DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Sabtu, 1 Februari 2014

Mukhriz Pelik Harga Ais pun Naik... Lu Mari Sini Mukhriz Gua Ajar Lu Beb !


Menurut kata Menteri Besar Negeri kedah "Saya PELIK bila baca Laporan Akhbar Harga Barangan Sampingan lain seperti Ais juga Naik, Apa Kaitannya ?... Sudah tentu bertujuan untuk KAUT UNTUNG LEBIH di saat berlaku KENAIKAN HARGA BARANGAN. Mungkin juga ada CUBAAB Pihak tertentu mahu TIMBULKAN RASA MARAH terhadap Kerajaan, ia perlu DISIASAT".

Lu kalau Tak Tahu Mai Sini gua bagi tahu lu Mukhriz sebab apa Harga Ais (AIR BATU) Naik Harga, sebab nya ialah untuk dijadikan dari Air kepada AIR BATU ianya perlu Dibekukan dengan Mesin Air Batu atau di panggil dalam bahasa BAPAK UMNO iaitu FREZZER ok. Untuk menghidup sesebuah Mesin Air Batu ia nya memerlukan Tenaga seperti Elektrik, kalau sudah Harga Elektrik yang sebagai contoh sebelum ini adalah RM0.40 seunit menjadi RM0.50 macam mana Harga Air Batu tidak dinaikan beb.

Apakah lebihan dari KOS PEMBUATAN AIS tersebut hendak ditanggung oleh YAYASAN TUN MAHATHIR atau YAYASAN KARELA beb, itu baru cerita KOS PEMBUATAN bagaiman pulak dengan KOS PENGHANTARAN yang menggunakan PETROL atau pun DIESEL. Yang mana harga BAHAN BAKAR tersebut sebelum ini adalah RM1.90 menjadi kepada RM2.10, boleh kah itu dikatakan Tidak Naik atau pun boleh kah LEBIHAN KENAIKAN tersebut digantikan dengan AIR KENCING lu Mukhriz... kah kah kah !.

Dalam Dunia ni siapa yang Berniaga Hendak Rugi cuba lu bagi tahu gua, hanya ORANG GILA aje yang berniaga Hendak Rugi, selain itu belum gua dengar lagi beb. Lebih-lebih lagi kalau Berniaga Cara Umno and The Gang, satu kali Projek Tujuh Keturunan Makan Tak Habis. Bila KOS bertambah sudah tentu Harga Dinaikan itu sudah SEMESTI nya, tak kan sebelum nya Harga Barangan dijual pada Harga RM1 dengan KOS RM0.70 bila KOS menjadi RM0.85 ianya hendak dikekalkan harga tersebut beb.

Kenapa itu pun susah sangat lu nak FAHAM seba apa Harga Ais Naik, atau lu saja-saja BUAT BODOH bagi MENIPU Ahli Umno serta Penyokong Umno yang sememang nya MUDAH TERTIPU tu, rasa gua lu tak lah SEBODOH itu untuk faham kenapa Harga Ais Naik dan Barangan Keperluan yang lain juga Naik Harga. Sudah lah Mukhriz jangan lah lu ikut Perangai Bapak lu tu yang KAKI PENIPU, cuba lah UBAH PERSEPSI yang selalu dikatakan orang iaitu BAPAK BOREK ANAK RINTIK... kah kah kah !. sumber SH


hemmmmm..... lagi satu mukhriz cuba gak lu terjemahkan slogan berani berubah dalam pentadbiran lu tu, jangan hanya slogan tersebut lu gunakan hanya semasa pemilihan agong umno ok... kah kah kah... A B U.

1 ulasan:

  1. buat2 bodoh ke atau memang bodoh. mcm mana jadi mb kalau perkara mcm tu pun tak boleh faham!

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....