DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Selasa, 16 Jun 2015

Adun PAS Selangor Menyerlahkan Ketakutan Dengan Gesa Kukuhkan Pakatan Rakyat (PR)



Pelik Bin Pelik Bin Pelik beb... bila Ahli Dewan Undangan (ADUN) Negeri Selangor Gesa Kukuhkan Pakatan Rakyat (PR)... lu orang ni Bermimpi ke atau Mabuk Pil Kuda Tung Presideng PAS wahai ADUN-ADUN PAS dari Negeri Selangor, lu orang nak Kukuhkan apa benda nya beb... baik aje lah lu orang Baca Doa banyak-banyak supaya DAP Lembut Hati dan mahu Berkawan semula... kah kah kah !.

Lu orang tak tahu ke yang PR tu Telah Hancur Berkecai pada 03hb June 2015 bila Ulama'-Ulama' dari Dewan Ulama' PAS Pusat (DUPP) telah Mencadangkan kepada Jawatan Kuasa Kerja PAS Pusat (JKKPP) dan Majlis Syura Ulama' supaya Hubungan Kerjasama Politik Dengan DAP Dibatalkan Terus tanpa Was-Was serta Ragu-Ragu dan 110 peratus ditanggung Halal Wa Toyibah... kah kah kah !

Jika sudah DUPP yang terdiri dari Ulama'-Ulama' PAS telah mencadangkan supaya Hubungan Kerjasama Politik Dengan DAP Dibatalkan Terus, siapa lah lu orang untuk Gesa Kukuhkan PR. Tak kan Ulama'-Ulama' dalam DUPP boleh Salah dan Silap membuat Cadangan. Kecuali lah jika Ulama'-Ulama' dalam Umno tu beb, yang pada Pengetahuan gua hanya Mengampu Telor Pemimpin Umno... kah kah kah !.

Kalau lu orang Tak Percaya cuba lu orang tanya dengan Naib Presiden PAS Tuang Guru Ir. Iskandar Abdul Samad tu, sebab apa gua katakan yang beliau tu tahu kerana nama beliau ada sama dalam Senarai CHAI yang dikeluarkan oleh DUPP sebelum Pemilihan PAS. Jika Tuang Guru Iskanndar Abdul Samad tu kata Tak Tahu , baik lu orang Hantukkan aje Kepala beliau pada Dinding Bilik Exco beliau... kah kah kah !.

Jika sudah lu orang Hantukkan Kepala beliau pada Dinding pun masih beliau kata Tak Tahu maka lu orang gunakan pulak Kepala Lutut dan Siku Tantawi Vellfire serta Cakar Rimau Nik Abduh yang Berdiam Diri tu, rasa nya jika lu orang sudah lakukan seperti apa yang gua katakan Agak Mustahil juga untuk beliau mengatakan Tidak Tahu beb... kecuali lah beliau seorang Broker Barua dan Tolol beb... kah kah kah !.

Mana mungkin beliau boleh mengatakan Tidak Tahu sedangkan beliau adalah Calon Pilihan sebagai Naib Presiden PAS dari Ulama' DUPP, sebab itu semasa Muktamar Tiada pun Bantahan dari beliau supaya Cadangan dari DUPP itu Ditolak beb. Sepatutnya jika beliau merasakan yang PR itu penting bagi PAS mana mungkin boleh Hubungan Kerjasama Politik Dengan DAP Diputuskan Terus... kah kah kah !.

Mungkin lu orang akan berkata jika DAP boleh Memutuskan Hubungan Dengan Presiden PAS tetapi masih lagi duduk didalam PR kenapa pulak PAS tak boleh Membatalkan Hubungan Kerjasama Politik dengan DAP. Begini lah lah beb... DAP hanya Memutuskan Hubungan dengan Presiden PAS dan tidak dengan PAS yang mana Presiden hanya lah Individu sedangkan PAS adalah Parti... kah kah kah !.

Sebab itu walaupun DAP sudah Memutuskan Hubungan dengan Presiden PAS namun Hubungan Kerjasama Politik berkaitan PR masih berjalan terus, Tetapi Cadangan dari DUPP ialah Hubungan Kerjasama Politik Dengan DAP Dibatalkann Terus. Jika sudah Kerjasama Dengan DAP Dibatalkan sedangkan DAP adalah Gabungan dalam PR, jadi bagaimana hendak Gesa Kukuhkan PR. ... kah kah kah !.

Mungkin juga lu orang akan berkata mana mungkin DAP boleh Memutuskan Hubungan dengan Presiden PAS sedangkan Presiden PAS adalah Ketua didalam PAS, jika sudah begitu kata lu orang kenapa pada waktu tersebut lu orang Tak Mendesak supaya Majlis Syura Ulama' (MSU) yang dikatakan Badan Tertinggi dalam PAS untuk Memutuskan Hubungan dengan DAP pulak... kah kah kah !.

Begini lah beb... cerita banyak pun tidak berguna lagi kerana Nasi sudah menjadi Hangit... jika hanya menjadi Bubur masih lagi sedap untuk Dimakan jika kena dengan cara Penyediaan Lauk Pauk nya, tapi bila Nasi sudah menjadi Hangit hanya Orang Terdesak kerana tiada makanan lain sahaja yang sanggup makan, dan mungkin akan mengatakan yang ianya cukup Sedap Hingga Menjilat Jari... kah kah kah !.

Sepatut nya juga lu orang ADUN-ADU PAS Negeri Selangor tidak boleh membuat kenyataan Gesa Kukuhkan PR, kerana itu boleh di ibaratkan yang lu orang ADUN-ADUN PAS Negeri Selangor seperti Tidak Wala'un kepada Ulama'-Ulama' yang ada dalam DUPP. Kerana punya lah Penat Tuang Guru Mokhtar Senik Membuat Usul Tergempar tapi lu orang pulak Gesa Kukuhkan PR... kah kah kah !.

Buat ADUN-ADUN dari PAS yang mempunyai Jawatan dalam Kerajaan Negeri PR yang DAP adalah sebahagian dari PR, seperti gua katakan tadi supaya lu orang Berdoa banyak-banyak untuk DAP berlembut Hati dan mahu Berbaik semula dengan PAS, jika tidak maka lu orang sendiri mahu Ingat lah beb... tak kan lu orang Sanggup untuk Bersama dengan Parti yang dikatakan Menentang Hudud... kah kah kah !.

Yang membuat Pelik Bin Ajaib nya lagi beb, bila Pihak yang Mencadangkan kepada JKKPP dan MSU supaya Hubungan Kerjasama Politik Dengan DAP Dibatalkan Terus seperti Tidak Bersetuju bila dikatakan bahawa Cadangan tersebut Telah Diterima dalam Muktamar PAS. Sepatut nya bila sudah dikatakan Diterima maka semesti nya lah Bergembira, tapi jadi terbalik macam Bersedih lah pulak... kah kah kah !.

Saja aje gua tak gunakan ayat yang berbunyi bahawa Usul dari DUPP telah Diluluskan Tanpa Bahas oleh Muktamar, ini bagi Memuaskan Hati Naib Presiden PAS Tuang Guru Ir. Iskandar Abdul Samad yang sebelum ini mengatakan Keputusan Muktamar Diputar Belitkan (baca sini). Yang mana menurut beliau ianya bukan Usul untuk Diluluskan oleh Muktamar tetapi Cadangan kepada JKKPP dan MSU... kah kah kah !. sumber


hemmmmm..... macam mana lah perwakilan pas boleh memilih pemimpin seperti dia orang ni beb... betul-betul menyedihkan dan akan memberi masalah besar pada pas... berbelit-belit beb... kah kah kah !.

2 ulasan:

  1. kesaia dia Mat.nak menangis malu pada anak.kawan semua dah perli.hidup dalam dunia exco jumpa pulak puak DAP ,kena jeling je tunduk,begini Mat,cadangkan pada tuang Iskandar ni suruh dia pakai jubah dan serban tebal berbelit2 agar DAP tak kenal dia .nasihatkan dia agar elaun exco terselamat.kah.kah.kah,padan muka .sombong lagi

    BalasPadam
  2. Salam Bro..



    Nabi SAW

    Ciri2 jelmaan AKIDAH-Lurus-TERANG-suci nabi SAW :

    ---AKIDAH-brCahaya seTERANG7nya

    ---AKIDAH-ygLurus seLURUS7nya

    ---AKIDAH-ygJujur seJUJUR7nya

    ---AKIDAH-ygIkhlas seIKHLAS7nya

    ---AKIDAH-ygAMANAH-SUCI stinggi7nya

    ---AKIDAH-maha7berCAHAYAsanjungan smurni7PENGHORMATAN

    Ciri2 AKIDAH diatas itu adalah skudus7AKIDAH maha7LURUS smua nabi2 as & itu lah juga ciri2 AKIDAH muslimin & sbnr7Mukminin yg sejati yg sudah pasti skali TIADA lg tolok bandingan..



    DAN..

    Sebaliknya..

    Jelmaan kpd AKIDAH ularrMak/ahlulKitab Yahudi pula:

    ----AKIDAH-putar-BELIT-konar

    ----AKIDAH-U-turn-DOLAK-dalik-auta

    ----AKIDAH-samar-KELIRU-songlap-GELAP

    ----AKIDAH-khianat-LANGGAR-noda-JANJI

    ----AKIDAH-topeng-KITAB-jubah-SORBAN-nas2goreng

    ----AKIDAH-Licik-DRAMA-trick-ONAR-makar-FITNAH

    ITU

    ITU lah..

    Itulah yg mnjdkan Yahudi itu SESAT, MURTAD & diLAKNAT krn mnyimpang drp sunnah-FITRAH sbnr7AKIDAH-LURUS-SUCI yg maha7TERANG yg tlh dibawa & dilaksanakan oleh nabi mrk sndiri yakni nabi Musa as..


    Bro Mat Indera..

    SAPE?

    Sapekah yg dah mnjd lebih jahat serta lebih BEJAT drp Yahudi itu didepan mata kita sekarang ini????
    ......yg pakai siku-LUTOT tak dapek den nak nolonge laei!?

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....