DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Ahad, 13 April 2014

HUDUD : Sama Ada Berjaya Atau Tidak Pas Mesti Membawa Usul Berkenaan Di Dewan Rakyat


Hendak Tak Hendak dan Mahu Tak Mahu Pihak Kepimpinan Parti Islam Se-Malaysia (PAS) mesti membawa USUL HUDUD berkenaan ke Dewan Rakyat, jikalau tidak buang aje TELOR Pemimpin-Pemimpin PAS yang selama ini Melaungkan ISLAM ITU ADIL, ISLAM UNTUK SEMUA dan berbagai lagi lah SLOGAN yang mengatakan KEADILAN dalam Islam.

Kenapa perlu TAKUT untuk Membawa Usul Hudud ke Dewan Rakyat jika itu adalah Salah Satu dari TERAS Perjuangan PAS, apakah hendak Menunggu BERITA atau ANGIN-ANGIN SYURGA dari Parti yang bernama United Munafikun National Organisation (UMNO) membawa Usul Hudud baru Pihak Kepimpinan PAS MENGGELABAH untuk membawa Usul Hudud tersebut.

Jangan terlalu TERKONGKONG dengan Pemikiran TUNGGU DULU, NANTI DULU serta BIAR DULU. Politik Zaman Sekarang bukan nya lagi Politik di Zaman Pra-Sejarah yang perlu menunggu Pihak lain Melakukan Kesilapan, Politik Zaman Sekarang adalah Politik MELANGKAH (MOVE) yang boleh diterima oleh Sebahagian Besar Rakyat bukanya Politik Tunggu dan Lihat.

Walaupun KEMUNGKINAN BESAR ianya akan GAGAL namun disitu Kemenangan MORAL bagi Pihak PAS akan Diperolehi, dan Orang Melayu Islam dan Bukan Islam dapat Melihat sama ada BENAR atau pun PENIPUAN apa yang dikatakan oleh Pemimpin Umno yang konon nya Umno adalah Pejuang Kepada Agama Islam serta ada yang sanggup untuk Keluar dari Umno jika Umno Menentang.

Mungkin ada Sahabat-Sahabat dari Kalangan Pakatan Rakyat (PR) yang Tidak Bersetuju dengan gua, tak apa beb gua RAIKAN Kepelbagai Pendapat dikalangan Sahabat PR. Namun bagi gua Pihak Kepimpinan PAS tidak harus TUNDUK kepada UGUTAN serta ACAMAN dari Kalangan Sahabat-Sahabat dari PR sendiri mahu pun dari REJEM Umno And The Gang.

Tak Salah jikalau PENENTANGAN tersebut datangnya dari Kalangan Sahabat-Sahabat yang Bukan Islam kerana sudah namanya pun Bukan Islam, yang Salah nya jika Penentangan tersebut datang nya dari Sahabat-Sahabat PR yang Beragama Islam. Jika sudah Sahabat-Sahabat dari PR yang Beragama Islam pun MENENTANG apa tah lagi yang Bukan Beragama Islam.

Gua sikit pun Tak Heran dengan Kenyataan Konsisten TUA KUTUK TAK SEDAR DIRI iaitu Bekas Pengerusi Parti DAP Karpal Singh, jikalu beliau boleh Konsisiten dengan Kenyataan beliau kenapa Kepimpinan PAS perlu Takut untuk menunjukan KEBERANIAN dalam membawa Usul Hudud ke Dewan Rakyat. Melainkan lu orang pun sama dengan Pemimpin Umno yang seperti SESUMPAH.


hemmmmm..... jangan nanti bila dimasa kempen pru14 berlangsung baru lah sibuk menimbulkan isu hudud... lu orang bersetuju atau tidak itu hak lu orang, dan gua tetap dengan pendirian gua ok... kah kah kah... A B U.

3 ulasan:

  1. ALHAMDULILLAH,BERJAYA ATAU TIDAK ITU SOAL NO. 2,YANG PALING UTAMA ADALAH TANGGUNGJAWAB KITA UNTUK MENEGAKKAN HUKUM TELAH DISEMPURNAKAN,BIAR ALLAH JE YANG GANYANG MANGKUK2 YANG TOLAK HUDUD NI DALAM NERAKA NANTI...

    BalasPadam
  2. sgt bagus ddlm menegakkan undang2 yg kudus..jelas..terang n suci

    bgmn pun soal undang2 yg dipanggil 'hudud' itu wajib lah halus dan meliputi..

    isu2 sprt tabung2 Memali dll trmsuk kes 'spender-xxxl-putih' yg melibatkan pemimpin2 wajiblah di 'hudud' terlebih dahulu..

    hatta kpd soal tindih kerusi ddlm pru13 dgn fitnah kominis dan pil kuda juga wajib lah ada kaitan 'hudud'nya!?

    ber ug2 ddlm gelap dgn setan2 yg dah pun dikenali aka 'khianat' tu juga tentu sgt kontra skali jk 'hudud' tidak dikenakan..

    adakah 'hudud' ini utk ikan2 bilis shj sbaliknya pemimpin2 atas pas sengaja dibiar lepas?

    BalasPadam
  3. Pas.takut.sebab.pkr.dan.dap.marah.terutama.karpal.singh.dia.tak.heran.kalau.bantah.tapi.umno.tolak.hudud.pas.dgn.umno.dua.kali.lima.juga.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....