DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Selasa, 26 Mei 2015

Boleh Percaya Ke Cakap Pengerusi Lembaga Ni Iaitu TH Untung Sikit Atas Penjualan Tanah 1MDB


Aiiii Pengerusi Lembaga... kata hari tu Tanah TRX yang dibeli dari 1MDB dengan harga RM2,773 Sekaki Persegi senang untuk dijual... jika senang dijual tentu lah ianya seperti GORENG PISANG PANAS, Tetapi kenapa sampai sekarang masih belum lagi di Muktamatkan Penjualan Tanah tersebut... kah kah kah !.

Sedangkan Untung yang diperolehi daripada Penjualan Tanah tersebut bukan nya banyak mana pun iaitu SEDIKIT seperti yang keluar dari MULUT LONGKANG lu tu, Pendeposit TH (Tabung Haji) nak tahu jugak Sedikit tu berapa yang boleh TH perolehi daripada Pembelian Tanah berharga RM188 Juta tu... kah kah kah !.

Cuba gak ceritakan berapa yang TH boleh Perolehi daripada Penjualan Tanah tersebut, lu jangan pulak buat TH tu seperti Pernigaan USE CAR yang lu jalankan satu masa dulu. Jika Perniagaan Use Car memang patut lah sebab ianya kepunyaan lu, jadi bila di tanya berapa Untung maka lu jawap Adalah Sikit... kah kah kah !.

Tak kisah lah pasal mungkin Modal Perniagaan Use Car tersebut adalah daripada Hasil Harta Pusaka Mak Bapa lu yang punya, jadi jika Untung Banyak sekali pun tetapi bila ditanya lu kata Untung sikit itu No Hal beb. Tetapi TH bukan nya kepunyaan lu dan itu lu kena ingat Pengerusi Lembaga... kah kah kah !.

Bukan nya apa Pengerusi Lembaga... gua sekadar Mengingatkan supaya lu jangan lupa akan Keberadaan lu di TH hanya sebagai Pengerusi Lembaga yang dilantik oleh Perdana Menteri Paling Jujur dalam Dunia, jadi jangan lah pulak lu buat TH tu seperti Harta Pusaka Mak Bapak Pemimpin Umno... kah kah kah !.

Untuk itu sekali lagi Pendeposit TH bertanya ni berapa yang TH boleh perolehi dari Pejualan Tanah tersebut yang lu katakan Sedikit tu, lagi senang cakap berapa Persen TH boleh Untung daripada harga Pembelian sebanyak RM188 Juta tu. 5 persen 10 persen 15 persen atau 20 persen ke... kah kah kah !.

Apa yang lu nak Berahsia sangat mengenai Untung Sedikit yang lu kata kan TH akan perolehi, kalau setakat 5 persen ianya baru dalam RM9 Juta. Jika setakat RM9 Juta itu bukan nya Untung Sikit tetapi sekadar Tak Rugi Banyak. Atas sebab Proses Pembelian dan Penjualan saja gua rasa lebih dari RM9 Juta... kah kah kah !.

Ditambah lagi dengan Cukai Barangan dan Perkhimatan (GST) 6% yang sudah dilaksanakan sejak 1 April 2015, untuk itu berapakah Keuntungan yang dikatakan Sedikit boleh TH perolehi Pengerusi Lembaga. Cuba gak jika Bercakapa jangan Berbelit Macam ULAR boleh tak Pengerusi Lembaga... kah kah kah !.

Tapi apa-apa pun gua kena RESPECT pada lu kerana mempunyai Muka Tak Malu Tampal Kulit 14 Inci, gua rasa lah 100 Persen Pendeposit TH Menyumpah Seranah lu Pagi Petang Siang Malam dan mahu lu Letak Jawatan sebagai Pengerusi Lembaga... namun lu tetap Tidak Berganjak dan tetap Istiqamah... kah kah kah !.

Memang betul lah lu ni antara Pemimpin Umno yang Berjuang Hingga Ketitisan Darah Yang Terakhir beb, lu dengan Pressiden Umno boleh dikatakan dari segi Semangat seperti Duduk Sama Rendah dan Berdiri Sama Tinggi. Cuma nya Presiden lu Berdarah BUGIS dan lu tu adalah KUTTY... kah kah kah !.


hemmmmm..... berutung betul pengundi-pengundi parlimen baling mendapat seorang ahli parlimen seperti pengerusi lembaga ni beb... kah kah kah !.

1 ulasan:

  1. Ada
    akai
    lg
    mao
    caya
    kaa
    sama
    ini
    kaki
    kongkalikong
    hahaha..

    Wa
    fikir
    filkoddha

    kongkalikong
    filkoddha
    lg
    cilaka
    manyak
    cilaka
    lor

    ada
    akai
    kaa??

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....