DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Khamis, 18 Jun 2015

Ada Lawak Dihimpunan Istiqamah Hingga Kemenangan Rupa-Rupanya Beb





Cuba lu orang Perhatikan betul-betul beb... ada Bakat tak Dua Orang Pemimpin PAS Tersohor ni untuk menjadi PELAWAK Terkenal Tanah Air jika dua orang ni Memasuki Pertandingan Maharaja Lawak Mega, dengan Gaya dan Penampilan yang Bersahaja namun cukup untuk membuat Ahli PAS dan Rakyat yang Cerdik Ketawa Guling-Guling sampai Putus Urat Kentut... kah kah kah !.

Yang seorang nya Ala-Ala Gangster Pukulan kepala Lutut dan Siku dengan memakai Cermin Mata Gelap walaupun dimalam hari manakala yang seorang lagi Ala-Ala Hero Filem Tamil MGR, namun kedua nya Tersengeh seperti Kerang Busuk yang Busuk Melantung. Mempersembahkan Cerita Lawak Politik Ala-Ala dan Serupa Cerita Lawak Pemimpin Umno... kah kah kah !.

Mungkin Pemimpin Umno pun tidak akan membuat Lawak Politik sedemikian dimasa ianya bukan dalam Suasana Pilihan Raya, ini kerana jika Lawak sedemikian dilakukan Pemimpin Umno hanya didalam Suasana Pilihan Raya bila merasakan Sokongan terhadap Umno mula Merudum. Maka dikala itu akan diadakan lah Majlis Penerimaan Borang Keahlian Umno... kah kah kah !.

Hebat-Hebat memang patutlah pun Slogan PAS GANTI UMNO (PGU) telah ditukar... jika tak silap gua kepada PAS HARAPAN RAKYAT (PHR) kerana PGU telah pun berjaya dengan Cermerlang Gemilang dan Terbilang. Bukan sahaja dengan Jumlah Keahlian PAS yang dikatakan Melebihi 1 Juta orang malahan hampir semua Hak Milik Umno ditukar kepada PAS...kah kah kah !.

Wahai Pemimpin PAS terutama nya yang Memenangi Jawatan dalam Pemilihan PAS baru-baru ini... Ahli memberi lu orang Amanah bukan nya untuk membuat Lawak Bodoh Politik seperti ini, Ahli memberi lu orang Amanah untuk lu orang Menyelesaikan Permasalah PAS seperti Cadangan Memutuskan Kerjasama Politik dengan DAP yang seperti Gantung Tak Bertali... kah kah kah !.

Cara Berpolitik yang lu orang lakukan ini ialah cara Berpolitik Pemimpin Umno yang Terdesak... tak kan lu orang Pemimpin PAS yang rara-rata nya Ulama' Tersohor Dunia pun Terdesak untuk mendapatkan Sokongan Ahli. Sedangkan Kemenangan bukanlah Perkara Utama didalam Perjuangan lu orang beb... apa lu orang sudah lupa ke dengan Ucapan lu orang tu... kah kah kah !.

Seolah-olah lu orang ni lagi HAPRAK dari Pemimpin Umno... jika Pemimpin Umno melakukan nya untuk mendapat Sokongan Rakyat didalam Pilihan Raya tapi lu orang melakukan nya untuk Mendapatkan Sokongan Ahli PAS. Yang konon nya Kepimpinan Ulama'-Ulama' dan Lebai-Lebai Mercun tidak Terjejas walaupun Diadakwa Berkempen Kotor semasa Pemilihan... kah kah kah !.

Sudah-sudah lah Memperbodohkan Ahli seperti mana Pemimpin Umno Memperbodohkan Penyokong serta Ahli Umno, tak kan lu orang hendak Perangai serta Tingkah laku lu orang disamakan dengan Pemimpin Umno. Tak mungkin juga lu orang mahu dikatakan bahawa Perbezaan Ketara antara Pemimpin PAS dan Pemimpin Umno hanya pada Pakaian semata-mata... kah kah kah !.

Ok lah Pemimpin PAS dan Wala'un-Wala'un... gua Ucapkan Selamat Menyambut Bulan Ramadhan Al-Mubarak dan Selamat Menjalankan Ibadat Puasa... cuma lu orang kena Ingat bahawa Insya'allah yang Blog ini tidak akan berhenti Mengkritik lu orang walaupun didalam Bulan Ramadhan. Jika Tuang Guru Haji Hadi Istiqamah dengan AMANAT HADI beliau maka gua pun tetap juga Istiqamah dengan Pegangan gua iaitu:-

"MEMBUNUH KERJAYA AHLI POLITIK YANG MENYUSAHKAN DAN MEMPERBODOHKAN                          RAKYAT SERTA YANG MEMBERI NYAWA KEPADA UMNO"


hemmmmm..... tak lupa juga gua mengucapkan selamat menyambut bulan ramadhan al-mubarak dan selamat menjalankan ibadat puasa buat sahabat seperjuangan... tanpa sokongan lu orang blog ini tak ada erti dan seperti blog syok sendiri... jangan tak puasa pulak beb... kah kah kah !.

3 ulasan:

  1. berkokok awal ramadhan..parti kesayangan admin berapa ahli?

    BalasPadam
  2. memang betul lah admin dia orang buat politik haprak dan bangsat

    BalasPadam
  3. Dulu berdegar geng ulamak tersohor PAS tuduh ustaz dlm UMNO ni golongan ulama su' kerana bersekongkol dgn pemimpin zalim...

    Nah skg..perangai depa pun 2x5 je....

    KAH KAH Kah...

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....