DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Khamis, 1 Mei 2014

Jawapan Kepada Amaran Persatuan Buddha Dan Kristian Berkenaan Hudud



Kumpulan Lapan Persatuan Penganut Buddha Memberi AMARAN yang Pakatan Rakyat (PR) akan HILANG UNDI di masa depan jika PAS masih mahu MEMBENTANGKAN Rang Undang-Undang (RUU) Persendirian, bagi Membuka Laluan kepada PERLAKSANAAN Hukum HUDUD dan QISAS di Negeri Kelantan.

Ini Jawapan gua kepada Amaran tersebut :-


Kemana UNDI kamu akan kamu beri jika Parti PAS DITAKDIRKAN Melaksanakan Hukum HUDUD dan QISAS di Negeri Kelantan wahai Persatuan Buddha dan Persatuan Pemuda Kristian ???. Apakah UNDI kamu akan kamu berikan kepada Umno/Bn jika PAS tetap dengan Pendirian iaitu Melaksanakan Hudud.

Silakan JAWAP Wahai Persatuan Buddha dan Persatuan Pemuda Kristian, Kemana Undi Kamu Akan Kamu Berikan... Kami sebagai Ahli PAS langsung Tidak Berkecil Hati jika itu yang akan Kamu lakukan Kerana Undi adalah HAK MUTLAK kamu didalam Sistem Demokrasi, untuk itu ianya boleh kamu buat Sesuka Hati kamu Tanpa Paksaan.

Bagi Kami di Pihak PAS jika Kamu boleh Menggunakan Hak Kamu Sesuka Hati Kamu... kenapa Kami sebagai Orang Islam tidak boleh menggunakan Hak kami dan Kepercayaan Kami Sesuka Hati Kami... Kami tidak Mengganggu Gugat Hak Kamu untuk MENGAMALKAN Ajaran Agama Kamu selagi Tidak Mengganggu Gugat Hak Kami.

Kami RELA Pihak Kamu memberi Undi Kamu kepada Pihak Umno/Bn jika itu yang Kamu mahukan, kerana Kami bukan lah Pihak yang TIADA BERMARUAH seperti Kebanyakkan yang berada disebelah Parti Umno. Kerana itu jugalah Undi kamu telah Kamu berikan kepada Kami setelah Berpuluh Tahun Kamu memberi nya kepada Umno/Bn.

Bagi Kami segala AMARAN dari Pihak mana pun ianya adalah RINTANGAN, DUGAAN dan HALANGAN untuk melakukan KEBAIKAN, jangan ingat Kami GUNDAH GELANA dengan segala UGUTAN dan AMARAN dari Kamu kerana ianya adalah KEBIASAAN bagi Kami. Cuma Kami TAK PASTI apakah ini juga Isi Hati Pemimpin Kami.

Adalah sesuatu yang ANGKUH dan SOMBONG bila Kamu mengatakan yang Kamu tidak mahu kepada PENJELASAN, apakah Kamu TAKUT dengan PENJELASAN Hudud . Dimana segala KEBAIKAN yang ada di dalam Hudud tersebut akan dapat Dilihat oleh Rakyat Malaysia yang Tahu Berfikir dan Mahu Berfikir dengan AKAL dan FIKIRAN. 

Akhir KALAM... Untuk Kamu Agama Kamu Untuk Kami Agama Kami... Hak Kamu Jika Kamu Tidak Mengikuti Ajaran Agama Kamu dan Hak Kami Untuk Kami Mengikuti Ajaran Agama Kami, Cuma di ingatkan Agar tidak Mengkritik Hudud yang DITUNTUT oleh Agama Kami seperti ianya membuat satu PENGHINAAN MELAMPAU ok. sumber


hemmmmm..... dengan itu maka dapatlah umno/bn merasai kembali kemenangan sebelum pru12 dan pru13 iaitu kemenangan 2/3 kerusi parlimen... itu yang lu orang hendak bukan... maka jawap nya... boleh pergi mampos dengan rakyat... kah kah kah... A B U.

11 ulasan:

  1. Persatuan Buddha dan Kristian yg memberi amaran pelaksanaan undang2 terbaik untuk manusia ini, mungkin suka kpd melakukan segala keburukan, itulah sebabnya mereka tentang. Dah kena batang hidung sendiri dizalimi, masa itu baru nak sedar. Ataupun mereka inilah yg terdiri drp peragut dan perogol, agaknyalah!

    BalasPadam
  2. Suka la hati lu la kita apa peduli ini negeri melayu.lu tak suka migrate la. pergi mana neger yang mau amik lu arang.

    BalasPadam
  3. Semua agama perlu penjelasan bab hudud ni..Hudud ni hanya pada yang Islam sahaja,percayalah Tanya pada ahli keluarga mereka yang pernah dibunuh,dirompak dan juga dicurangi..bila mereka kenal Hudud pasti mereka mengatakan alangkah bagusnya hudud itu dilaksanakan terhadap kes mereka walaupun mereka bukan islam..yang cakap banyak tanpa ilmu tentang hudud,masa kamu pasti tiba untuk kenal lebih dalam tentang hudud kelak, itu pun jika kamu berkesempatan hidup di hari mendatang.

    BalasPadam
  4. Persatuan Buddha dan Kristian yg memberi amaran pelaksanaan undang2 hudud telah diupah untuk menyatakan bantahan mereka terhadap pelaksanaan hudud. Siapa yang tidak gelap mata apabila melihat ganjaran wang ringgit yang sedang menanti.

    BalasPadam
  5. Mei 01, 2014 12:10:00 PG
    Possible ... possible, dasar mata duitan untuk memporakperandakan negara.

    BalasPadam
  6. Mengapa si kafir laknat ni takut dengan hukum hudud. Mereka tak tau kah bahawa hukum tersebut tidak akan di kenakan keatas mereka. Saja nak buat gempar.

    Sebagai contoh, saya pernah berada di mahkamah Syairah. Di kala itu ada satu kes khaluwat. Pasangan tersebut merupa kan seorang lelaki Cina dan perempuan Melayu.

    Semasa sebutan kes, lelaki cina yang bertanggung jawap konon nya turut hadir. Bila hukuman di jatuh kan si perempuan Melayu tersebut meminta untuk membayar denda sahaja. Setelah harga denda di nyatakan si pemuda Cina tersenyum dan terus melunas kan denda tersebut.

    Selesai semua urusan si lelaki Cina terus memelok pinggang si perempuan Melayu tersebut, berjalan beriringan menuju ke kereta. Mereka kelihatan tersenyum seolah olah memerli. Orang orang Melayu yang berada di mahkamah tersebut termasuk "PARA PEGAWAI AGAMA" hanya mampu melihat dengan mata terbeliak.

    Itu lah akibat nya bila "AGAMA ISLAM" di Jabatan kan.

    BalasPadam
  7. Hudud ni untuk orang Islam aje.Yang bukan Islam tak ada kena-mengena dengan Hudud.Ada baiknya untuk ketentraman awam,individu,persatuan,NGO dan parti politik yg bukan Islam,tak usah buka mulut dan masuk campur dalam isu Hudud ni.Nothing to do with you,its not your concern at all.

    BalasPadam
  8. Negara ni 60% alipsimlammim kenapa nktakut lain fahaman agama hanya minoriti....kita tak kacau pun apa2 kepercayaan mereka....yang pasti hudud adalh untuk 60% alipsimlammim saja....jika anda ingin kehakiman secara hudud be a muslim...120% agree with your explaination sir ADMIN....ABU

    BalasPadam
  9. Berok2 ini takut hilang penganutnya krna kebenaran islam terserlah lagi satu kita dah lihat sebenarnya mereka tak lkhlas sokong pas, jadi tak perlula kita ikut telunjuk mereka, biarkita kalah ygpenting syiar islam kita perjuangkan...lain ksta pergi mampuslanganlu orangponya undi

    BalasPadam
  10. Lau jalan hudud lu orang apa takut ..Islam tak buat zalim macam budha buat kat orang2 Islam di mymar atau macam orang kristian buat kat orang Islam di indonesia atau afrika. lu orang mesti ingat apa lu orang dapat 56 tahun merdeka

    BalasPadam
  11. AWAS. ini permainan umnobn untuk mempercahbelahkan PAKATAN RAKYAT. Bagaimana Yahudi berjaya memporak perandakan di Asia Tengah.

    HUDUD ada lah yang terbaik. Setiap ISLAm wajib sokong utk melaksanakan HUDUD.

    Hatix kepada yg menolak HUDUD, dikuatiri Akidah tepesong

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....