DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Khamis, 24 April 2014

Berita Panassssss... TS Khalid Dikatakan MB Tak Guna Oleh Ahli Parlimen PR


Malas gua nak Mengulas Panjang-Panjang berkenaan Menteri Besar (MB) Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim ni beb, nanti ada pulak Penyokong beliau yang TERASA HATI. Cuma kalau sudah ada Ahli Parlimen Pakatan Rakyat (PR) sampai mengatakan yang beliau sebagai MB TAK GUNA setidak-tidak nya mesti ada ALASAN yang menyebabkan Ahli Parlimen PR (DAP) dari P.50 Jelutung tersebut mengeluarkan Kenyataan tersebut berkaitan ISU Catuan Air.

Mungkin jika yang mengatakan bahawa TS Khalid sebagai MB Tak Guna adalah SPESIS Umno terutama nya Pengerusi Umno Negeri Selangor, iaitu Pengusha Kolam Udang Berjaya Datuk Seri Noh Omar SENANG dan MUDAH untuk dijawap. Tetapi bila yang mengatakan dan menyebut nya adalah Ahli Parlimen dari PR rasa nya ada sesuatu yang TAK KENA serta menjadi Tanda Tanya terhadap TS Khalid, apa yang Tak Kena itu lu orang kena Fikir-Fikirkan.

Ada yang berkata Apakah dengan mengantikan TS Khalid sebagai MB Selangor Masalah Air akan SELESAI, memang betul belum tentu orang yang menggantikan TS Khalid sebagai MB dapat MENYELESAIKAN Masalah AIR dalam masa terdekat. Namun apa yang dilihat sebagai KELEMAHAN yang ada pada TS Khalid ialah seolah-olah Kerajaan Negeri Selangor telah Mengambil Alih Tugas SYABAS dalam MENYALURKAN AIR kepada Pengguna.

Lihat sahaja lah bagaimana SENANG LENANG nya pihak SYABAS, dalam masa Catuan Air tetapi masih boleh lagi membuat Keuntungan dengan Menjual Air kepada LORI TANGKI pada Harga yang Didakwa Tinggi. Disini KEPANDAIAN Politik tidak DIMILIKI oleh TS Khalid yang mungkin lebih CEKAP dan PANDAI didalam hal-hal Pengurusan Koperat, namun LEMAH di dalam ILMU Politik terutama nya bila BERHADAPAN dengan Spesisi Umno.

Harus di ingat yang SYABAS masih lagi Dipunyai oleh KRONI Umno, kalau sudah nama nya Kroni Umno Tak Banyak Sikit Perangai dan Tingkah Laku nya mesti lah MIRIP dan CONDONG kepada Umno, oleh itu tidak salah bila MENGSYAKI ada sesuatu yang tidak kena dalam Pengurusan Catuan Air. Dimana dikatakan Catuan Air bukan nya Satu Hari Ada Air manakala Dua Hari Catuan Air tetapi yang terjadi ialah Satu Hari Ada manakala Empat Hari Catuan Air.

Disini bermula nya RUNGUTAN serta KELUHAN dari Pengguna, mungkin dengan menghadapi Jadual Catuan yang telah dibuat rasanya ianya masih boleh Diterima oleh Pengguna. Tetapi bila Catuan Air sudah tidak mengikut Jadual yang Betul maka timbul lah rasa Tidak Senang Hati terhadap Kerajaan Selangor Pimpinan TS Khalid yang seolah-olah telah Mengambil Alih Peranan Pihak SYABAS dalam Menyalurkan Air kepada Pengguna.

Kelemahan yang ditunjukkan oleh TS Khalid berkaitan Isu Air ini bermula sejak dari beliau Menandatangani Persefahaman (MoU) dengan Kerajaan Pusat, sedangkan Isu Air mula Dimainkan oleh Pembangkang Selangor yang ketuai oleh Umno dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Kajang. Yang menjadi Tanda Soal Kenapa MoU tersebut di Tandatangani oleh MB diwaktu itu ?... seolah-olah Selangor sudah Terdesak Air tahap Kritikal ketika itu.

Sedangkan bukan sahaja Negeri Selangor yang Terdesak Air tetapi banyak lagi Negeri-Negeri yang Terdesak dengan Air akibat dari KEMARAU PANJANG, namun dengan Menandatangi MoU ianya seperti MENGHULURKAN KEPALA untuk DIPANCUNG oleh Pihak Musuh. Mujur saja Rakyat yang Keluar Menggundi pada PRK Kajang yang lepas adalah kebanyakkan nya CERDIK AKAL dan Tahu menggunakan Kepala Otak bukan nya Kepala Lutut. sumber


hemmmmm..... kemelut pkr negeri selangor hanya akan reda bila dua calon timbalan presiden pkr iaitu khalid ibrahim dan azmin ali kalah dalam pertanding timbalan presiden pkr, jika salah seorang dari mereka menang maka kemelut juga akan turut berpanjangan... jangan marah beb... kah kah kah... A B U.

3 ulasan:

  1. Dengan Nama Allah
    Bila orang yang BODOH tapi bertopengkan PANDAI bila bicara mengalahkan ketentuan Allah SWT .Bila waktu senang tak pernah bersyukur tapi bila waktu genting mula lah bersungut . Kepada para pengundi Selangor lihatlah dengan pandangan hati wakil wakil rakyat yang di beri amanah untuk menjaga kebajikan rakyat . Bila wakil rakyat hanya pandai mengeluh tapi tak pandai membantu untuk meringankan beban yang di hadapani pentakbiran Negeri Selangor bab air . Jangan lah di pangkah atau lantik orang orang ini lagi . Cuba belajar bersabar bila di timpa mushiba dan latihkan diri untuk berjimat cermat dan memperbanyakkan doa kepada Maha Pencipta . Wakil Wakil Rakyat yang kerap bersungut tak banyak membantu meringankan beban campak kan mereka ini kat sungai Klang agar mereka sedar apa yang mereka cakap . Cakap bagaikkan Tuhan tak ujud je. Tolong lah ambil pelajaran kisah kaum Nabi Yusuf

    Dalam mimpi Raja,Nabi Yusof a.s. telah mentakwilkan mimpi raja.Surah Yusof ayat 47-49

    1.Tujuh tahun adalah musim subur (economic booming)
    2.Tujuh tahun kemarau (economic recession)
    3.Tujuh tahun musim subur kembali (economic recovery)

    Bila dapar air percuma suka bila di uji sikit waktu bersungut itu ini lah . Memang dasar manusia tak pernah mushahabah kan diri sendiri

    BalasPadam
  2. Bagitulah sikap maknusia mana ada mahu bersyukur dengan apa yang telah dikurniiakan kepada mereka ,mereka hanya nampak bila ditimpa kepayahan diri sendiri mereka tidak melihat disekeliling yang lebih susah dari diri mereka.

    BalasPadam
  3. Najib yang lagi tak guna tu masih megah jadi PM. Punca segala musibah adalah bila air diswastakan sedangkan itulah satu2nya sumber bekalan hidup rakyat yang asasi.

    Otak tok det memang bergeliga. MB menanggung beban tak kira siapalah jadi MB isu air membuahkan kemarahan rakyat.

    Tolak campur, masih ada kelebihan pada MB menangani masalah rakyat Selangor. Dah lama membazir air, sekurang2nya mendidik kita untuk menghargai apa yang ada. Bukan marah MB marahkan diri pada pembaziran selama ini.

    Lagipun mana ada manusia sempurna...yang lebih tak sempurna pun masih kekal jadi MP, jadi MB bahkan yang takut bini pun boleh jadi PM, jadi janganlah sampai tuduh kawan tu MB tak guna.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....