DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Isnin, 10 Mac 2014

Pesawat Mas MH370 : Menyanggah Kritikan Norizan Sharif


Bak kata BERKIAS Rakyat selain dari Rakyat yang dikata oleh Tun Mahathir Muhammad Penyokong Kuat Kassim Ahmad Anti Hadis iaitu "Sudah Berpuluh Tahun Yang Cerdik Pandai Tak Masuk Umno" ini bukan gua FITNAH tapi yang keluar dari Mulut Longkang Tun Mahathir sendiri, walaupun ada Penchacai Angkat Najis yang mengatakan yang Tun Mahathir tersebut BERKIAS. Apa jenis punya KIAS kalau sudah memberikan Gambaran sebenar kepada sesuatu keadaan.

Biasanya BERKIAS dibuat untuk menggambarkan sesuatu keadaan dengan tidak Menggambarkan Terus sesuatu Keadaan seperti LEMBU NFC DUDUK DALAM KONDOMINIUM, tak kan ada Lembu NFC Duduk Dalam Kondominium selain dari Manusia beb. Tapi dengan sendiri nya bila saja disebut Lembu NFC Duduk Dalam Kondominium, tak kira Disebelah Sini mahupun Disebelah Sinunnn mesti sudah tahu apa Maksud nya. Itu baru dikatakan BERKIAS beb.

Tapi kalau sudah TERANG-TERANG mengatakan "Sudah Berpuluh Tahun Yang Cerdik Pandai Tak Masuk Umno" itu bukan namanya BERKIAS tapi MENGAKUI yang Masuk Umno Kebanyakkan adalah Jenis BODOH BIN BAHLUL MACAM GETAH SKRUB MELANTUN-LANTUN beb. Berbalik kepada kata BERKIAS Rakyat yang bukan seperti Rakyat yang dikatakan oleh Tun Mahathir ianya berbunyi begini "Kalau Dekat Dengan Tukang Besi Maka Terkenalah Haba Besi Tersebut"...

... dan "Kalau Dekat Dengan Orang Buat Minyak Wangi Maka Tak Banyak Sikit Akan Terkena Bau Minyak Wangi Tersebut", yang ini baru kata-kata KIASAN beb. Dalam Kata-Kata yang bukan Selindung-Selindung ialah "Kalau Dekat dan Berkawan Dengan Umno Maka Orang Cerdik Pun Akan Jadi Bodoh",  dan itu lah yang terjadi kepada Pengalisa Politk dan Pengarah kanan Unit Peneraju Agenda Melayu (TERAJU) Jabatan Perdana Menteri (JPM) Saudara NORIZAN SHARIF.

Gua AKUI sebelum ini beliau antara Penganalisa Politik yang gua MINATI, mungkin diwaktu tersebut beliau belum duduk SEBUMBUNG dengan Spicies Umno jadi KECERDIKAN serta KEPINTARAN beliau dapat beliau KAWAL sendiri. Tetapi bila saja sudah duduk Sebumbung dengan Spicies Umno semua nya jadi CACAMARBA dengan terus menjadi JURUCAKAP kepada Kerajaan yang Kebanyakkan Menteri-Menteri nya Mengalahkan Otak Budak Bawah Umur.

Antara Tulisan beliau ialah "Sesetengahnya pula mempersoalkan "MASA" yang diambil bagi menentukan apa yang sebenarnya berlaku. Sekiranya kita RAJIN mencari Maklumat di Internet, kita akan tahu bahawa ini bukanlah satu Proses yang Mudah. Apabila Air France 447 jatuh ke dalam Lautan Atlantik pada 1 Jun 2009, Pihak Penyelamat Mengambil Masa hampir DUA TAHUN untuk MENEMUI Majoriti Bangkai Kapal Terbang dan MAYAT PENUMPANG di LAUT DALAM".

"Ada pula yang MEMPERLEKEHKAN Negara kerana Tidak Menghantar Kapal Selam untuk mencari Pesawat tersebut di laut. Ini adalah contoh orang yang TAK FAHAM mengenai FUNGSI pelbagai jenis Kapal Selam tetapi masih mahu MENGKRITIK sesuatu yang dia sendiri TAK ARIF. Ambil CONTOH Kapal Terbang. Adakah kita akan menghantar Kapal Terbang Airbus A380 yang TERBARU dan PALING CANGGIH ke MEDAN TEMPUR ?, Walaupun MAHAL dan CANGGIH, Airbus A380 bukan DIBINA untuk Tujuan tersebut !".

Inilah jadinya apabila orang BERLUMBA-LUMBA MENUNJUKKAN KEBODOHAN di MEDIA SOSIAL. Bak kata Albert Einstein: "Perbezaan di antara KECERDIKAN dan KEBODOHAN ialah KECERDIKAN ADA HAD, tetapi KEBODOHAN TIADA SEMPADAN. Nah, respon saya kepada SINDIRAN ITU itu adalah cukup mudah. Buat apa hantar KAPAL SELAM, lebih baik hantar KAPAL KOREK, sekurang-kurangnya KAPAL KOREK boleh Korek Pesawat di DASAR LAUT !".

Itu antara sebab kenapa gua katakan yang beliau menjadi Jurucakap kepada Kerajaan yang Kebanyakkan Menteri-Menteri nya Mengalahkan Otak Budak Bawah Umur, apa yang DIPERTIKAIKAN oleh Rakyat ialah bukan nya Masa yang diambil untuk Menjumpai sama ada Pesawat MH370 itu mahu pun Anak Kapal serta Penumpang yang berada didalam Pesawat tersebut. Yang Dipertikaikan ialah TINDAKAN untuk Mencari dan Menyelamat dari Kerajaan.

Cuba tengok balik Jam berapa Kejadian Pesawat tersebut Hilang Dari RADAR dan Jam berapa Kerajaan yang Pemangku Menteri Penggangkutan membuat Kenyataan, kalau mengikut Laporan Akhbar Vietnam yang DISIARKAN oleh Astro Awani pula baca sini dimasa tesebut pun Kerajaan Malaysia masih belum Meminta Bantuan dari Kerajaan Vietnam bagi MENGESAN kedudukkan Pesawat Mas MH370 tersebut. Apakah itu tidak bolah DIKRITIK oleh Rakyat.

Berkenaan Kapal Selam pula ini jawapan gua beb, disebabkan Norizan Sharif ni seorang MELAYU kemudian nya BERSAHABAT pulak dengan Pejuang-Pejuang Melayu dari Umno maka gua bawakan  PEPETAH MELAYU yang berbunyi "Kalau Tiada Gading Maka Tanduk Pun Berguna" dan  "Kalau Tiada Rotan Maka Akar Pun Jadi Lah". Apakah KELENGKAPAN yang ada pada KAPAL SELAM SCORPENE tidak boleh digunakan bagi tujuan MENGESAN Pesawat Mas MH370 kalau-kalau ianya berada didasar laut ?.

Mungkin betul yang Kapal Selam Scorpene DIBINA Khas untuk BERPERANG dan kalau untuk Berperang sudah semesti nya mempunyai ALAT PENGESAN sesuatu OBJEK, macam mana nak Mengesan Musuh kalau untuk Mengesan Pesawat yang di KUATIRI Tenggelam di Dasar Laut pun TAK MAMPU, Patut lah Pengganas Sulu boleh MENCEROH Lahat Datu Sabah atas sebab Pengganas Sulu semasa Menceroboh berada diatas Air manakala Kapal Selam berada Didalam Air tak begitu Norizan.

Kalau lah Kapal Selam Scorpene dibeli dengan HARTA PUSAKA MAK BAPAK Pemimpin Umno RAKYAT tak akan SIBUK Norizan, tapi kerana Kapal Selam Tersebut Dibeli dengan HARTA RAKYAT maka jangan Salahkan Rakyat bila ada yang Bertanya. Sudah lah beli dengan Harga RM BILION tapi untuk Membantu Mencari dan Mengesan KALAU-KALAU Pesawat MH370 Tenggelam Didasar Laut pun BANYAK SONGGEH.

Kalau begitu Keadaan nya Lebih Baik jadikan aje TUKUN ada juga FAEDAH bagi IKAN-IKAN Membiak beb, masa itu Rakyat pun dah tak akan tanya lagi mana pergi nya Kapal Selam Scorpene tersebuit. Kerana Rakyat sudah tahu ianya dah dijadikan Tukun, Buat Norizan Sharif jangan lah lagi gelarkan diri lu sebagai Penganalisa Politik Bebas beb. ISYTIHAR kan saja yang lu adalah Penganalisa Politik Pro Umno/Bn kan senang. sumber 


hemmmmm..... kalau dianggap misi mencari dan mengesan pesawat mas mh370 sebagai latihan pun ok apa beb, jangan nanti bila diwaktu betul-betul hendak digunakan tapi tak boleh kerana apa kerana injen tak boleh hidup... A B U.

16 ulasan:

  1. Puak2 ni otak tak boleh pakai. Apabila otak digunakan utk menfitnah pembangkang inilah jadinya. Rakyat persoalkan langkah2 menyelamat yg lebab dan tiada arahan yg jelas. Tindakan yg lambat menyebabkan kerajaan china pun tak puas hati dgn langkah2 yg diambil oleh mesia.

    Mungkin kapalselam kita dah berada disana secara rahsia, ini juga berkaitan dgn keselamatan negara. Maklumlah banyak negara yg terlibat dgn pelbagai alatan canggih utk mengesan didlm air. Jika kapalselam kita dikesan dan terdedah rahsianya maka isu keselamatan juga terbabit sama.

    Kapal TLDM kita pun ada peralatan canggih utk mengesan didlm air tetapi makumlah lokasi sebenar masih kabur dan laut itu luas. Cuma yg mengecewakan kenapa radar TUDM dan DCA tak dpt mengesan dimana titik sebenar pesawat itu hilang dari radar. Mungkin radar kita tidak meliputi seluruh negara atau terdapat banyak lompang?

    Walau pun begitu kita doakan semoga pesawat itu berjaya ditemui seberapa segera.

    BalasPadam
  2. Memang sudah dijangka mereka telah bersedia dengan jawapan bangang lagi bahalol ini kerana mereka tidak mengjangka ALLAH SWT akan menunjukkan bukti sebenar tentang pembelian besi buruk scorpene bagi memenuhi tembolok pemimpin yang ingin mengisi kantong masing2 dan berbelanja besar diatas air mata rakyat marhaen.....ALLAH SWT bayar tunai didunia lagi.....

    BalasPadam
  3. Elok juga scorpene tidak turut serta mencari dan menyelamat itu, nantitak pasal2 pula terpaksa menambah satu lagi operasi mencari dan menyelamat scorpene. Jika ini terjadi, malu kita weh! Sepatutnya inilah jawapan yg diberikan barulah rakyat faham.

    BalasPadam
  4. Sepandai2 Norizan ni rupanya ada jugak yang bangang pada dirinya.

    Kapal korek jenis apa yg boleh korek di dasar laut dalam hah???

    Berapa luas kawasan nak korek baru nak jumpa dan berapa lama masa nak ambil sbb poit nak korekpun tak tau..

    Takkah bangang jawapan si Norizan tu.

    BalasPadam
  5. Lengah sbb sedang bergumbira sakan DSAI kena 5 thn......ha.ha,ha...

    BalasPadam
  6. Simpan dalam MUZIUM TLDM aja lah SCOPENE tu...

    Tak malu langsung.....sampai singapore nak tawar khidmat kapal selamnya sendiri pada Malaysia

    BalasPadam
  7. Member2 aku from Navi Singapore kata guna Scorpene utk detect kedudukan kapalterbang ..kemudian..inform maklumat pada yg berkenaan utk tindakkan lanjut..

    Takkan teruk sangat kot sampai gitupun tak boleh buat....


    BalasPadam
  8. setuju sgt dengan pendapat 2:17, baik jgn libatkan kapal selam tu, nanti merumitkan lagi kerja mencari dan menyelamat. org sibuk cari kapal terbang, tiba2 kena cari dia pula. tak ke haru!

    BalasPadam
  9. Kita tukar....kapal selam jadi kapal layar lagi bagus....

    Tiap tahun boleh pusing dunia....

    ha..ha..ha..

    BalasPadam
  10. Bukan saja yang ini, ramai lagi puak2 jenis ni yg dilantik sebagai ketua2 di sekolah dan lain2 jabatan kerajaan. Perangai hodoh betul...

    BalasPadam
  11. Penyakit ini bukan terhad kepada Norizan Sharif seorang jer tapi menjangkit kepada semua yang menyertai UMNO. Yang peliknya majoritinya ada PhD lagi.

    BalasPadam
  12. Yg amno ada pakar video seks, pakar fitnah, pakar jubur, pakar saksi palsu, pakar pelingkop harta rakyat..dll

    BalasPadam
  13. Menteri kata kapal selam scorpene hanya untuk "SEARCH and destroy" dan bukan untuk "SEARCH and rescue"

    apa punya jenis mangkok hanyun Menteri Pertahanan ni hah?

    Kita bukan suruh destroy...rakyat suruh tolong dan bantu "SEARch" ajapun cukup lah...

    Nak tolong searchpun tak boleh ka....Hayun Mangkok...

    BalasPadam
  14. dah masuk 72 jam tak full effort lagi nak cari pesawat sendiri...mamai betul pemimpin Malaysia...patut la hakim Malaysia masih terima bukti air mani lebih 72 jam...kesian Malaysia..lemau bila umno ada..

    BalasPadam
  15. Kerajaan.lambat.bertindak.tengok.kerajaan.china.cepat.bertindak.kalau.libat.anwar.ibrahim.cepat.pula.

    BalasPadam
  16. apalah nasib orang melayu diterajui oleh mangkuk ayun mcm ni...kapal selam ada sonar ada radar..boleh cari didasar laut jika ada rangka kapal terbang...
    bila orang cadang tu ada sebab ada pengetahuan disebaliknya..
    kapal korek nak korek kat mana..main redah aje.ada peralatan canggih untuk mengesan ke??
    ...baik-baik elok .kalu boleh jumpa hancur berderai jadinye..setuju sangat jadi specis umnogok jadi tak keruan,,ini kira nak cakap dan tulis elok-elok..kalau nak kirakan patut tahap maki hamun aje..

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....