DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Selasa, 20 Mei 2014

PRK Teluk Intan : Dyana Sofya Dan Kisah Gadis Melayu Yang Pernah Dirogol Oleh Orang Melayu


Seolah-olah ada Persamaan antara Gadis Melayu yang pernah Dirogol oleh Orang Melayu dengan Gadis Melayu Calon DAP bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) Teluk Intan, dimana kedua-dua nya menjadi POPULAR bila sahaja Bangsa Cina dari DAP Terlibat secara langsung di dalam Kisah kedua-dua Gadis Melayu tersebut. Sesuatu yang Pelik Bin Ajaib kerana bukan Bangsa Melayu Umno yang mengangkat Martabat Gadis Melayu.

Atas sebab DAP yang ditubuhkan oleh Bangsa Cina dan tak secara langsung DAP memperjuangkan Nasib Bangsa Cina, walaupun pernah Terjadi seorang Pemimpin DAP yang Dipenjarakan kerana membela Gadis Melayu yang Dirogol oleh Bangsa Melayu Umno. Namun Kisah tersebut bukan lah sesuatu yang boleh dijadikan Alasan kerana Umno adalah segala-galanya tanpa Umno Orang Melayu akan Merempat.

Kalau Tak Percaya dengan apa yang dikatakan oleh Bangsa Melayu Umno tersebut, lu orang boleh lihat apa yang telah terjadi kepada Nasib Bangsa Melayu di Negara Singapura, yang mana dikatakan Bangsa Melayu di Negara Singapura adalah Bangsa Melayu yang masih lagi Memakai Cawat serta menjadikan Pokok dan Hutan sebagai tempat Tinggal akibat dari Bangsa Cina yang menjadi Pemerintah Negara Singapura.

Jika dahulu ada orang Memperkatakan bahawa DAP suatu masa nanti akan meletakan seorang Calon Gadis Muda dari Kalangan Orang Melayu Islam, sudah tentu ada yang Menyangkal dan tak kurang juga yang akan Ketawa Sampai Putus Urat Kentut. Terutamanya dari Bangsa Melayu Umno yang terkenal dengan Perjuangan Memperbodohkan Orang Melayu TANPA HAD dari Dulu Kini dan Selamanya.

Mungkin Bangsa Melayu Umno akan mengatakan bahawa itu semua adalah SANDIWARA POLITIK dari DAP dalam Mengaburi Mata dan Minda Pengundi Melayu di dalam PRK Teluk Intan, mungkin Benar apa yang dikatakan oleh Bangsa Melayu Umno tersebut namun Politik adalah SENI dan KECERDIKAN bukan nya FITNAH dan KEBODOHAN dalam Merangka Strategi bagi Kejayaan sesuatu Perjuangan.

Disini lah Bijak dan Cerdik nya Bangsa Cina dari DAP di dalam Merangka Strategi Politik Berbanding Bangsa Melayu terutama nya Bangsa Melayu Umno, yang sudah lah GAGAL dalam Mengangkat Martabat Gadis Melayu di dalam apa Segi sekali pun. Namun Bangsa Umno masih Berlagak Nak Mampos walaupun Bangsa Melayu Umno telah menjadi Pemerintah di dalam Negara Malaysia selama hampir 57 Tahun.

Buat Pengundi-Pengundi Teluk Intan ini lah Peluang Terbaik bagi Melihat Bintang Kecil Politik Bersinar menjadi Bintang Harapan Politik Masa Depan, bukan nya satu Kerugian bila lu orang Memilih Dyana Sofya sebagai Wakil Rakyat lu orang. Kerana Politik Masa Kini adalah Politik Kecerdikan dan bukan nya Politik seperti Zaman Pra Sejarah bila Calon Tunggul Kayu pun masih boleh Menang beb... kah kah kah !.


hemmmmm..... apasal ya bila yang cantik dan cerdik aje mesti tak masuk umno atau pun masuk kedalam sahabat-sahabat umno yang lain... cba gak lu orang cite-cite sikit beb... kah kah kah... A B U.

7 ulasan:

  1. Yang masuk dan yang sediaada dalam UMNO semua nya dalam golongan tua dan tak cerdik, jantan betina sama saja perangai.

    BalasPadam
  2. Bukan tak ada yg cantik dan cerdik masuk UMNO, contohnya MaSHITah tu nampak cantik dan cerdik juga orangnya. Sebaik shj berjuang dlm UMNO maka terpalitlah najis UMNO padanya, maka dgn itu hilanglah seri kecantikan dan menjadi bodoh tak pasal2.
    Jadi bagi yg cantik dan cerdik lainnya, mereka pun tidak mahu menyertai UMNO kerana alasan tersebut.

    BalasPadam
  3. Setuju tu..yg tinggal dalam umno semua yg dah basi. Tukang sapu dan tukang cuci. Mekap tebal 3 kati.Tua kutuk tua mengantuk. Pemuda pemudi tak habih mengaji.

    Tak cerdik je yg tunggu dlm umno. Kita pun bukan benci sangat kat umno cuma kasihan!!kesian tengok dok jadi pecacai, jadi pak turut.
    Orang kata kucing depa kata rimau.

    Dyana menang? satu seat lagi untuk orang muda bersuara merdeka.

    Hebatnya Kit Siang melahirkan anak2 didiknya. Anwar Ibrahim pun tak kurang hebatnya. Begitu tuan guru? Tengoklah barisan pelapis yang hebat2 belaka.

    Umno? Habuk pun tadak. Satu pun tarak guna. Sapa dia punya bos?

    Eee malu giler bila tua jadi hampeh. Jadilah seperti emas sepuluh weii...

    Terang bercahaya, tinggi nilainya.

    Manusia mati meninggalkan nama
    Budi baik dikenang jua.

    BalasPadam
  4. Orang cerdik xnak masuk umno...nanti kena cop bangang abadi...hahah

    BalasPadam
  5. Yang cerdik ada tapi cerdik menipu yang pandai pun ada tapi pandai merasuah dan yang yang cantik dan genit pun ada tapi cantik hanya pada muka dan badan tapi huduh perangai macam kak jat tu silap sikit selak kain konon betis dia tu elok sangat kot.

    BalasPadam
  6. Singapura selalu di momokan sebagai contoh. Tapi hakikat nya, rakyat melayu singapura lebih matang dan berdaya saing dgn bangsa lain.

    BalasPadam
  7. setiap hari beribu org melayu masuk singapura utk bekerja. apa pasal mereka tu tk sedar diri ke mengkayakan Negara cina singapura? di mana semangat kebangsaan umno mereka? mengapa menyumbang kpd pembangunan singapura?

    tapi bila petang balik kerja sgt sedikit org melayu yg lepas selat tebrau. itu pun luka2 dan compang camping baju. ade yg tk berseluar pun. sebb mereka diburu, dipukul dan ramai yg disembelih cina singapura kerana sgt anti melayu.

    begitulah nasibnya jika cina perintah. setaip hari beribu2 org melayu memohon utk jd warga Malaysia sbb tk tahan disiksa di singapura.

    ada yg lari naik tongkang pecah mcm pelarian haihong tersadai di danga bay utk selamatkan diri dpd diburu cina singapura.

    masjid dimusnahkan, ulamak2 dibunuh dan syd2 keturunan arab semua dihalau ke arab.

    begitulah nasib apabila singapura tergadai kpd cina. insaflah wahai umat umno. perjuangan mesti diteruskan HIDUP MELAYU!

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....