DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Sabtu, 5 April 2014

Kes Penculikan Di Semporna : Kalau Ada Anugerah Pemimpin Yang Pandai Persepsi, Ini Dia Orang Nya


Namun beliau jugalah yang TIDAK BERTANGGUNGJAWAB diatas semua PERSEPSI yang beliau LONTARKAN, baik dalam ISU Kehilangan Peasawat Mas MH370 yang dikatakan beliau bahawa "Bukti-Bukti yang sedia ada MENCADANGKAN Kedudukkan Terakhir Pesawat MH370 adalah di Pertengahan Lautan Hindi, Tempat ini adalah LOKASI TERPENCIL, JAUH daripada Tapak Pendaratan yang MUNGKIN". Tapi beliau tak kata yang PESAWAT TERHEMPAS tahu tak beb.

TERKINI beliau juga yang tidak menolak bahawa KEMUNGKINAN Kejadian PENCULIKAN Warga China di Semporna Sabah DILAKUKAN oleh PIHAK TERTENTU yang mahu MENCEMARKAN Hubungan, antara Negara Malaysia dengan Negara China dengan berkata "Kerajaan tidak tolak KEMUNGKINAN Kes Penculikan di Semporna adalah Perbuatan Pihak Tertentu untuk KERUHKAN HUBUNGAN Malaysia-China. sumber

Sesedap Mulut Longkang beliau saja untuk mengatakan yang Kejadia Penculikan tersebut adalah Perbuatan Pihak Tertentu bagi MENGERUHKAN PERHUBUNGAN diantara Negara Malaysia dan Negara China, tanpa MEMPERSOALKAN kenapa sampai Kejadian PENCEROBOHAN serta PENCULIKAN boleh Terjadi sedangkan Kawasan Keselamatan Khas Pantai Timur Sabah (ESSCOM) sudah pun DITUBUHKAN selepas Kejadian Pencerobohan Pengganas Sulu di Lahad Datu Sabah.

Apakah TAK CUKUP dengan ESSCOM yang ada sekarang dan perlu ditubuhkan ESSCOM II bagi MEMASTIKAN Kejadian SERUPA tidak BERULANG Kembali, kalau didengar dari Mulut Longkang Pemimpin Umno semasa mula-mula ESSCOM ditubuhkan... perggghhhh tak ada lagi lah Jalan yang Terbaik bagi Memastikan Pencerobohan keatas SEMPADAN KEDAULATAN Negara TIDAK BERULANG selain yang DIFIKIRANKAN oleh Pemimpin Umno... kah kah kah !.

Sampaikan ada dikatakan yang KAPAL SELAM SCORPENE berada disana bagi MENJAGA PERAIRAN NEGARA dari DICEROBOH oleh PIHAK MUSUH, betul atau tidak Cerita tersebut entah lah beb. Mula-mula nya gua percaya jugak Cerita tersebut memandangkan yang Kapal Selam Scorpene tersebut bukan nya untuk MENCARI dan MENYELAMAT tetapi untuk MENCARI dan MEMUSNAH ditambah lagi Kapal Selam tersebut hanya boleh BERJALAN sejauh 140 Batu sahaja.

Jadi untuk menjalankan Kerja-Kerja Mencari dan Menyelamat Pesawat Mas MH370 di Perairan Laut China Selatan dan Lautan Hindi amatlah TIDAK BERSESUAIAN, berbagai alasan lah diberi oleh PENCHACAI ANGKAT NAJIS untuk tidak MELIBATKAN Kapal Scorpene dalam Pencarian Pesawat MH370 yang Hilang. Antara nya ialah "Tak kan Kereta Lumba Formula 1 (F1) hendak digunakan  di Jalan Raya Biasa walaupun ianya Canggih GUNA AKAI lah"... kah kah kah !.

Tetapi kesudahan nya usahkan untuk digunakan bagi Kerja-Kerja Mencari dan Menyelamat Pesawat MH370 beb, untuk MENJAGA Kawasan Kedaulatan Perairan Negara dari diceroboh oleh Pihak Musuh pun masih boleh DIPERTIKAIKAN. Selepasa ini apa lagi ALASAN yang keluar dari Mulut Longkang Pemimpin Umno serta Penchacai Angkat Najis Umno lu orang dengar aje le nanti, entah siapa pulak yang akan dijadikan KAMBING  HITAM dalam Isu Pencerohan dan Penculikan tersebut... kah kah kah !.


hemmmmm..... jangan nanti marah pulak bila dikatakan yang pihak berkuasa malaysia hanya pandai menjaga dan mengawasi gerak geri ahli-ahli politik dari pembangkang sahaja demi keselamatan nyawa umno. tetapi tidak dalam hal-hal keselamatan negara... kah kah kah... A BU.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....