DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Rabu, 27 Mei 2015

Hanya Kerana Gambar Ini Wala'un Dalam PAS Menggelupur Kepanasan... Kah Kah Kah


Hanya kerana gambar Calon Ketua Pemuda PAS Pusat iaitu Yb Nik Muhamad Abduh ada Perkataan "TIDAK SYARIE" bagi menjawap Cabaran Debat dari seorang lagi Calon Ketua Pemuda Saudara Suhaizan Kaiat, maka Blog Mat Indera Sipejuang ini telah dikatakan sebagai Blog Penfitnah No 1... Adoi haii Walaun-Walaun, cari lah Modal lain untuk meraih Undi Perwakilan... kah kah kah !.

Adalah benar yang Yb Nik Abduh tidak mengatakan bahawa Debat Tidak Syarie, namun beliau juga tidak mengatakan Kesanggupan beliau untuk Menyahut Cabaran Debat dari Saudara Suhaizan. Tetapi hanya mengatakan Menyambut Baik dan beliau mengambil Pendirian untuk Berdiam Diri, disini lah yang Walaun-Walaun telah Menunjukan KETOLOLAN seperti kata Presiden PAS... kah kah kah !.

Apa maksudnya Berdiam Diri, sama ada beliau mengambil Pendirian Berdiam Diri atas sebab TAKUT Berdebat... MALU untuk Berdebat... atau Berdebat Tidak Syarie. Tak mungkin beliau Takut Berdebat jika mengikut daripada cakap-cakap Walaun. Gua rasa pun ada Kebenaran nya bila Walaun-Walaun mengatakan yang Yb Nik Abduh bukan nya Takut Berdebat... kah kah kah !.

Apa yang gua tahu ialah Yb Nik Abduh adalah seorang yang Berpengetahuan dalam Hal Ehwal Agama., sebagai yang Berpengetahuan dalam Soal Agama sudah semesti nya beliau Tahu sama ada Berdebat itu adalah Mengikut Syarie atau Tidak. Oleh kerana itu apabila beliau mengatakan Untuk Berdiam Diri jadi pada gua sudah tentu lah Debat sesuatu yang Tidak Syarie beb... kah kah kah !..

Jika Berdebat Mengikut Syarie sudah tentu lah Yb Nik Abduh sebagai yang Berpengetahuan dalam soal Agama akan Menyahut Cabaran Debat dari Saudara Suhaizan, mana mungkin beliau tidak mahu Berdebat jika Berdebat itu mengikut Syarie. Untuk itu apakah tulisan Tidak Syarie pada gambar beliau tersebut adalah Fitnah tanpa boleh Dipertikaikan... kah kah kah!.

Andai kata tulisan Tidak Syarie tersebut adalah Fitnah, bagaimana pula kedudukan beliau sebagai seorang Pemimpin PAS yang menjawap Untuk Berdiam Diri tanpa mengatakan Bersetuju atau Tidak untuk Berdebat. Dan dari keadaan tersebut juga apakah satu Fitnah bila kata-kata beliau pada Anggapan gua juga bahawa Berdebat adalah sesuatu yang Tidak Syarie... kah kah kah !.

Oiii Walaun-Walaun... jika betul Dakwaan lu orang bahawa gua telah membuat Fitnah terhadap Yb Nik Muhamad Abduh tersebut, maka ada baik nya lu orang Nasihatkan Yb Nik Abduh supaya menyahut Cabaran Debat dari Suhaizan. Jika tidak adalah satu Kebenaran yang Debat kepada Nik Abduh Tidak Syarie walaupun tidak beliau Zahirkan dengan kata-kata... kah kah kah !.

Adalah sesuatu yang cukup Memalukan bagi seorang Pemimpin PAS jka tidak mahu melakukan perkara-perkara yang mengikut Syarie, jika Pemimpin Umno dikedudukan tersebut ianya tidak Menghairankan sangat atas Dasar Pemimpin Umno dikatakan memang tidak kenal pun Perkataan Syarie. Tetapi tak kan yang Bakal menjadi Tuan Guru pun tak mahu Syarie beb... kah kah kah !.


hemmmmm..... itu sebab lah gua kata yang orang nak berpolitik lu orang pun nak berpolitik gak... orang berpolitik menggunakan akal fikiran tetapi lu orang berpolitik menggunakan kepala lutut... kah kah kah !.

5 ulasan:

  1. FFFFFFFillkooddha..kkkongkalikonng...adaaaaaaaa..ssyariee,kaa??

    manyak2..mooosyoook..manyak..hannnncooss

    BalasPadam
  2. gua nak lari dari tajuk sikit boleh? gua minta tolong lu ulas sikit tentang ketua dewan ulama pahang mokhtar senik tarik diri dari menghadiri satu program kat kedah,kalu dalam fb dia bukan main lagi jadi'HERO' dan satu lagi mufti WP dalam fb dia kata yang jangan tohmah ulama,sapa dia ulama tu.gua lasa lu pong tau sapa ulama tu!maklum la satu bendela,jadilah macam mufti perlis semua kena dan jadi macam mufti pelak. hahaha.

    BalasPadam
  3. Mcm mana mrk tak PANAS

    Pembawa FITNAH gerenti TUHAN kasi panas cukup2 PANAS

    Mnjd kakiFITNAH & bapak FITNAH sudah tentu mngGELEGAK panasnya w.pon kat donia!?

    Spatutnya

    spatut2nya

    Yg spatut2 nya sekali..mana lagi layak kaki FITNAH...bapak FITNAH mndpt sokongan

    FITNAH

    FITNAH oh FITNAH!

    FITNAH & FITNAH lg dahsyat drp judi!?
    FITNAH & FITNAH lg dahsyat drp arak!??
    FITNAH & FITNAH lg dahsyat drp makan babi!???
    FITNAH & FITNAH lg dahsyat drp khalwat & zina!????

    FITNAH & FITNAH lg dahsyat-"AKBAR" drp membunuh!!!!

    Adakah perwakilan2 PAS tlh bodoh buta & TOLOL!?

    Adakah perwakilan2 PAS sggup diTOLOLkan oleh pmbawa FITNAH kakiFITNAH & bapakFITNAH itu!??

    Adakah perwakilan2 PAS semua sggup mnjd TALI barut kpd bapak FITNAH itu!???



    Heran heran sekali..

    Mcm mana bapak FITNAH masih disokong serta masih dipuja2 lg?

    Islam "gila" apakah lg ini?, yg penoh bergelumang dgn bangkai2FITNAH yg sgt2 jijik sekali!????

    BalasPadam
  4. DASAR

    DASAR Islam

    DASAR Islam = CAHAYA yg maha7TERANG

    DASAR..DASAR kpd Islam itu adalah sbnr7CAHAYA yg maha7TERANG bg mnyuloh sgl keGELAPan-peNIPUAN-keZALIMan-peNINDASan-rasis-ASOBIYAH-ONAR-khianat-FITNAH yg "sengaja" djaja gara2 bangkai-songlap-RASUAH yg mnindas & mlemaskan ummah!

    DASAR..DASAR Islam itu adalah CAHAYA maha7TERANG yg dpt melihat serta dpt merasa merasa serta "bnar7MERASAI" manefestasi..

    >>sbnr7ERTI kejujuran

    >>sbnr7ERTI keikhlasan

    >>sbnr7ERTI ketelusan/SUCI/transperency

    >>sbnr7ERTI AMANAH/integrity

    >>sbnr7ERTI merit/BAKAT yg bnar7ARIF-fatonah mncari solusi ummah

    >>sbnr7ERTI cinta/KASEHsayang yg 'inclusive' sbg RAHMATAN lil'ALAMIN

    >>smutlak7ERTI kbnaran/HAQ yg tiada w.pon skelumit mncari nobat-GLAMOR-title serta projek-ESOS-BALAK-proxy dll demi krn kpntinganDIRI-melayu-parti @ kroni!

    DASAR

    DASAR CAHAYA yg maha7TERANG diatas itu adalah CAHAYA yg dibawa semua nabi2 demi sbnr7KEJAYAAN-UNIVRSAK-hakiki dan KEREDHAAN ILAHI..



    Sbaliknya ..

    DASAR..DASAR kpd onar-FITNAH adalah "induk-IBU" kpd sgl BEJAT-kecelakaan!

    FITNAH adalah DASAR yg mnjd "asas-PUNCA" sgl KEGELAPAN pekat yg sgt7GELAP!!

    FITNAH adalah DASAR kpd pnyelewengan-khianat-asobiyah-RASUAH yg sgt7PARAH!!!

    FITNAH adalah DASAR perpecahan-KESUMAT-dendam yg seDASAR brsarang dgn niat jahat IBLIS dan juga syaitan!!!!



    Semoga..

    Semoga Insy'ALLAH

    Insy'ALLAH.. Ahmad Awang dpt mmbawa sbnr7CAHAYA yg maha7TERANG itu kembali utk sama2 dpt kita rasa-rasa-rasa & "bnar7MERASAI"nya demi harapan yg tinggi mnggunung dr sluruh rkyat Malaysia..amiiin ygRABBUL'Alamiin

    BalasPadam
  5. Mrk pasti PANAS

    Mrk pasti PANAS dgn khadiran CAHAYA..

    CAHAYA ygTERANG-tenang yg dibawa oleh Ahmad Awang


    Yaa..Ahmad Awang..

    BAHASA-badan yg dimiliki Ahmad Awang...TENANG coool n steady

    Ahmad Awang seolah2 langsung tidak GELOJOH..."signal" jiwa BESAR-lapang yg tidak mncari nobat-GLAMOR-pangkat dan pentingDIRI

    Fakta-POINT utama yg Ahmad Awang bawakan adalah gagasan-UNIVRSAL-penyatuan KASEH & sayang

    Visi Ahmad Awang ibarat CAHAYA yg sgt7TERANG..bnar7JELAS dia tahu apa yg WAJIB d UTAMAkan

    Ahmad Awang bnar7SERIOUS dgn "DASAR"-HAQ...itulah sbnr7CAHAYA TERANG yg dpt serta mampu utk mnyuloh melenyapkan "onar-FITNAH-rasuah" yg mnjd "IBU" kbejatan-&-KEGELAPAN ummah..

    Apa..

    Apa itu DASAR..

    DASAR..DASAR kpd Islam itu adalah sbnr7CAHAYA yg maha7TERANG bg mnyuloh sgl keGELAPan-peNIPUAN-keZALIMan-peNINDASan-rasis-ASOBIYAH-ONAR-khianat-FITNAH yg "sengaja" djaja gara2 songlap-RASUAH yg mnindas & mlemaskan ummah!

    DASAR..DASAR Islam itu adalah CAHAYA maha7TERANG yg dpt melihat serta dpt merasa merasa merasa serta "bnar7MERASAI" manefestasi..

    >>sbnr7ERTI kejujuran >>sbnr7ERTI keikhlasan

    >>sbnr7ERTI ketelusan/SUCI/transperency

    >>sbnr7ERTI AMANAH/integrity

    >>sbnr7ERTI merit/BAKAT yg bnar7ARIF-fatonah mncari solusi ummah

    >>sbnr7ERTI cinta/KASEHsayang yg 'inclusive' yg brpaksikan Adam as sbg RAHMATAN lil'ALAMIN


    >>smutlak7ERTI kbnaran/HAQ yg tiada w.pon skelumit mncari nobat-GLAMOR-title serta projek-ESOS-BALAK-proxy dll demi krn kpntinganDIRI-ASOBIYAH-melayu parti @ kroni!

    DASAR DASAR CAHAYA yg maha7TERANG diatas itu adalah CAHAYA yg dibawa semua nabi2 demi sbnr7KEJAYAAN-UNIVRSAL-hakiki dan KEREDHAAN ILAHI..



    Sbaliknya ..

    DASAR..DASAR kpd onar-FITNAH adalah "induk-IBU" kpd sgl kecelakaan!

    FITNAH adalah DASAR yg mnjd "asas-PUNCA" sgl KEGELAPAN-bejat-PEKAT yg sgt7GELAP!!

    FITNAH adalah DASAR kpd pnyelewengan-ASOBIYAH-melayu-khianat-RASUAH yg sgt7PARAH!!!

    FITNAH adalah DASAR perpecahan-KESUMAT-dendam yg seDASAR brsarang dgn sbnr2 NIAT jahat IBLIS dan juga syaitan!!!!

    Semoga..

    Semoga, Insy'ALLAH..

    Insy'ALLAH Ahmad Awang dpt mmbawa sbnr7CAHAYA yg maha7TERANG itu kembali utk sama2 dpt kita rasa-rasa-rasa & "bnar7MERASAI"nya demi harapan yg tinggi mnggunung dr sluruh rkyat Malaysia..amiiin ygRABBUL'Alamiin

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....