DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Isnin, 15 Jun 2015

Keputusan Muktamar Diputar Belit... Naib Presiden PAS Sudah Mula Rasa Jawatan Exco Akan Terlepas



Ye ke Usul yang dibawa oleh Dewan Ulama' PAS Pusat (DUPP) ke Muktamar PAS hanya baru satu Cadangan dan bukan nya Keputusan untuk Diputuskan oleh Muktamar PAS, ok lah gua Guna Pakai sekejap apa yang dikatakan oleh Naib Presiden PAS Tuang Guru Ir. Iskandar Abdul Samad bahawa Usul tersebut hanya baru berupa Satu Cadangan untuk diputuskan oleh Ahli Jawatan Kuasa Kerja PAS Pusat (JKKPP) dan Majlis Syura Ulama' (MSU) dan bukan nya Muktamar.

Melihat dari sembilan Perkara yang diberikan semasa oleh Tuang Guru Haji Mokhtar Senik semasa Membuat Usul Tergempar untuk Mencadangkan supaya Hubungan Kerjasama Politik Dengan DAP Diputuskan Terus, semesti nya perkara-perkara tersebut telah Diteliti dan Difikiran dengan sedalam-dalam nya bersama Ilmu Ulama' yang dimiliki oleh beliau. Maka atas sebab itu ia nya telah Diluluskan Sebulat Suara oleh Perwakilan DUPP yang juga terdiri dari Ulama'-Ulama' Tersohor.

Jika sudah DUPP yang terdiri daripada Ulama'-Ulama' Tersohor telah Meluluskan supaya JKKPP dan MSU membuat Ketetapan untuk Hubungan Kerjasama Politik Dengan DAP Diputuskan Terus, di mana seperti yang diketahui Umum bahawa Ahli JKKPP juga ada didalam nya Ahli DUPP dan Ahli kepada MSU juga ada didalam nya Ahli DUPP yang ramai. Disamping itu 98 peratus dikalangan yang Menang sebagai Ahli JKKPP juga adalah antara CHAI Pilihan yang Direstui oleh DUPP.

Jadi dimana Kebenaran apa yang dikatakan oleh Tuang Guru Ir. Iskandar Abdul Samad bahawa Keputusan Muktamar telah Diputar Belit... mungkin betul apa yang dikatakan beliau bahawa ianya hanya baru satu Cadangan kepada JKKPP dan MSU, tetapi siapa yang boleh Mempercayai bahawa ianya tidak akan Diluluskan bila melihat kepada Senarai Ahli-Ahli JKKPP dan Senarai yang akan Menduduki Kerusi sebagai Ahli MSU... kecuali lah ORANG GILA atau yang TOLOL Berpolitk.




Yang Pelik Bin Ajaib nya ialah kenapa Pihak yang membawa Usul Cadangan serta Pihak yang Menyokong Usul seolah-olah Takut untuk Memutuskan Hubungan dengan DAP, sedangkan Usul Diluluskan dengan sebulat Suara oleh DUPP supaya JKKPP dan MSU Membuat Ketetapan untuk Hubungan Kerjasama Politik Dengan DAP Diputuskan Terus. Disini lah yang menjadi Tanda Tanya kenapa begitu takut untuk mengatakan yang Usul telah diterima oleh Muktamar... kah kah kah !.

Sepatutnya Pihak yang membawa Usul Cadangan bersama-sama Penyokong Usul Cadangan akan Bergembira bila dikatakan yang Usul Cadangan tersebut telah diterima oleh Muktamar dan Semestinya selepas diterima ia nya perlu Dilaksanakan dengan segera. Tapi beb ianya menjadi Terbalik pulak iaitu Pihak yang Mencadangkan Usul serta Penyokong seperti Tidak Mahu Usul Cadangan tersebut Dilaksanakan dan seolah-olah Tidak mahu Putus dengan DAP... kah kah kah !.

Untuk itu buat Tuang Guru Ir. Iskandar Abdul Samad kenapa Mesti Takut jika dikatakan yang Usul Cadangan tersebut sudah Diluluskan oleh Muktamar dalam erti kata ianya perlu Dilaksanakan oleh PAS, apa Tuang Guru Ir Iskandar Abdul Samad terasa Ralat Dihati dan Terlalu Sayang untuk Mengosongkan Jawatan Exco yang Tuang Guru Ir. Iskandar Abdul Samad Sandang. Rasa nya Tak Mungkin begitu sekali Sayang nya Tuang Guru kepada jawatan tersebut... kah kah kah !.

Macam-Macam beb... ini semua adalah akibat daripada Kegilaan kepada Keduniaan yang berselindungan disebalik Jubah dan Serban, sedangkan didalam Jubah ada Kepala Lutut dan Siku serta Kepala Bana. Cuba lu orang Perhatikan bila Pemimpin PAS yang Mengaku serta Didakwa sebagai Ulama' ni berucap pernah tak dia orang Menyentuh soal Berkaitan Ulama' Su' (Ulama' Jahat) didalam Ucapan dia orang, yang biasa gua dengar hanya lah Ulama' Pewaris Nabi... kah kah kah !. sumber


hemmmmm..... ala haiiiii tuang guru iskandar abdul samad... apa nak susah hati dengar aje le cakap tuang presideng iaitu terus istiqamah hingga kemenangan... kah kah kah !.

11 ulasan:

  1. Xlama tu geng ustaz,.. Xnak pggl ulamak.. Sbb depa ramai yg belum ulamak.. Cuma tukang buat semak aja.... Xlama lg genng ni akan uturn.. He hehe.. Mokhtar tok senik ni akan putar serabn dia ... Jd magic le namapknya.. So maka keputusan akan berubah takut dah sbb xda pulus.. Elok sgt semua dgn perangsang di henti kan semua dgn mppj serta semua terikat dgn kerajaan selangaor di hentikan melaiankan yg nak kluar parti.. Ajar sikit ustaz pas yg takabur ni...

    BalasPadam
  2. Mat.! bagi tahu dia bahawa jawatan exco tak penting ,yang penting cium kentut tuang presideng dengan mursidol am pas je.ini jawatan di dunia ajr,jangan takut wahai iskandar letak je jawatan tu kamu akan dibalas oelh tuang presiden mu untuk jawatan yang lebih besar gajinya dalm kerjaan umno nanti.kah.kah./kah

    BalasPadam
  3. dap dah mula terajang org pas dlm kerajan negeri.

    bila azmin kata keputusan muktamar adalah muktamad dan mesti dipatuhi, dia sebenarnya bagi hint pada exco2 pas dan menantu abah supaya kemas2 meja dan bilik.

    dulu pas sibuk nak kaji semula kerjasama dlm pakatan rakyat. skrg kak wan dah kata kena kaji semula kerjasama dlm pakatan. dap pula akan mesyuarat bincang penubuhan pakatan baru dgn parti baru tanpa pas....

    dah sampai masanya pas buat kajian semula spt yg mrk laung2kan sebelum ini. ostad2 bising pasal kerjasama tp tak buat2. dap tak bising pun dah tetap tarikh mesyuarat mereka.

    bab dap nak bina masjid di pasir tumboh, kelantan. berani ke puak2 pas pergi demo bantah pembinaan masjid tsb?

    BalasPadam
  4. kami penyokong ulamak!
    menuntut supaya diputuskan segera apa-apa dengan kafir DAP.
    !الله أكبر! الله أكبر ! الله أكبر

    putuskan hubungan dengan DAP.
    !الله أكبر! الله أكبر ! الله أكبر

    jika MSU tidak mahu putuskan hubungan dengan DAP, kamu akan guna siku, lutut dan cakar rimau

    !الله أكبر! الله أكبر ! الله أكبر

    BalasPadam
  5. Tuang guru sebab sertiap kali mesyuarat tak kiralah mesyuarat parlimen ker mesyuarat ajk parti ker mesyuarat pakatan ker asyik tuuuuuaaang jer. yerlah ikut akulah nak maghi mesyuarat ker takmoh.

    BalasPadam
  6. terang2 otak ulama ni semua tak berfungsi cuma tahu syiok sendiri . sedar lah sikit hoi orang2 melayu islam pun tak sebulu dgn perbuatan tuang presiden hang pa tu .

    BalasPadam
  7. Dialog kena tukar...Director dah lari...pelakon dah cirit hijau...terpaksalah tukang makeup bersuara...

    BalasPadam
  8. Salam..

    Mat Indera..

    Apa sudah jd?

    Sudah masuk bulan puasa mau sambut eidulFitri

    Gara2 kakiFITNAH sibapakFITNAH..sgl2 dah punah ranah!

    FITNAH..rosak..bodoh..tolol..gelap..walaon2 jugak yg mampos2!!

    ..last2 masok jerat-LOBANG-semilu nak jerat Khinzir terTIKAM-sula buntot & siku


    Mat Sabu tolong..

    ..tolong2 highlight kan bnyak2 kali lg..


    Mat Sabu wajib slalu bangkitkan jenis2 "AKIDAN" ini..

    --AKIDAH-auta
    --AKIDAH-putar
    --AKIDAH-gelap
    --AKIDAH-songlap
    --AKIDAH-U-turn-koner
    --AKIDAH-Esos-BALAK
    --AKIDAH-LANGGARjanji
    --AKIDAH-ponteng-engkar-AMANAH
    --AKIDAH-kakiFITNAH
    --AKIDAH-bawakFITNAH
    --AKIDAH-sibapakFITNAH

    ..kumpulkan semua ulamak donia trmasuk Qardhawi..Mat Sabu wajib tanya apa jenisnya mnusia kakiFITNAH ini?

    ++ Adakah AKIDAH-kakiFITNAH ini trgolong dlm kalangan org2 ygSESAT?

    ++ Dan..adakah AKIDAH-kakiFITNAH ini trgolong dikalangan org yg MURTAD??

    ++ ATAU..AKIDAH-kakiFITNAH trgolong dua2 skali sbg AKIDAH-ygSESAT & AKIDAH-ygMURTAD???


    Bro...

    ..tolong cari jwpan-Nas yg pasti, agar tak kliru dgn akidah ygSESAT MURTAD itu!

    BalasPadam
  9. Mamat ni masuk parti PAS,Tak baca perlembagaan parti kaaa!! Atau dah tersepit takut syuru Misss.Kalau perlembagaan parti sendiri dilanggar oleh TGHH,Mohktar snake,TITM,dr.zuhdi, Macamana nak buat hukum allah,ess...ekhhh..eekhhh

    BalasPadam
  10. PAS hebat kerana 1. Pemilihan menggunakan Cai
    2 Ada presiden yg men tolol dan barua kan orang
    3 Ada kunun ulama tapi jebon kan orang
    4 Ada pro ulama yg cinta fitnah dalam menjayakan matlamat

    JADI kalau masih ada TELUR dan Maruah lepas kan lah jawatan di Pulau Pinang atau lebih bertelur lepas jawatan di Selangor.
    Tak perlu U-Turn nanti telur Dewan Ulama nak letak mana.
    Mudah saja patuhi Muktamar dan dengar kehendak Dewan Ulama masa muktamar dulu.

    PAS memualkan dgn cai, fitnah, tolol, siku, lutut dll > Memalukan Agama Islam saja.

    Cinta Duit Nampak & MEMBANGUN BERSAMA KEPIMPINAN CAI

    BalasPadam
  11. hanya tau nk hudud saja sedangkan ayat pertama turun tidak diamal....

    Ikraq - Bacalah.

    tk baca rupanya keputusan tu.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....