DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Sabtu, 6 Jun 2015

Muktamar PAS : Laaaa.... Timbalan Presiden Yang Baru Ni Pun Pandai Gak Buat Lawak Beb !





Rasa-rasa nya ini lah buat Pertama Kali dalam Hidup gua Mendengar Orang yang Mengalami Kekalahan dalam sesuatu Pertandingan akan Membuat NAZAR untuk Memotong Kambing, lu orang pernah dengar ke atau lu orang pun pernah Bernazar seperti Timbalan Presiden PAS (TPP) yang Baru iaitu Tuan Guru Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man ni lakukan beb...kah kah kah !.

Mana lah tahu lu orang pun pernah Mendengar atau Bernazar seperti beliau, mungkin hanya gua aje yang tak pernah Dengar dan Melakukan perkara tersebut, mungkin lu orang pernah Mendengar dan Melakukan perkara bila Mengalami Kekalahan Bernazar Memotong Kambing. Atau jika Menang akan Memotong Lembu atau Unta pulak kot... kah kah kah !.

Tak gua sangka betul bahawa TPP Tuan Guru Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man adalah seseorang yang Boleh dan Mampu Membuat Lawak Sampai Guling-Guling dan Putus Urat Kentut beb. Oleh dari itu rasa nya Kekalahan yang dialami oleh Bekas TPP PAS Tuan Haji Mohamad Sabu bukan lah sesuatu yang Merugikan kepada PAS dan Ahli PAS serta Rakyat... kah kah kah !.

Jika Bekas TPP Mat Sabu hanya mampu untuk membuat Lawak sahaja didalam Ucapan-Ucapan serta Ceramah-Ceramah beliau, namun Tidak mempunyai Ilmu Agama dan seterus nya Tidak Berstatus Ulama' Pewaris Nabi. Tetapi tidak kepada TPP Baru yang Memiliki apa yang Tidak Dimiliki oleh Bekas TPP iaitu Ilmu Agama Berstatus Ulama PAS... kah kah kah !.

Patutlah Perwakilan PAS telah memberi Undi yang Cukup Besar sebagai TPP kepada Tuan Ibrahim Tuan Man ni beb, rupa-rupa nya ini lah Kelebihan yang gua tak Nampak tetapi diketahui oleh Para Perwakilan PAS dalam Muktamar PAS Kali Ke-61. Syabas buat Perwakilan kerana lu orang betul-betul sebagai Jauhari Mengenal Manikam beb... kah kah kah !.

Rupa nya selama hari ni gua sudah Tersilap Banyak beb...dengan Menyangka yang Perwakilan PAS yang Memilih dan seterusnya Memenangkan Calon-Calon Golongan Ulama Pewaris Nabi adalah seperti Perwakilan Umno yang Memilih Hasan Malek dan Ahmad Sabery Cheek dalam Pemilihan Agong Umno. Sorry lah Para Perwakilan PAS ya beb... kah kah kah !.

Mungkin atas sebab itu juga lah yang Calon-Calon Naib Presideng seperti Tuan Guru Haji Idris Ahmad, Tuan Guru Datuk Nik Amar dan Tuan Guru Ir. Iskandar sampai boleh Menang. Tak ketinggalan juga kepada Calon-Calon AJK PAS seperti Menantu Tuang Presideng dan Sahabat Tuang Presideng iaitu Tuan Guru Haji Razman Zakaria... kah kah kah !.

Sebetul nya Malas jugak gua nak Mengulas berkenaan Timbalan Presiden PAS yang baru Tuan Guru Datuk Tuan Ibrahim Tuan Tuan Man ni beb, walaupun dikatakan oleh Penyokong-Penyokong Ulama Pewaris Nabi yang bernama Wala'un bahawa gua Terlalu Suka Menyerang Golongan Ulama' yang ada didalam PAS. Namun tidak terhadap beliau beb.

Tapi nampak gaya nya TPP yang baru ni terlalu mahu beliau Dikritik bila boleh membuat kenyataan yang cuba Memperbodohkan Ahli PAS, apa beliau ingat semua Ahli PAS boleh beliau Perbodohkan seperti Sebahagian Besar Par Perwakilan PAS ke beb. Kalau sudah Menang tu cakap aje Allhmadulillah dan Berterima Kasih kepada Para Perwakilan.

Ini yang boleh Merapu dan cakap Jika Kalah akan Membuat Sujud Syukur dan Menyembelih Kambing Apa hal, Jangan jadi MUNAFIK lah... hanya Orang Gila aje yang masuk Bertanding tapi akan Membuat Nazar Memotong Kambing Jika Kalah... Pelik Betul Golongan Ulama' yang ada Dalam PAS ni, bercakap lebih kurang aje dengan Pemimpin Umno... kah kah kah !.

Bertanding dalam Pilihan Raya Bukan untuk Menang... tapi bila Adun dan Ahli Parlimen Umno Mengusulkan Kenaikan Gaji semua Adun dan Parlimen PAS Berstatus Ulama' Senyap dan Tidak Membantah, walaupun Senyap dan Tidak Membantah didalam Parlimen atau Dewan Undangan Negeri (DUN) adalah Perkara Rutin kepada dia orang... kekah kah kah !.

Ini yang terbaru ialah Isu Usul Memutuskan Hubungan dengan DAP tapi masih lagi Kekal didalam Pakatan Rakyat (PR), Memutuskan Hubungan dengan DAP tapi masih Kekal didalam PR sedangkan DAP masih salah satu Parti dalam PR. Buat Kerja biar lah yang Nampak Cerdik Sikit walaupun sebenar nya Tak Cerdik daripada Tak Cerdik dan Nampak Bodoh... kah kah kah !.


hemmmmm..... dengar cerita sekarang ni wala'un-wala'un yang ada kat pulau pinang tu tengah berdoa panjang beb...orang nak berpolitik awak pun nak berpolitik... kah kah kah !.

9 ulasan:

  1. Nak memujuk geng yang kalah supaya menerima kekalahan dan tak merajuk terus berkhidmat kepada parti kerana bagi orang yang berfikiran waras kalau geng2 progresif ini merajuk dan tak hendak membantu parti, pastinya ia satu kerugian yang besar. Cuma geng ustaz yang malas fikir sahaja yang merasakan tidak mengapa.

    BalasPadam
  2. Tunggu apa lagi walaun penang sila letak jawatan.Abg Mat The Legend yg engko orang kutuk sudàh letak jawatan.Tunggu apa lagi Tuan Guru Mohd Haniff Harun.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Abihla. Letak jawatan nak kerja kat mana? Boleh mintak kerja dengan Ketua Dewan Ulamak atau tuan presideng!!

      Padam
    2. Kalau rajin boleh jual kepok leko!!!

      Padam
  3. Ketua Dewan Ularmak bapak syiah bercakap supo menate.

    BalasPadam
  4. Dia berbelit nak tipu belit org2 tolol dgn konon2nya brbahasa Arab tertib btajwid

    TAPI..dia nih buta ka dgn bapak FITNAH didepan mata yg disokong nya?

    KENAPA..

    KENAPA?

    KENAPA tak sebut soal betapa besarnya bahaya FITNAH itu dsisi ALLAH??

    Adakah dia masih buta-TOLOL dgn FITNAH2 komunis BARUA broka & pilKuda???

    Aduhaiii...klu nak lawak drama-syahdu KLENTONG pon agak2 lerrr!????

    Dia ingat Mat Sabu Hanipa Dr Hatta dll KECIK anak ker nak jual TEMBERANG bangkai siap guna hadis bagai..karut memang betol2 karut tolol!

    Klu FITNAH ibarat bangkai-GAJAH raksaksa brSORBAN ddepan mata dia masih buta TOLOL tak nampak???? DAN bau bangkainya sgt7dahsyat dia masih kata WANGI & walaq??????

    Apa ke jadahnya mncari isu KUMAN diseberang laut dgn amalan-NAZAR cuba mnunjuk2 KONON bhw akulah org nya yg piling WARAK suci serta paling2 amanah sekali yg kalian wajib walaq dan wajib percaya....huhuhu syahdu2 gituuuu?????

    Semoga esok utusex akan mmuji TEMBERANG lakonan paling warak ini dimuka surat paling depan sekali sama sprt lakonan TEMBERANG klentong bangkai-FITNAH pilkuda & BARUA tempoh hari..

    BalasPadam
  5. Baru ucapan pertama dah menunjukkan ketololannya........Lepas ni berselang selilah menteri umno dan pemimpim pas dalam membuat lawak bodoh sepanjang masa sebelum pilihanraya.ke 14 nanti...!!!

    BalasPadam
  6. aku ingat dalam umno ja ada orang bodoh,rupa2nya dalam pas pun ada gak orang yang bodoh.lepaih ni boleh dicalonkan untuk maharaja terlebih lawak mega.titm ni tuan kepada anak2 yang bernama tok usin ceroi,keli laut,alharaki.baling batu sembunyi tangan.hanya yang berUG/GU yang terlebih percaya omong2 titm ni sebab terlebih wala'un.hahaha!

    BalasPadam
  7. komen2 korang ini kdg2 aku rasa lebih jahat dari puak2 umno...klu bukan ahli pas yang malas nak gi usrah elokla duk2 diam..cakap mcm serba pandai..tapi pandai kat keyboard je la...

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....