DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Sabtu, 24 Mei 2014

Panda : Bodohnya Bangsa Umno Dari Dulu Kini Dan Selamanya


Itu sebab lah dikatakan jangan jadi BODOH MACAM UMNO, asalkan membuat kerja maka KEPALA LUTUT dijadikan Sandaran. Cuba bayangkan hanya untuk menyediakan Rumah Panda sahaja sebanyak RM21 Juta Duit Pusaka Harta Mak Bapak Pemimpin Umno terpaksa dibelanjakan. Itu belum lagi Perbelanjaan untuk Mengurus dan Merawati seperti Insuran Nyawa jika berlaku sesuatu kepada Pasangan Panda tersebut.

Macam mana lah Bangsa Umno ni boleh menjadi Pemerintah selama hampir 57 Tahun kat Malaysia ni gua pun Heran Bin Ajaib beb, nak dikatakan Pejuangan Bangsa Melayu jauh sekali... kalau tidak tak kan bertukar namanya Semenanjung Tanah Melayu kepada MALAYA dan nama Umno itu sendiri pun sejak AZALI nya adalah dari Singkatan Bahasa Mak Bapak Umno Inggeris Penjajah iaitu United Munafikun National Organisations.

Nak dikatakan Pejuangan Islam pun jauh seperti Jauh nya Jarak antara Langit Dengan Bumi, yang pada Pandangan Mata dilihat dengan Jelas nya Langit dari Bumi namun hakikat nya ia adalah tetap Jauh. Begitu jugalah dengan Kecerdikan yang dimiliki oleh Pemimpin Bangsa Umno yang bukan sahaja Tidak Cerdik malahan Berlagak Nak Mampos dan bila mana boleh Menyewa Sepasang PANDA dengan Kos sebanyak RM3 Juta Setahun.

Hanya satu Bangsa Yang Bodoh Bin Bahlul sahaja boleh mengatakan Kerja Bodoh Menyewa Sepasang Panda demi Hubungan Dua Hala yang Terjalin selama 40 Tahun dengan Kerajaan Komunis China sebagai perbuatan yang membawa Manafaat. Mungkin ianya memberi Manafaat kepada Negara China Komunis kerana dapat Menyewakan Sepasang Panda dengan Harga RM3 Juta menggunakan Duit Pusaka Mak Bapak Pemimpin Umno.

Tak ada ke cara lain jika Terlalu Sayangkan Hubungan Dua Hala antara Kerajaan Bangsa Umno dengan Kerajaan China Komunis tersebut, kenapa perlu Mennghabiskan Duit Pusaka dari Harta Mak Bapak Pemimpin Umno. Kenapa tidak Perbuatan Menyewa Sepasang tersebut ditukar kepada Pertukaran Sepasang Panda dengan Sepasang Beruk-Beruk atau pun Lembu-Lembu yang ada di dalam Kandang-Kandang Umno.

Bukan kah itu dikira Adil jika Terlalu Sayangkan Hubungan Dua Hala selama 40 Tahun antara Kerajaan Bangsa Umno dengan Kerajaan Komunis China, masing-masing dapat menunjukan Komitmen dan Penghargaan dalam menjaga Hubungan Dua Hala yang terjalin selama ini. Bangsa Umno dapat Sepasang Panda dari Negara China Komunis, manakala Negara China Komunis pula mendapat Beruk atau pun Lembu Negara Malaysia.

Tetapi Umno tetap mendapat Kepercayaan dari Bangsa Umno sama ada secara langsung mahupun tak langsung, Langsung nya adalah dengan menjadi Ahli Umno dan Tak Langsung nya pula adalah menjadi Penyokong kepada Umno dengan Memangkah Umno/Bn setiap kali di adakan Pilihan Raya sama ada Kecil mahu pun Umum. Dimana Alasan yang di Guna Pakai adalah Demi Ketuanan Melayu dan Demi Agama Islam.... kah kah kah !.


hemmmmm..... bila dikatakan umno celaka punya meroyan macam orang nak mampos beb... kah kah kah... A B U.

19 ulasan:

  1. Ada orang cadang tenuk dihantar ke China sebagai timbal balas "Berwang Panda'i'". Tapi kalau akulah, ikut binatang kaler hitam putih tu... aku syorkan hantarkan sahaja peguam-peguam dan hakim-hakim spesis pro UMNO... itupun kiranya binatanglah juga... mereka jadikan sistem keadilan di Malaysia macam hutan rimba.

    BalasPadam
  2. Cerita kos panda tu memang dah jadi isu. Rasa bab panda tenuk ni serah kat orang zoo dah le.

    Ni samapai masuk tv berhari2 pehal? Betullah bee end ni dah tak de apa yang nak dibanggakan.

    Cerita kunun Kerajaan China hormat kita tulah yang nak diangkat. Rakyat miskin melarat.

    BalasPadam
  3. 2billion rakyat negara cina ketawakan malaysia kerana 3.84

    BalasPadam
  4. Zaman kesultanan melaka, china hntr puteri hang li po bg eratkn hububgan dua kerajaan. Smpai skg keturunan hang li po msh ada. Melaka mkin mkmur. Tp skg apa yg kita dpt dr dua ekor pnda ni? Klu pnda tu sakit ka, apa ka, jgn nnt negara tergadai akibat dua ekor pnda ni sdh la!

    BalasPadam
  5. Panda dan Rosmah, antara dua makhluk yang terang2 bawa bencana pada umno.
    Melihat Panda dok berguling-guling terbayang Rosmah yang dok syok sendiri depan cermin. Hidup macam kaduk naik junjung.
    Melihat Panda yang ditatang macam minyak penuh teringat sama Rosmah yang digeruni suami sendiri. Dipuja setengah mati, ada yang sampai mencium jari.
    Panda dan Rosmah, dua2 bodoh belaka. Tak reti nak hidup sendiri.

    BalasPadam
  6. orang parti PR ni memeng bangang tahap gaban..tak nampak yang tersirat dari segi ekonomo,keselamatan (spratly) dan masa depan...memeng kamu tolol...cam ni ke taraf otak nak perintah msia.

    BalasPadam
  7. keselamatan kepala butuh umno,sabah pun tak boleh nak jaga lagi nak cerita pasal spratly... bodoh

    BalasPadam
  8. Nampak-Nampak yang tersirat tu .... RM RM RM RM buat krooni yang nak jaga Panda tu .... itula yang tersirat tersimpul terikat terbeliak biji mata depa.

    BalasPadam
  9. Puak umno bn bodoh bangang biul kini dan selamanya macam panda sampai malaysia terus mengawan macam perangai puak umno.

    BalasPadam
  10. BOLEH CURI DUIT NEGARA BERMILION MILION

    BalasPadam
  11. NAJIB DGN PANDA NI LEBIH KURANG SAMA AJE RUPANYE JADI DARI 2 EKOR BOLEH JADI 3.JADI MASUKAN NAJIB DALAM KADANG PANDA TU SEKALI.SAH PANDA BETINA TU BUNTING CEPAT MACAM AL TANTUYA TAPI JGN KENA BOM SUDAH LE

    BalasPadam
  12. TAK TAHU CERITA SEBENAR JANGAN BANYAK KOMEN! BUAT DOSA FITNAH AJE!KIHKIHKIH!

    BalasPadam
  13. kikkk... panda inya menteri ameno ni.... satu lagi ada menteri yg koto.... boleh menjimatkan kos utk lawatan ke China dgn letak panda di Malaysia... kikkk... org pergi china tu bknlah nak tgk panda... kik.. tarak otak punya pak menteri

    BalasPadam
  14. panda ni sistem barter sbb mesia dah bg ilang MANGGIS dlm ketebang MAS ari tu daaaa..... kot tak ambik panda tu tunggu je la kena serang......

    BalasPadam
  15. Salam Bro,cakap aje memang mudah !

    BalasPadam

  16. Alahai Pakatan Haprak. wasting my time baca posting ni.

    BalasPadam
  17. lain kali blogger ni belajar lagi. apa nak heran dgn kebodohan penulis. mana tau maklumat risikan keselamatan dan hubungan antarabngsa. maafkan je la..

    andai dia ni terlibat ..dgn tugas yg tak nampak...tak sanggup dia jadi orang.

    hihih

    BalasPadam
  18. Rasa malu pulak IQ rendah ni komen bende yg dia tak tahu. Bukan main bedal suku sakatnya. Kalau mat indera pun diangkat jd pejuang, nik aziz mesti la taraf nabi siap cium air kaki klau jumpa org tua tu, punya taksub sgt suku sakat ni..

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....