DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Ahad, 6 April 2014

Perggghhh... Betul Lah Kata-Kata Yang Polis Malaysia Memang Cekap beb


Bukan nya gua bersetuju dengan budak yang MENGEDIT GAMBAR Rosmah Mansor yang dikatakan HANCUR kerana Kapal Terbang TERHEMPAS, tetapi nampak sangat Isteri Perdana Menteri Datuk Seri Haji Najib ni sudah seperti RAJA dan SULTAN dalam Negara Malaysia, ada saja Laporan Polis dibuat terus saja Pihak Polis  buat SIASATAN dan TANGKAPAN.

Satu TINDAKAN yang patut DIPUJI, namun jangan ianya satu TINDAKAN TERPILIH yang mana jikalau bersangkutan dengan Pemimpin Umno serta Isi Perut Umno maka seperti HALI LINTAR Pihak Polis menjalankan Kerja, tapi bila ianya bersangkutan dengan Rakyat yang TAK PUNYA APA-APA atau tidak SEHALUAN dengan Umno maka berlawanan pula Tindakkan Pihak Polis.

Berita mengatakan yang Pemilik Akaun Facebook yang menggunakan nama Syed Saifullah telah DITAHAN bagi MEMBANTU SIASATAN berhubung PENYEBARAN GAMBAR Rosmah Mansor, dimana Gambar tersebut menunjukkan CEBISAN DAGING dan Wajah Rosmah Mansor. Dikatakan yang seorang Lelaki berusia lingkungan 25 Tahun telah DITAHAN oleh Pihak Polis bagi membantu Siasatan.

Menurut Ketua Polis Kuala Lumpur Datuk Mohmad Salleh berkata "lelaki berusia 25 tahun itu, yang bekerja di sebuah kedai dobi, ditahan di rumahnya di Seri Iskandar, Perak kira-kira 12.05 tengah malam tadi. Polis turut Memeriksa Rumah lelaki berkenaan dan MERAMPAS antaranya satu Telefon Bimbit, Satu Set Komputer dan Pemacu".


"Lelaki itu Direman sehingga Selasa depan bagi Membantu Siasatan mengikut Seksyen 233 (1) Akta Komunikasi dan Multimedia 1998 serta Seksyen 505 (b) Kanun Keseksaan, iaitu KESALAHAN yang Melibatkan Kenyataan-Kenyataan yang mendatangkan Khianat Awam". Dikatakan juga Twitter Pray4Rosmah boleh menyebabkan ketakutan, kegentaran kepada yang boleh mengganggu ketenteraman awam. sumber


hemmmmm..... selagi lagi syabas buat polis diraja malaysia yang menjalankan tugas dengan cekap dan pantas, cuma diharapkan akan sentiasa berlaku adil kepada semua rakyat sama ada rosmah atau pun bukan rosmah... kah kah kah... A B U.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....