DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Rabu, 17 Jun 2015

Akhirnya PAS Boleh Memperkukuhkan PR Tanpa DAP... Tahniah Ulama' PAS



Jika Setiausha Agong DAP Lim Guan Eng boleh mengatakan yang Pakatan Rakyat (PR) sudah tidak Wujud lagi, kenapa pulak PAS terutama nya Pemimpin-Pemimpin berstatus Ulama' serta Lebai-Lebai Mercun tidak boleh mengatakan pula yang PR masih Wujud cuma sahaja DAP telah Menarik Diri. Dengan ini PAS boleh memperkukuhkan PR Tanpa penyertaan DAP... Syabas Ulama' PAS... kah kah kah !.

Cuma rasanya apa yang dikatakan oleh DAP ialah lebih kepada Prinsip Asas bahawa PR Dibentuk melalui Gabungan Tiga Parti iaitu PAS, PKR dan DAP itu aje, andai kata PAS tanpa PKR sekali pun masih boleh lagi terus menggunakan nama PR dan ianya tidak menjadi Masalah. PR pun  bukan nya Berdaftar sebagai Gabungan, hanya nama sahaja yang diwar-warkan sebagai PR, Logo Parti pun tak ada... kah kah kah !.

Akhir nya Cita-Cita Ulama'-Ulama' serta Lebai-Lebai Mercun dalam PAS boleh Direalisasikan dengan Pengistiharan yang dibuat oleh Setiausha Agong DAP semalam, PAS dibawah Kepimpinan Ulama' serta Lebai-Lebai Mercun pasti nya telah membuat Kajian dan Penelitian yang Mendalam didalam Perkara tersebut. Tak mungkin Ulama'-Ulama' PAS yang Cerdik Pandai boleh tersilap beb... kah kah kah !.

Gua cukup Berkeyakinan setiap apa yang dilakukan oleh Pemimpin PAS berstatus Ulama' serta Lebai-Lebai Mercun yang memimpin PAS pada masa waktu ini, berbanding sewaktu PAS Dipimpin oleh kebanyakan nya Parasit, Jebon, Munafik Hariki dan Kuda Tunggangan DAP. Sebab itu dimasa tersebut PAS lebih memberi Faedah dan Keuntungan Politik kepada Umno/Bn Haramjadah beb... kah kah kah !.

Andaikata sejak dari sebelum Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) PAS dipimpin oleh Ulama' serta Lebai-Lebai Mercun rasa-rasanya 110 persen PR sudah menubuhkan Kerajaan di Peringkat Pusat, walaupun dengan hanya Beberapa Kerat sahaja Ulama' dan Lebai Mercun dalam Pimpinan Pusat namun masih lagi boleh dan Menggugat Umno/Bn ini kan pula jika Kelseuruhan Kepimpinan adalah Ulama'... kah kah kah !.

Lu orang mungkin tak tahu bahawa Ulama' dan Lebai-Lebai Mercun mempunyai Akal dan Fikiran yang cukup Bijak dalam Bepolitik, atas sebab itu dalam PRU13 PAS telah menambah Kerusi untuk bertanding seperti di Kota Damansara dan di Sungai Aceh. Hasil dari Kebijaksanaan Pemimpin berstatus Ulama' tersebut PAS telah berjaya Memenangi Kerusi tersebut dengan Cemerlang nya... kah kah kah !.

Contoh terbaru Kecerdikan Pemimpin Ulama' PAS ialah bila Mempercayai kata-kata Manis dari Pemimpin Umno yang Umno akan Menyokong Rang-Rang Undang (RUU) persendirian berkaitan Makamah Syariah negeri Kelantan, hasil dari Kecerdikan itu akhirnya RUU tersebut telah berjaya Dibentangkan oleh Ahli Parlimen PAS dari Marang Tuang Guru Haji Hadi di Parlimen seterusnya Diluluskan... kah lah kah !.

Akal Fikiran Secerdik ini lah yang Tak Ada pada Pemimpin PAS bergelar Parsit, Jebon, Munafik Hariki serta Kuda Tunggang DAP, mana ada Kejayaan yang boleh Dibanggakan oleh Ahli PAS dibawah mereka, memerintah Negeri Kedah hanya satu Penggal sahaja berbanding Ulama' PAS Memerintah Negeri Terenggau yang Berpenggal-penggal tanpa dapat dihitung dengan Jari Manusia... kah kah kah !.

Untuk itu gua cukup Berkeyakinan yang Pimpinan PAS masa kini Mampu Memperkukuhkan PR walaupun Tanpa PKR sekali pun... lebih-lebih lagi Ulama' PAS serta Lebai-Lebai Mercun telah dapat Menemui Formula Terkini untuk Menang didalam PRU14, yang mana ianya tidak digunakan semasa PRU13 yang lalu. Formula tersebut ialah Barua, Broker, Tolol, Lutut, Siku dan Cakar Rimau... kah kah kah !.




hemmmmm..... jika berkeyakinan yang pas akan diterima oleh rakyat tanpa sokongan dap... apakata ulama' dan lebai mercun pas yang banyak berkumpul di negeri pantai timur turun bertanding dinegeri-negeri pantai barat... ada berani... kah kah kah !.

8 ulasan:

  1. ha ha... kami islam n melayu ori...lebih mulia mkn daging lembu nfc dan minum ayaq ketum bersama islam melayu dari makan babi n minum tuak(arak) dgn cina komunis dap..pkr... mca... gerakan... harap2 admint pi rujuk kalam politik dgn tun fir'aun...dan pi rujuk ustaz ular marq umno kazim geliat n asang ali munafiq... ajak le sama-sama satu mayang liberal/pro dlm Jemaah yg bungkuih masa muktamar hari tu...jgn lupa ajak group pasma merajuk sama...

    BalasPadam
    Balasan
    1. jangan cakap kami kamu seorang sahaja yang jenis macam ni.jangan libat kan melayu lain.

      Padam
  2. betoi sarjan..hang pa semua confirm menang pasai kumpulan hang ramai...ingat tak semua pkr islam melayu yang sokong hangpa...Ahli PAS 1.2 juta 80% PAS ori 20% pasma/liberal... Ahli UMNO 3Juta 80% solid Umno 20% Umno Lalang...ahli dap, mca n gerakan 1.0juta... cina 90% soskong PR 10% cina lalang...ahli hinu mic n pr 500 ribu... 50% bn 50% pr....jumlah2 pun hang tak selamat....

    BalasPadam
  3. baguih la tu sarjan hassang hang pong lebih kurang sama geng ula mama tu,hang cakap tanpa fakta,hanya auta yang lebih.hang baca statment tu ngan kepala lotot dan siku sebab hang terlebih tertelan ayaq ketum dan pil kuda.sebab tu hang jadi tolol.hang berilusi lah sorang2.pasanglah angan2 hang tu biaq pong 'kosong'

    BalasPadam
  4. Kah! Kah! Kah! Artikel paling best sbb buat aku ketawa panjang semada membaca. Thank you admin!

    BalasPadam
  5. Sarjan ni polis atau tentera? apa pun tahniah laa ko tak penah undi seumur hidup... Kena main dengan komanden... Undi pos

    BalasPadam
  6. Mulanya Isle isle & Selepas itu Barua, ketum, tolol, jebon menjadi mainan dlm parti PAS akhirnya
    MEMBANGUN BERSAMA KEPIMPINAN CAI

    BalasPadam

  7. teropong dr sekarang

    ddlm pas ada hadi awang and the gang

    ddlm pkr ada azmin ali utk bg tongkat kpd hadi


    teropong terus teropong,
    puak2 nih hanya pandai main sandiwara bukan utk betoi2 bela nasib rkyat..poorah

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....