DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Sabtu, 6 September 2014

Krisis MB Selangor Berpunca Dari Tangan Yang Suka Kepada UG Dan Konsensus !


Kemelut Krisis Menteri Besar (MB) Negeri Selangor yang boleh dianggap Berpanjangan adalah Ciptaan Tangan-Tangan Pemimpin Pakatan Rakyat (PR) itu sendiri, yang mana boleh dikatakan Tangan-Tangan tersebut Terlalu Suka dan Ada Hati untuk Mendakap Umno/Bn atas nama Unity Goverment (UG) dan Konsensus. Kebiasaan nya apabila Suka dan Ada hati untuk Mendakap Umno/Bn maka hendak tak hendak Perangai dan Tingkah Laku selalu nya ada Persamaan dengan Perangai Umno/Bn... kah kah kah !.

Atas sebab itu Krisis MB Negeri Selangor Berlarutan hingga kesaat ini, ianya terlalu Sukar untuk di Tamatkan walaupun pada Hakakat ianya bukan lah satu Perkara yang Sukar untuk diselesaikan. Hanya kerana Manusia yang bernama Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim hampir sahaja satu Pakatan yang bernama PR BERKECAI, dan yang lebih Dasyat lagi Parti yang bernama Parti Islam Semalaysia (PAS) mengalami Krisis Kepercayaan Pengundi hingga digelarkan sebagai Lidah Bercabang dan Kaki U-Turn.

Mungkin ada Sahabat di pihak PR Tidak Bersetuju dengan Pendapat gua berkenaan UG dan Konsensus, yang mana setelah gua Fikir-Fikirkan ia nya tak jauh Berbeza Maksud dan Tujuan diantara kedua-duanya. Ianya pada gua boleh lah dianggap seperti SEPUPU, SEPAPAT, SEPEPET yang jauh meninggalkan BAU-BAU BACANG. Kalau Bau-Bau Bacang boleh dianggap seperti Keluarga Jauh yang mungkin entah berapa PUPU tetapi Konsensus dengan UG adalah terlalu RAPAT.

Ini bermakna TIADA BEZA diantara UG dengan Konsensus, yang berbeza cuma nama nya sahaja namun MUKHADIMAH serta MATLAMAT nya adalah SAMA dengan PENAMPILAN yang berlainan. Yang cukup KETARA lagi ialah Pemimpin yang Berbeza MELONTARKAN IDEA tersebut. Kalau UG dahulu nya adalah BUAH FIKIRAN yang DI ILHAMKAN oleh Pemimpin Pas, antara nya ialah Tuan Guru Haji Abdul Hadi manakala Konsensus pula adalah IDEA daripada Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Yang menarik nya lagi ialah kedua-dua Idea tersebut boleh MENJURUS kepada jalan bagi MENYELAMATKAN serta MENGEKALKAN Umno And The Gang di PERSADA Politik Malaysia, jadi apa perlu nya UG atau pun Konsensus. Dalam menghadapi POLITIK KOTOR dari Umno And The Gang maka Percayalah jikalau pihak Umno And The Gang  BERSETUJU dengan UG atau pun Konsenses tersebut bermakna entah apa lagi BALAK lah yang akan menimpa kepada Rakyat.

Kerana itu bila sahaja Tan Sri Khalid Ibrahim diminta oleh PKR untuk Memngosongkan Kerusi MB Negeri Selangor maka apa RIAKSI dari Kepimpinan Umno/Bn Negeri Selangor... "Kami Sokong Tan Sri Khalid Ibrahim sebagai MB Negeri Selangor"... "Tan Sri Khalid Ibrahim adalah seorang MB yang Amanah"... "Tan Sri Khalid Ibrahim adalah MB yang berjaya Menaikan Rizab Negeri Selangor sebanyak RM3.2 Billion", cuma yang Isi Perut Umno tu tak cakap hanyalah "Tan Sri Khalid bukan nya seorang yang GAGAP".

Jangan TERPERANGKAP dengan MUSUH yang selalu sahaja mempunyai Beribu Taktik KOTOR dengan dipermudahkan lagi oleh Ungkapan UG mahu pun Konsenses, apakah mahu menjadi BODOH untuk kedua kali nya selepas pernah DITIPU pada satu ketika. Tak kan mahu TERHANTUK untuk kedua kali nya ditempat yang sama, seharusnya Pimpinan PR sedar bahawa yang SIPENIPU tak akan SETUJU kalau ianya tidak boleh Menguntungkan mereka.

Bagi gua Umno And The Gang tak pernah IKHLAS dalam menghadapi Musuh Politik mereka, ia adalah SEJARAH yang tak pernah Menipu. Kalau sesama Umno And The Gang pun sanggup dia orang TIKAM DARI BELAKANG apa kan lagi Musuh Politik dia orang beb, jenis Tikam Dari Belakang bukan yang BIASA-BIASA tapi adalah jenis yang LUAR BIASA hingga untuk membuat Umno itu sendiri MAMPOS pun dia orang sanggup tanpa SEGAN, MALU dan lebih-lebih lagi RASA BERSALAH.

Mungkin ada yang Beranggapan bahawa gua ni adalah Pembangkang dalam PR, memang Tak Salah kalau ada yang beranggapan sebegitu, kerana bagi gua PENDAPAT harus DIRAIKAN. Untuk itu Pendapat gua adalah Pemimpin TAK SELALU NYA BETUL dan PEMIMPIN KENA DITEGUR jika Tak Mahu atau Tak Suka di Tegur, ada baik nya lu orang NASIHATKAN Pemimpin di dalam PR tersebut supaya jangan menjadi Pemimpin di dalam PR tapi jadi lah Pemimpin di dalam Umno And The Gang... kah kah kah !.

Buat Pemimpin-Pemimpin PR yang menjadi Watak-Watak Utama didalam Krisis MB Negeri Selangor, tak kira dari mana lu orang sama ada dari PAS, PKR mahu pun DAP. Gua ada satu cadangan buat lu orang beb, andai kata pada lu orang terlalu Sukar untuk Krisis MB Negeri Selangor diselesaikan secara Muafakat... apa kata lu orang Pemimpin PR tersebut dari sekarang sudah mula Memesan RACUN-RACUN TIKUS dari Pengedar-Pengedar yang terdekat di tempat lu orang.

Untuk apa Racun Tikus tersebut... nanti bila Racun-Racun Tikus yang lu orang pesan dari Pengedar-Pengedar sudah sampai kat Pejabat atau pun kat Rumah lu orang, masa itu lu orang boleh lah Calling-Calling gua untuk gua akan bagi tahu Kegunaan Racun-Racun Tikus tersebut. Jangan Malu atau Segan untuk Calling-Calling gua bertanyakan kegunaan Racun-Racun Tikus tersebut, dan gua pun tak kena kan sebarang Bayaran atas Pertanyaan lu orang berkenaan kegunaan Racun Tikus tersebut ok... kah kah kah !.

hemmmmm..... umno and the gang bukan nya bodoh walaupun pengikut serta penyokong nya kebanyakkan bebal melantun-lantun macam getah scrub... kalau tidak mana mungkin pengampu telor inggeris penjajah boleh jadi pejuang kemerdekaan beb, lu orang sendiri mahu ingatlah beb... kah kah kah... A B U.

3 ulasan:

  1. Baguslah kalau admin dah celik sedikit mata pandai pulak sebut UG dan Konsenses. Dulu tabuh Pas dan TGHH cukup2, siap bagi gelaran yang jijik2 macam orang tak ada agama dan sebagainya. Kenapa tak muatnaik video MP PKR,Wong Chen untuk sedapkan hujah.Nah, hari ini TGHH letupkan satu lagi bom yang lagi dasyat mengenai siapa yang mula2 pujuk Ku Li masuk parti pembangkang!!

    BalasPadam
  2. Dah kalau tak mau Wala' pada pucuk pimpinan PAS...maka cepat-cepat la geng yg dikata kan profesional dlm PAS yg gaji mahai2yg kebanyakan balik dari ngaji luaq negara yg dok selindung dalam PAS pakat2 masuk PasMa @ pkr @ dap @ parti komunih malaya...biaq tinggai kami rakyat marhaein yg dikatakan tak cerdik n yang dok pacak bendera PAS masa pru ni dok dlm Jemaah PAS...hang pa mana tau turun pacak bendera, dok dlm ajk pusat @ pun wakil rakyat n minum pun dalam coffe house...

    BalasPadam
  3. JANGAN la keluar PAS.
    Profesional duduk jer kat dalam. Nanti bila pemilihan agung Lawan La Presiden baru Ummpp.
    Duit banyak tu la kan sampai yang ada dapat gelaran Lebai Velfire kan kan...

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....