebelah Kaki PAS sudah mula melangkah keluar dari Pintu Rumah PR, dan ianya juga bermaksud sebelah Kaki Umno/Bn sudah pun berada di dalam Pintu Kemenangan pada PRU14 yang akan datang. Kerana itu Pemimpin-Pemimpin Umno Berharap dan Berdoa'a agar Tuang Guru Haji Hadi terus Kekal sebagai Presiden PAS.

Kenapa Pemimpin Umno cukup Berharap supaya Tuang Guru Haji Hadi Kekal sebagai Presiden PAS, apakah kerana Pemimpin Umno tersebut Terlalukan Sayangkan Ulama' PAS dan Pemimpin Umno juga boleh dikira sebagai Wala'un-Wala'un kepada Ulama' PAS. Dan apakah Pemimpin Umno sudah boleh menerima setiap perkataan yang ada didalam AMANAT HADI.

Sebenar nya Pemimpin Umno Tahu dan Faham jika Tuang Guru Haji Hadi masih Kekal sebagai Presiden PAS maka Halangan dalam Memenangi PRU14 seterus nya Mengekalkan Kuasa sebagai Kerajaan adalah MUDAH, berbanding jika Ustad Ahmad Awang sebagai Presiden PAS. Dimana Tuang Guru Haji Hadi lebih Mesra dan Lunak kepada Umno berbanding Ustad Ahmad Awang.

Jika dilihat dari Sejarah PRU13 yang lepas, boleh dikatakan yang keadaan PR sebelum PRU13 ianya Cukup Tenang dan Aman berbanding keadaan PR dikala ini. Sehinggakan diwaktu itu ada dikatakan yang Presiden Umno dan Pemimpin Umno ibarat Makan Tak Lalu dan Tidur Lena bila mengenangkan Nasib yang bakal dilalui dalam menghadapi PRU13 tersebut.

Namun Panas yang Diharapkan Sampai Kepetang Tiba-Tiba Hujan Ditengahari, dimana bila sampai sahaja hari Penamaan Calon semua nya menjadi HURU-HARA dan BERANTAKAN akibat dari OLAH, ONAK dan KHIANAT Tuang Guru Haji Hadi seperti Mabuk Pil Kuda. Bila mana memberi WATIKAH kepada Calon PAS yang Kerusi tersebut telah diperuntukan kepada Parti lain dalam PR.





Jadi bagaimana Ahli PAS mahu supaya PAS Kekal didalam PR selagi Tuang Guru Haji Hadi sebagai Presiden PAS, sedangkan diwaktu dan masa yang Aman Damai pun Tuang Guru Haji Hadi boleh Berbuat Olah,Onak dan Khianat. Ini kan pulak diwaktu PR berada dalam Berantakan, untuk itu bagaimana Ahli PAS mahu PAS kekal dalam PR jika Tuang Guru Haji Hadi masih menjadi Presiden.

Jika Perwakilan masih mahukan Presiden yang suka membuat Olah, Onak dan Khianat adalah lebih baik Perwakilan PAS Mengusulkan supaya PAS Keluar saja dari PR. Mana mungking PR boleh Menghadapi PRU14 dengan Semangat Setia Kawan serta Ikhlas jika ada Ketua Parti Gabungan yang Suka membuat Olah,Onak dan Khianat kepada sesama Rakan Gabungan yang lain.

Sedangkan diwaktu tersebut tidak pun Timbul soal Hudud seperti sekarang, namun Tuang Guru Haji Hadi masih lagi mempunyai IDEA untuk membuat Olah, Onak dan Khianat. Untuk itu cuba lu orang Perwakilan Bayangkan jika Tuang Guru Haji Hadi masih menjadi Presiden PAS dan PAS masih kekal dalam PR, dikala tiba hari Penamaa Calon... Huru Hara jadi nya beb... kah kah kah !.

Dahulu Tuang Guru Haji Hadi adalah antara Pemimpin yang Dikagumi oleh Ahli PAS dan Dimusuhi oleh Ahli dan Penyokong Umno, lebih lagi selepas keluarnya AMANAT HADI. Tapi itu dulu beb tidak sekarang yang seperti Memberi Tongkat kepada Umno dikala Umno sudah seperti mahu Tumbang, kerana itu juga lah Pemimpin Umno berdoa'a agar beliau terus menjadi Presiden PAS.

Buat Perwakilan PAS cuba lah Fikirkan apa akan terjadi dengan Nasib Rakyat Malaysia Keseluruhan jika Umno/Bn masih lagi menjadi Kerajaan selepas PRU14 nanti, bertanding PRU jika tidak Berhajat untuk Menang lebih baik aje menjadi Badan-Badan Dakwah seperti Tablig dan Arwah Al-Arqam. Dimana badan ini menumpukan kepada Berdakwah dan Syiar Islam.

Sepatut nya lagi lama Berpolitik lagi membolehkan seseorang menjadi Cerdik dalam Berpolitik, ini tidak lagi lama Berpolitik lagi menjadi Bodoh Berpolitk sampai boleh Percaya dan Ditipu oleh Pemimpin Umno Hidup-Hidup berkaitan Hudud. Gua bersangka yang Tuang Guru Haji Hadi Ditipu dan Tidak Bersangka Jahat yang beliau ada main Wayang dibelakang Tabir...kah kah kah !.

SELAMAT BERSIDANG BUAT PERWAKILAN PAS... Takbir


hemmmmm..... mengekalkan ulama' yang bodoh berpolitik atau buat-buat bodoh berpolitik seperti jugalah "pemimpin yang bodoh hasil dari pemilih yang bodoh memilih".. kah kah kah !.

1 ulasan:



  1. BUKAN

    Bukankah TIPU-beli-PUTAR ummah itu FITNAH?

    Bukankah FITNAH itu adalah mrupakan sbesar7JENAYAH??

    Adakah lg JENAYAH yg LEBIH-besar-AKHBAR drp mmbuat FITNAH???



    Maha7SUCI MU yaa"ALLAH dgn hadirnya keterangan "MUKJIZAT" dr MU itu yaa"ALLAH..


    JENAYAH?

    Apa itu JENAYAH??

    LIHAT & LIHAT..

    Bila Quran menybut..

    Bila ALLAH berfirman..

    Pernah
    pernahkah kita trSENTAP sebentar..insaf lalu SEDAR?

    JENAYAH?

    JENAYAH apakah yg LEBIH besar??

    JENAYAH apakah yg LEBIH-dahsyat-AKHBAR???


    Ddlm Quran:

    ALLAH tlh brfirman..:
    "Sesungguhnya "FITNAH-FITNAH-FITNAH" itu lebih-dahsyat-AKHBAR drp mmBUNUH"!!!?

    Bunuh "SATU sama satu"..itu hanyalah JENAYAH "individu" yg skala/IMPAKnya sgt2lah KECIL!

    TETAPI..

    TETAPI..

    FITNAH pula tlh "mmBUNUH-minda-dan-HARAPAN" pulohan JUTA rakyat JELATA yg dtipu yg diHISAP keringat serta DARAHnya..diZALIMI ditindas LEMAS sehingga MATI tidak brmaya lg!!!!!!!

    OLEH itu..

    OLEH itu..
    terSENTAPlah.. semoga insaflah akan IMPAK/bahaya "FITNAH" yg tlh difirman kan"NYA itu..

    Betapa..

    Betapa..FITNAH2 itu..

    FITNAH2 broka..BARUA..pilkuda tlh JELAS skali "mnipu-mengeliru-mmBUNUH" minda serta mmBUNUH "HARAPAN" pulohan juta rakyat Malaysia yg kini hidup sarat bergelut dgn "lebih" nazak serta "lebih2" SENGSARA..

    TANPA

    TANPA

    Bayangkan jk TANPA-FITNAH sprt itu pd PRU-13 yg lalu?

    Tanpa FITNAH itu..beban2 GST, 1'MDB PTPTN Tol2 Minyak T.Aji KWSP...insy'ALLAH dpt dihindar diSELAMATkan hatta dihapuskan samaskali!?

    Fahami

    Hayati

    Insafilah makna/HAKIKAT/erti azali "FITNAH" yg mnjd sbesar7JENAYAH sbesar7IMPAK & akibat yg sgt7NAZAK mnyelubungi hidup kita dinegara ini kini..

    Ada

    Adakah yg lebih-besar-dahsyat-AKHBAR slain drp "IMPAK" bahana-FITNAH ini????

    KERANA..

    Bahana FITNAH itu...jenayah2 individu jenayah jovenil & jenayah2yg lain2 smakin marak SUBUR serta smakin mnjd2 dinegara kita ini!?

    Maha7SUCI MU yaa"ALLAH,,ayat-MU itu tlh bnar7MENJADI sbnr7Bukti..

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....