DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Jumaat, 14 Mac 2014

Terkini MH370 : Pentagon Mendedahkan Petunjuk Pesawat Mas Mungkin Di Lautan Hindi


Pegawai Amerika Syarikat MENDEDAHKAN ada PETUNJUK yang Pesawat Malaysia Airlines (Mas) MH370 yang HILANG sejak 8 Mac lalu mungkin TERHEMPAS di Lautan Hindi, Pihak PENTAGON sedang Menggerakkan Kapal USS Kidd ke Kawasan tersebut untuk Mencari menurut LAPORAN Stesen Televisyen ABC News. Pegawai Kanan Pentagon memberitahu ABC News, Pihaknya memerlukan masa 24 Jam untuk Menggerakkan Kapal USS Kidd ke kawasan itu. Menurut Pegawai Kanan Petagon tersebut "Kami ada Petunjuk Pesawat tersebut TERHEMPAS di Lautan Hindi".

"Kami ada Petunjuk Pesawat itu Terbang 4 atau 5 Jam selepas HILANG daripada RADAR dan kami Percaya ianya telah Terhempas ke dalam LAUT". Pendedahan Pegawai Kanan Pentagon itu MENYUSUL Kenyataan Pemangku Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Hishammuddin Hussein dalam SIDANG MEDIA pada Khamis MENAFIKAN Laporan Awal akhbar The Wall Street Journal (WSJ) yang mengatakan ada BUKTI Pesawat itu telah terbang selama beberapa jam selepas ia kali terakhir dikesan. Dikatakan Amerika Syarikat mempunyai PENGKALAN TENTERA di Diego Garcia yang terletak di Lautan Hindi.

Usaha MENGESAN pesawat Boeing 777-200 itu pada MULA DIGERAKKAN di Kawasan Laut China Selatan sebelum DIPERLUASKAN di Kawasan SELAT MELAKA sampai ke Perairan dekat KEPULAUAN ANDAMAN. Ia diperluaskan selepas dikatakan ADA BUKTI yang Pesawat berkenaan BERPATAH BALIK dari LALUAN ASAL dan DIKESAN pada kali TERAKHIR di Kawasan UTARA Semenanjung Malaysia dekat dengan Selat Melaka. Namun segala PENCARIAN itu setakat ini di Kawasan tersebut tidak MEMBUAHKAN Hasil.

Sementara itu BEKAS JURUTERBANG BERPENGALAMAN Datuk Nik Ahmad Huzlan Nik Hussain sebelum ini berkata "Lautan Hindi adalah Kawasan LAUT yang PALING BERGELORA kerana Kawasan Perairannya yang LUAS dan TIDAK DIHIMPIT OLEH DARATAN, berbanding Kawasan Laut yang lain. Ini adalah Kawasan yang PALING SUNYI  DI DUNIA. Sangat Sedikit Kapal dan Pesawat yang lalu di situ, kerana Ombaknya KUAT dan ANGIN ynag KENCANG, Sekiranya PESAWAT HILANG di situ, PELUANG untuk menemuinya SANGAT TIPIS". sumber


hemmmmm..... sebenarnya amerika syarikat ni dah tahu dimana pesawat mas mh370 tersebut berada, negara tersebut mempunyai satelit yang dikatakan boleh mengesan semua pergerakan diatas muka bumi dan  di udara. cuma belum pasti kenapa negara tersebut lambat dari negara china dalam memberi maklumat berkenaan pesawat tersebut.

1 ulasan:

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....