DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Ahad, 6 April 2014

RM300 Juta Wang Rakyat Dibelanjakan Untuk ESSCOM, Tetapi Tiada Kuasa Walaupun Sekadar Memberi Arahan


Betul ke Tak Betul ni, tak kan dengan nama yang begitu GAH iaitu Eastern Sabah Security Command (ESSCOM) tetapi hanya sekadar untuk MENYELIA, bahkan untuk memberi ARAHAN pun TIADA KUASA. Biar betul, apa punya GILA lah Pemimpin Umno ni beb sampai boleh jadi macam ini... kah kah kah !.

Baik lah kita tinggalkan dulu KISAH bagaimana Penceroboh sampai boleh MENCEROBOH dan seterus nya MENCULIK di dalam Kawasan Kedaulatan Negara. Yang sudah TERJADI biarkan lah Terjadi, mungkin Penceroboh lagi CEKAP dan PANDAI daripada Pasukan ESSCOM yang ada disitu.

Namun bila dikatakan yang ESSCOM Tiada Kuasa Secara Langsung Terus untuk MEMBERI ARAHAN kepada 10 Daerah Zon Pantai Timur Sabah (Esszone) ini yang menjadi KEMUSYKILAN beb, jadi UNTUK APA diujudkan ESSCOM dengan Peruntukan sebanyak RM300 Juta. sumber

Apakah tujuan dan Matlamat diujudkan ESSCOM dengan Peruntukan yang bukan sedikit tetapi RM300 Juta dari WANG RAKYAT, bukan nya Wang dari Harta Pusaka Mak Bapak Pemimpin Umno yang ada di Semenanjung mahu pun Wang dari Harta Pusaka Mak Bapak Pemimpin Umno di Sabah.

Mungkin Peruntukan sebanyak RM300 Juta tersebut belum cukup membuat KEJAYAAN bagi ESSCOM dalam memastikan Keselamatan Kedaulatan Negara SELAMAT, dari DICEROBOHI oleh Pihak Musuh atau pun Pengganas seperti Kejadian di Lahad Datu Sabah satu ketika dulu.

Jadi berapa AGAK-AGAK lu orang Peruntukan yang boleh memberi Kejayaan kepada ESSCOM bagi MISI tersebut, mungkin Peruntukan RM1 Bilion baru dapat dilihat akan Kejayaan ESSCOM kot. Ini lah dia bila Membuat Kerja sekadar Melepaskan Batuk Ditangga. Haakkkkkk Tuihhhhhhh !.


hemmmmm..... tapi tak apa beb, bak kata penchacai angkat najis umno kalau tak ada umno orang melayu masih lagi duduk atas pokok beb... kah kah kah... A B U.

4 ulasan:

  1. RM300 juta elaun tidur...!

    BalasPadam
  2. Tak apa duit rakyat yg hangus bukan duit umno. Inilah peluang kroni2 umno/bn nak buat duit lagi. Yg paling bangang Esscom ni bukan diketuai org yg terlibat dgn keselamatan. Apa nak tunggu arahan dari PM baru boleh bertindak macam kes TUDM dgn MH370 ke? atau dia org makan tidur dgn elaun berpuluh-puluh ribu tu.

    Keselamatan negara kita memang lompong serta rapuh tetapi cakap besar umno/bn dan pegawai keselamatan kita yg kaki ampu selalu kata kita yg paling selamat di dunia. Habuk pun tak ada.............

    Negara hancus sebab pemimpin yg korup dan pegawai kaki ampu.

    BalasPadam
  3. ya allah aku tak kisah hangpa nak kata umno..tapi jangan hina pasukan keselamatan maksud aku atm pun ada dalam escom...suami aku tentera pasukan khas..bla sebut berjuang mmg dia benar2 ingin bejuang utk negara bukan utk umno,,tp sebgai atm ape daya anggota tersebut buat,,kita tau had kita di mana,,kita ni mentimun kerajaan tu ibarat durian,salah kita kna betul pun kna.hangpa tau slhkan angota keselamatan polis aku tak tau tapi atm yang llp mmg tulus dlm tugas,,yg pegawai tu ALLAH SWT je tau ape diaorg sebenarnya...nauzubillah...serah semua pada ALLAH,jadi hangpa tolong la jangan sikit2 salahkan atm(anggota keselamatan)bukan semua stuju dengan kerajaan,tapi mcm aku cakap kita ni ada had2 kita...lebih2 karang takut anak bini keluarag pulak jadi masalah.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....