DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Jumaat, 29 Mei 2015

Ada Sesuatu Yang Pelik Terjadi Di Parlimen Beb... Kah Kah Kah !


Macam tak percaya pun ada... rasa-rasa bermimpi pun ada beb, ya ke apa yang gua tengok tu seperti apa yang lu orang tengok... biar BETIK Yb Nik Muhamad Abduh oiii. Ini apa ni Yb Nik Abduh... kempen Ketua Pemuda PAS Pusat ke apa ni Nik Abduh, cuba lu cerita sikit... kah kah kah !.

Dengan Pemimpin Umno mana lu belajar cara Berpolitik Zaman Pra-Sejarah seperti ini Nik Abduh, buat lah cara Berpolitik yang Lebih Matang dan bersesuaian dengan Ilmu yang ada. Cara lu buat ni Saling Tak Tumpah seperti cara Berpolitik Pemimpin Umno lu tahu tak Nik Abduh... kah kah kah !.

Ini lah yang dikatakan orang bila nak Jawatan Berebut...Pangkat Hendak... Nama Mahu... jadi yang Berhormat Tak Tolak Punya. Tapi bila Dicabar BERDEBAT atau WACANA ILMU boleh pulak mengambil Pendirian Mendiamkan Diri, Apa Barang Nik Abduh oiii... kah kah kah !.

Sepatutnya lu hantar lah sekali Momorandum kepada Pemimpin Umno supaya Bill Rang Undang-Undang (RUU) Persendirian berkaitan Hudud segera Dibentangkan, dan jka boleh bersama dengan Momorandum Menyegerakan Perumahan Rakyat Kelantan yang menjadi Mangsa Banjir... kah kah kah !.

Bukan nya tak Bagus apa yang lu dan Wala'un-Wala'un tu buat, cuma ada lagi Perkara yang Lebih Utama dan Lebih Mustahak dari Cerita Wayang Pacak yang sedang lu mainkan. Lebih Menggelikan Hati ianya diwaktu Kempen Pemilihan Ketua Pemuda PAS Pusat sedang berjalan... kah kah kah !.

Siapa lah agaknya Wala'un yang memberi Idea tersebut kepada lu Nik Abduh, rancangan lu dah nampak Cantik cuma jalan Cerita tu agak macam KARTUN sikit, boleh pulak lu yang menjadi Wakil kepada 10 Ketua Pemua Dewan Pemuda PAS Negeri ya Nik Abduh... kah kah kah !.

Kerana itu selalu gua pesankan dekat Wala'un-Walaun lu agar dia orang cakap dekat lu yang gua ada cakap Belajar lah sikit Punya Perasaan Malu Nik Abduh, kerana Tuang Guru gua ada bercakap yang Perasan Malu itu adalah Sebahagian Daripada Iman. Betul ke Tidak Nik Abduh... kah kah kah !.

Sebab itu juga Orang Tua-Tua ada Berpesan Jika Duduk Dekat Orang Buat Minyak Wangi maka Tak Banyak Sikit Bau Wangi tersebut akan Terlekat kepada Sesiapa yang berdekatan, dan Jika Duduk Dekat dengan Orang Penipu maka Sendiri mahu ingat Nik Abduh oiii... kah kah kah !.

Andai kata dari Awal lu menjadi Ahl Parlimen perkara sebegini Sering lu lakukan dan tidak hanya sekadar Memanaskan Kerusi Dewan Rakyat rasanya gua pun mahu Menyokong lu Nik Abduh, tapi bila ada Pemilihan Ketua Pemuda baru lu buat jawapnya lu Silap Banyak... kah kah kah !.

Lu jangan ingat Wayang Pacak yang lu Mainkan ini dapat Memperbodohkan Perwakilan Pemuda yang akan Memilih Ketua Pemuda PAS Pusat, lu Silap banyak Nik Abduh. Bukan semua Perwakilan Pemuda mempunyai Otak Wala'un seperti Ketua Pemuda PAS Negeri tu... kah kah kah !.

Rupa nya ini dia Maksud Berdiam Diri yang lu katakan bila Suhaizan Mencabar lu Berdebat ya Nik Abduh, dan ini juga Prestasi Kerja yang lu suruh Perwakilan Pemuda untuk Menilai nya ya. Gua Kesian dengan lu Nik Abduh elok-elok dapat Memanaskan Kerusi Dewan terpaksa lu bangun... kah kah kah !.


hemmmmm..... bila kemampuan melebih cita-cita maka jadi lah seperti nik abduhni beb, lu orang wala'un-wala'un tak kesian ke dengan nik abduh tu... kah kah kah !.

8 ulasan:

  1. PEMILIK BLOGGER NI HATI SANGAT BUSUK SEPERTI HAIWAN MATA SEPET BERKAKI EMPAT

    BalasPadam
  2. Ya ke wala'un... nanti lepas ni ada cerita lagi best... kah kah kah

    BalasPadam
  3. Biarla ulamak memandu pas dan didokongi oleh profesional yang bukan dari sang liberal yg hanya dipergunakan 'brother' utk kepentingan diri..langkah kajang langkah yg sumbang ditambah permatang pauh serta ketua pembangkang di parlimen..kononnya anti kronism dan nepotism..tp hakikatnya itula yg dilakukan..kes mau melantik mb sgor telah hilangkn separuh sokongan dan tolak hudud jdkn ianya lengkap utk ditolak ditambah dgn dap yg kita sedia maklum tolak hudud.

    BalasPadam
  4. wala'un-wala'un sedang sibuk ambik gambor.
    time berdebat, otak tido
    ajak perkongsian ilmu, malu-malu
    ajak membarua, nombor 1

    BalasPadam
  5. kalu puak walaun2 melantik nik abudu lepaih ni boleh ajak pemuda pas dan unmo main bola,mkn bola dan tido bola sebab dlm dewan rakyat soalan tu yang dia tanya.walaun2 yang buta hati dan pejamkan mata.caa tengok realty.jangan walaun sangat.

    BalasPadam
  6. Ha ha ha

    Spot on Laa Bro!

    Lu dpt tengok otak UDANG hatta lg hanyut dr otak LEMBU!

    Inilah level2 otak BUDAK2hingusan yg mnjd wostad yg bakal mnjd hularrrMak2 FITNAH!!

    Suruh wostad2 nih buat kuih KARIPAP trbesar didonia..amik gambar rekod GENIUS book!

    Suruh wostad2 nih lilit SORBAN trpanjang didonia n amik gambar sbg rekod donia!!

    Banyak & bnyak lg kerja lain..tp depa pilih jln yg umno tengok pon naik MUNTAH!?

    BalasPadam
  7. Kau kata bloger ni haiwan mata sepet berkaki empat tapi kau lagi teruk haiwan mata terbeliak tapi kaki tiga.Agak2 jenis jenis haiwan apa kau ni? haiwan cactlah.betul kan admin?

    BalasPadam
  8. Coba lah buat IQ test?

    Buat IQ test kpd wostad2 talibarut FITNAH tuu??

    Depa hanya "HAFAL" sikit hal2 SEJARAH 1400tahun yg lampau..itupon dputar2 utk buat FITNAH!

    Depa akur bhw IQ depa MEMANG ciput sbb tuu sgt2 TAKUT dgn wacana ilmu/debat

    Dulu ADUKA Taruna nak coba soal jwb/hujah pon sibapakFITNAH dah takuuut..cabuut!

    Dah ler IQ ciput tambah lg dgn FITNAH..abis telor2 semua jd kecoooot!

    Bab GLAMOR amik gambor dgn 'kot' msuk muka depan UTUSEX...itulah tahap IQ hingusan mrk!!



    PAYAH

    Amat2 payah & TAK MUNGKIN bg umno nak "MAKAN" & mngalahkan IQ sprt Dr Hatta Hanipa Dr Dzul Nizar Khalid Samad Dr Rani dll...tapi setakat IQ cipuut pmbawaFITNAH & sibapakFITNAH serta wostad2 UG gila-GLAMOR yg ddlm gambor tu senang2 jer jd ulam & LAUK umno..smua mrk tu dah ddlm GENGGAMAN umno, beres!!

    Sbb itu umno & UTUSEX TV3 memuja2 serta meLAMBONG2 mrk bgitu tggi skali sbijik sprt budak2TOLOL hingusan yg TAK SEDAR aka trencat akal!?

    Ingat,,

    Yg akan masuk umno tinggal hanya yg bodoh2 shj..dan umno juga sgt suka mnyokong/brgabung dgn si-IQ2 TOLOL yg konon2 WARAK alim2 taik kucing yg mnjd ularrrMak-FITNAH as-SUK wal RASUAH itu..yg sgt2 mudahlah bg umno utk mnTOLOLkan mrk itu nnti, noktah!

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....