DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Khamis, 20 Mac 2014

Yang Menarik Diantara Terresa Kok Dengan PM Australia Berkenaan Pesawat Mas MH370


Gua ada dengar KHABAR BERITA yang Video Teressa Kok Onederful Malaysia CNY 2014 dikatakan oleh Kementerian Keselamatan Dalam Negeri (KDN) sebagai TIDAK MEMPERLEKEHKAN Perdana Menteri (PM) Malaysia Datuk Seri Haji Najib WASSATIYAH, lu orang tahu tak beb jawapan dari KDN tersebut sebenarnya adalah AMARAN kepada lu orang supaya jangan Memperlekehkan PM dari Keturunan Umno, ADA FAHAM TAK... kah kah kah !.

Oleh kerana didapati yang Video Teressa Kok tidak Memperlekehkan PM dari Keturunan Umno maka tiadalah sebarang TINDAKAN diambil terhadap Teressa Kok, kalau ada Memperlekehkan PM dari Keturunan Umno itu maka akan adalah Tindakkan yang diambil. Fuhhhhhhh... sejak bila pulak PM Tidak Boleh DIPERLEKEHKAN, sedangkan Nabi Muhammad SAW pun ORANG ISLAM sendiri boleh PERLEKEKAN ini kan pulak hanya PM dari Keturunan Umno... kah kah kah !.

Oleh itu lu orang perlu BERHATI-HATI bila Menulis atau Bercakap terutama berkenaan KANGKONG, CINCIN, AYAM, LEMBU, BAG TANGAN dan mungkin juga perkataan JIMAT serta MENABUNG. Kerana ditakuti ianya akan MENYINGGUNG PERASAAN seterusnya Memperlekehkan PM, ISTERI PM atau pun SEPUPU SEPAPAT SEPEPET PM. Kalau Memperlekehkan RAKYAT itu semua boleh pergi MAMPOS walaupun DIHAMBURKAN kata-kata HARAMJADAH... kah kah kah !.

Gua tinggalkan Khabar Berita diatas untuk lu orang PIKIR-PIKIRKAN dengan AKAL FIKIRAN yang lu orang sendiri TANPA PAKSAAN, TANPA BIAS dan TANPA PREJUDIS. Berkenaan N3 diatas pulak ialah APA YANG MENARIK NYA bila Perdana Menteri Australia Tony Abbott sendiri membuat PENGUMUMAN berkenaan Pesawat Mas MH370 yang HILANG sejak 8 Marh 2014. Sedangkan Kerajaan Australia bukan lah RAKAN KONGSI kepada Mas... kah kah kah !.

Boleh saja PM Australia tersebut menyuruh Pemangku Menteri Pengangkutan Australia jika Kerajaan Australia juga mempunyai Pemangku Menteri Pengangkutan bagi mengadakan SIDANG AKHBAR berkenaan Pesawat Mas MH370 yang Hilang. Kenapa perlu beliau SIBUK untuk membuat Pengumuman, bukan ke ELOK beliau MELANCARKAN HARGA JIMAT seperti DAGING KANGGAROO sekilo 1 AUSD. Yang lagi Menariknya Pengumuman dibuat didalam Parlimen Australia beb... kah kah kah !.

Berbeza dengan Negara Malaysia yang berpegang kepada WASSATIYAH dan MAQASID SYARIAH, usahkan untuk buat Pengumuman di dalam Parlimen oleh PM sendiri tapi untuk Pemangku Menteri Pengangkutan buat TAKLIMAT kepada Ahli-Ahli Parlimen Pakatan Rakyat (PR) pun Keturunan Umno tu TAK SANGGUP. Kesimpulan nya apakah dengan menyatakan sesuatu yang BENAR tentang PM seperti diatas ianya akan dikatakan MEMPERLEKEHKAN PM... kah kah kah !.


hemmmmm..... semoga segala berkenaan pesawat mas mh370 akan terungkai secepat yang mungkin... lebih diharapkan lagi agar anak kapal serta penumpang nya berada didalam keadaan selamat... amin yarbbalalamin.

1 ulasan:

  1. Lepas.ni.aku.tak.nak.kutuk.pm.lagi.kah.kah.kah.peduli.apa.aku.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....