DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Selasa, 30 Jun 2015

Majlis Syura Ulama' Hanya Akan Bermasyuarat Selepas Aidil Fitri... Hancussssss




Macam mana Tak Hancusss nya beb... hanya untuk Majlis Syura Ulama' (MSU) Bermasyuarat sahaja bagi Memutuskan Usul yang Diluluskan oleh Muktamar PAS Tanpa Bahas, yang di Cadangkan oleh Dewan Ulama' PAS Pusat (DUPP) saja memerlukan masa Berbulan-bulan... tak ke kerja Gila nama nya tu beb... jika ini lah Manusia nya yang hendak dibagikan Amanah dan Tanggungjawap sebagai Pemerintah jawapnya lu orang sendiri jawap lah beb... kah kah kah !.

Ketua DUPP Datuk Dr. Mahfodz Muhammad menyatakan bahawa Usul dari DUPP yang hendak diputuskan oleh  MSU hanya dibuat selepas Sambutan Aidil Fitri, tak pasti selepas Aidil Fitri tu bermaksud apa... sama ada selepas Aidil Fitri tu apakah selepas Solat Aidil Fitri atau selepas Rumah Terbuka Aidil Fitri PAS Pusat atau pun selepas Perjumpaan Aidil Fitri antara Tuang Presideng PAS dan Ulama' PAS dengan Tuang Presideng UMNO serta Ulama' UMNO... kah kah kah !.

Cuba lu orang bayangkan Tuang Presideng PAS Tuang Guru Haji Hadi Awang menjadi Perdana Menteri (PM)... di Takdirkan PM tersebut pergi mengerjakan Umrah selama Dua Minggu... apa akan jadi dengan Rakyat dan Negara... sedangkan Keputusan tidak boleh dibuat oleh Pemimpin yang masih ada dalam Negara... kerana ianya melibatkan Pentadbiran dan soal Hukum Hakam... bila Pemimpin lain yang membuat Keputusan maka Tak Wala' pulak... kah kah kah !.

Sebenarnya beb Ulama'-Ulama' PAS sekarang ni sedang menjalankan kerja BARUA dan BROKER UMNO bagi Mengambil Alih Kerajaan Negeri Selangor dari PKR dan DAP... ini bagi menjadikan Tan Sri Khalid Ibrahim sebagai Menteri Besar (MB) Selangor semula, Sebab itu beliau mengatakan yang beliau bersedia untuk menjadi MB semula jika mendapat Sokongan Majoriti Mudah. Kerana itu Masyuarat MSU Ditangguhkan dulu selewat yang mungkin... fulus beb... kah kah kah !. 

Ini lah Hasil dari kerja-kerja Ulama' yang lebih Menggunakan Kepala Lutut, Siku dan Cakar Rimau... Usul Sandiwara yang Berjaya Mempengaruhi Perwakilan PAS sebelum Pemilihan PAS akhirnya Memakan Diri. Bila dikatakan BODOH BAHLUL TOLOL BERLAGAK dan SOMBONG HENDAK MAMPOS Berpolitik nanti dikatakan Tidak Wala'un, sedangkan sendiri yang cari Penyakit. Konon nya Ulama' Serba Boleh lah... ya lah ini lah dia Ulama' Serba Boleh  dan serba Cerdik... kah kah kah !.

Yang gua nampak betul boleh dilakukan oleh kebanyakan Ulama' dalam PAS Tanpa Was-Was hanya lah Mengeluarkan Kenyataan dari Mulut Longkang dia orang masing-masing... tak kira sama Ulama' Tua mahu pun Ulama' Muda. Jika Ulama' Tua akan mengeluarkan perkataan seperti Barua,Broker, Tolol, Anjing dan Serigala. Manakala Ulama' Muda pulak mengatakan Kepala Lutut, Siku dan Cakar Rimau... sepatutnya tambah lagi Kepala Bana yang ada dalam Jubah tu... kah kah kah !.

Ini sebenarnya berkisar dalam soal mengutamakan Pangkat, Jawatan, Kedudukan dan Fulus aje... bukan dalam soal Halal Wal Toyibah dan Haram Wal Jadah, jika mengutamakan soal Hukum semestinya ia dilakukan dengan segera dan bukan nya dengan Berbelit seperti Belitan yang ada kat Kepala Ulama'-Ulama' PAS. Kerana memikirkan soal ANAK HANTU yang sedang memegang Jawatan... memikirkan soal Kroni yang akan terbang Kedudukan... jadi kena lah tangguhkan... kah kah kah !.

Bila hendak Jawatan Berebut... Pangkat Mahu... bila dah dapat Jawatan dan Pangkat mula lah Kelam Kabut sampai terpaksa Melantik JEBON yang Kalah menjadi Pengerusi Lajnah... tapi yang Pelik nya sudah macam itu punya HAPRAK punya Pemimpin pun masih ada gak lagi Ahli PAS yang Menyokong Tindakan Pemimpin tersebut, mungkin lah kot ini adalah hasil kejayaan Slogan PAS GANTI UMNO. Bermakna semua Hak Milik UMNO ditukar Hak Milik kepada PAS.... hakkkk Tuihhhh !.


hemmmmm..... agak-agak lu orang berapa persen barua dan broker umno tu dapat jika ditakdirkan tan sri khalid ibrahim dapat menjadi mb selangor semula... kah kah kah !.

8 ulasan:

  1. mcm nilah beb.

    ada satu brg ni hukum nya tak tau haram dan halalnya.
    suruh msu mesyuarat tunggu berbulan2.
    akhir sekali brg tsb didapati haram sbb ada dna serigala anjing.
    lu bygkanlah brp ramai org yg dah makan mende haram tu?

    begitulah apa yg berlaku dgn pas. mesyuarat msu ditangguhkan sbb ada rundingan rahsia sedang berlaku. betulke hadi jumpa khlaid? betulke hadi jumpa sultan? betulke azmin ke kelantan jumpa hadi?

    nampaknya azming mcm nak khianati rakyat selangor. dia masih lagi tak tendang pas keluar dr pentadbiran.

    BalasPadam
  2. Sejak Hj Hadi menguasai PAS aku nampak segala tindakkanya begitu lembab...
    lambat ambil tindakkan ..dan ambil langkah2 yg positive.
    Sehinggakan sesuatu perkara itu dh nak basi baru nak buka mulut.
    mmg lemah kepimpinan PAS yg ada sekarang..
    mungkin juga sbb dlm diri mereka ada perasaan "kalau kalah pun tak apa:. Maka sbb itu slow utk bertindak.

    Mmpus la kalau mcm ni..dan mmg patut pengundi lari.
    Teringat pesan Dr Asri." Kalau nk pilih pemimpin biar pilih yg ahlinya.."

    BalasPadam
  3. Malu betul Umno Kelantan dam Pas Kelantan

    Nak buat masjid pun kena mintak tolong Dap

    Merayu rayu mcm Kuching kelaparan.

    BalasPadam
  4. geng2 ulamak dah buat perumpaan baru. yang menyaalak itu bukan anjing tapi ayam

    BalasPadam
  5. biarlah anjing dan serigala yg menyalak...tak tahu nak ckp apa... time nak bentang undang2 persendirian ada kt jepun... yg menanya soalan soalan geng profesional gak... mana geng ustaz...

    BalasPadam
  6. biarkan anjing dan serigala menyalak..

    lepas menyalak senyap sekejap... mana dia pegi ha?

    rupanya pergi jepun

    lepas balik menyalak lagi....

    (i tak tuduh sesapa, sapa makan cili lebih sgt dialah rasa pedas buntut)

    hihihihi

    BalasPadam
  7. Kalau PAS ini sebuah agama dan Adi Awe ditamsilkan sebagai Nabinya, dah tentu berbondong-bondong pengikutnya telah lari keluar dari agama tersebut dan yang masih belum menjadi pengikut pun akan lari jauh-jauh dari agama tersebut. Begitulah diumpamakan teruknya perangai pemimpin mereka. Ayah Pin Kerajaan Langit (ajaran sesat) pun makin bertambah pengikut..........Macam mana mung mengamalkan ajaran Islam ni Adi Awe?

    BalasPadam
  8. strategi tunggu dan lihat...amru al ass,,,tiada lagi prinsip

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....