DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Selasa, 12 Mei 2015

DS Najib Tolong lah Jangan Mengaku Sebagai Orang Bugis Jika Dengan Bini Pun Takut... Kah Kah Kah !.



Kalau setakat Air Liur Basi dengan hanya Membaca Falsafah, Sajak atau pun Syair, kemudian Mengaku dan Mendakwa diri sebagai Orang Bugis baik lah Hentikan Datuk Seri haji Najib oiiii... kerana Sifat-Sifat Orang Bugis bukan lah Jenis PENAKUT baik dalam apa jua Keadaan dan Situasi. Tak kira sama ada sebagai Pelayar atau pun Ahli Politik mahu pun sebagai SUAMI... kah kah kah !.

Dimana Ciri-Ciri dan Sifat-Sifat Orang Bugis yang ada pada lu tu Datuk Seri Haji Najib, cuba lu ceritakan kat mana Ciri-Ciri Orang Bugis tu ada pada lu. Sebagai Contoh lu Sebagai Ahli Politik untuk Berdebat pun lu Takut, sebagai apa yang lu Berani untuk dikatakan lu adalah Orang bugis. Takkan hanya dengan Membaca Syair Orang Bugis lu dah nak mengaku Orang Bugis... kah kah kah !.

Pernah satu ketika dikatakan untuk berhadapan dengan Wartawan pun lu sudah Kecut Telor, macam mana gua nak Percaya yang lu tu adalah Orang Bugis. Lagi satu kalau lu nak tahu Datuk Seri Haji Najib Ciri-Ciri Penting Orang Bugis ialah TAK TAKUT PADA BINI seperti lu, itu bukan bermakna Orang Bugis Tak Sayang Bini cuma Bini Orang Bugis Tak CONTROL Laki dia Orang... kah kah kah !.

Oleh sebab itu jangan lah lagi lu Mengaku sebagai Orang Bugis ya Datuk Seri Najib, Malu kat orang kerana Ciri-Ciri Orang Bugis JAUH PANGGANG DARI API pada diri lu. Walaupun Kemungkinan Salah Silah Keturunan lu ada BAU-BAU BACANG dengan ORANG BUGIS. Itu pun Mungkin sebelah Emak lu jika melihat kepada Sepupu Sepapat Sepepet yang Auw Auwb Auw tu... kah kah kah !.

APA APA pun untuk hari ini gua ucapkan Syabas pada lu kerana Kesemua Ahli Majlis Kerja Tertinggi (MKT) Umno KECUT TELOR pada lu dengan Memberi Sokongan Penuh terhadap Kepimpinan lu, walaupun Terang Lagi Bersuluh yang Pentadbiran lu boleh dikatakan sebagai PUNAH RANAH Wal PORAK PERANDA Wal HANCUSSSS Wal LINGKUP Bin JAHANAM... kah kah kah !.

Secara Peribadi gua memang cukup HAPPY bila lu terus Menjadi Perdana Menteri dan Presiden Umno, kerana selagi lu terus menjadi Perdana Menteri dan Presiden Umno. Maka akan Semakin Kuat lah Mantan Presiden Umno Tun Mahathir @LANUN Memerah Keringat Menggali LUBANG KUBUR Umno/Bn. Dengan itu bagi Jawatan Perdana Menteri dan Presiden Umno gua Sokong lu Najib... kah kah kah !.


hemmmmm..... sebenarnya antara sebab najib mengaku sebagai orang bugis ialah untuk mengambil hati orang sabah terutama nya di kawasan tawau yang majoriti nya adalah orang bugis... bab ini lu memang cerdik najib... kah kah kah !.

1 ulasan:

  1. Memang betul najib ada bau-bau bugis tetapi dia silap langkah sebab berbinikan org minangkabau yg terkenal dgn gelaran "Queen Control". Nasib kaulah najib tapi rakyat juga jadi mangsa. Dpt bini- harta negara, hartaku jua. Lingkup negara......

    Bukan najib takut bini tetapi bini dia yg tak takut kat najib, ikut suka dia aje kah,kah, kah.......

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....