DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Khamis, 14 Mei 2015

Kad Prabayar Beli Tak Kena GST, Tetapi Bila Guna Kena GST... Cerdik Betul Menteri Umno Menipu Rakyat


Ini ke yang dimaksudkan oleh Menteri Komunikasi dan Multi Media Datuk Seri Sabery Cheek diawal-awal beliau Mengambil Alih Tugas GST bagi Kad Prabayar dari Timbalan Menteri Kewangan Datuk Ahmad Maslan GST, yang berkata beliau Menyelami Sanubari Rakyat iaitu Rakyat Mahu Beli Kad Prabayar RM10 dapat RM10 tapi bila guna kena GST... kah kah kah !.

Oiiiii Shabery Cheek... lu ni BANGANG ke BENGAP, yang Rakyat Mahu adalah beli RM10 dan boleh digunakan RM10  jugak, bukan nya beli RM10 Tak Kena GST tetapi bila Guna Kad tersebut Kena GST. Beli Kad Prabayar tu untuk apa Shabery Cheek jika tidak digunakan, atau beli untuk SUKA-SUKA tanpa Tujuan seperti Orang Mabuk sampai Berbuih Mulut... kah kah kah !.

Atau seperti Pembunuhan Rakyat Monggolia Altantuya yang Tanpa Motif iaitu Motif Pembunuhan Bukan Perkara Penting... atau Rakyat beli Kad Prabayar untuk dijadikan Koleksi dan Perhiasan tanpa digunakan. Agak-Agak lah kalau ya pun hendak Menipu Rakyat, jangan lu ingat Rakyat Majoritinya seperti Ahlli Umno dan Penyokong Umno tu... kah kah kah !.

Juga menurut lu lagi dahulu panggil bagi 1 Minit adalah RM2,40 tetapi sekarang sudah menjadi 1 Minit 3.3 sen sahaja, cuba lu bagi tahu Syarikat Telemukasi yang mana mengenakan Bayaran Panggilan bagi Kad Prabayar hanya 3.3 sen. Mungkin Syarikat Telemuniksi Ahamd Shabery Cheek Sdn Bhd kot yang mengenakan Panggilan bagi kad Prabayar 3.3 sen... kah kah kah !.

Teringat gua semasa Promosi GST sedang Rancak berjalan, yang Digambarkan dan Diwar-warkan ialah bahawsanya yang Paling Tak Suka GST adalah Pembangkang dan Peniaga-Peniaga terutama nya Peniaga-Peniaga Kaum Cina. Dimana dikatakan yang GST akan membuat Harga Barang Turun dan Harga Barang akan menjadi Lebih Murah dan Rakyat GUMBIRA... kah kah kah !.

Tetapi selepas GST berjalan lu orang lihat sendiri bila Syarikat Telco umpama nya tetap Berkeras mahu mengenakan GST walaupun konon nya sebelum ini Kerajaan mengatakan Jangan Kenakan GST bagi Kad Prabayar, kenapa Syarikat Telco tetap mahu mengenakan GST sedangkan dikatakan yang GST akan membuat Harga Barang Turun dan Harga Barang menjadi lebih Murah... kah kah kah !. sumber FMT


hemmmmm..... kenapa pemimpin umno masih lagi boleh menipu rakyat ialah keran orang melayu dan orang islam umno kebanyakkan nya bodoh seperti yang dikatakan oleh madey kutty @lanun... kah kah kah !.

3 ulasan:

  1. Kita beli sebab nak guna.
    Bukan nak simpan!!!!

    BalasPadam
  2. MAMAT MULUT BUIH NI MMG BANGANG DARI DULU
    SEPULUH KALI DIA TIPU...100 Kali rakyat tak caya

    BalasPadam
  3. Apa punya Hangky Pangky daa..! 2 x 5 dengan Ahmad Maslan. Asal Umno jer mesti tipu., asal tipu jer mesti umno..poorraahh..

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....