DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Sabtu, 1 Februari 2014

Bila Pemegang Amanah Bagi Orang Islam Hanya Goyang Telor Di Pejabat !


Tak Puas Hati ke Sesiapa yang Bersangkutan, kalau Tak Puas Hati ini lu orang boleh baca kat sini ok, apa macam beb masih lagi ke lu orang Tak Puas Hati bila baca Cerita tersebut. Kalau masih lagi Tak Puas Hati gua rasa lebih aje lu orang Minum Racun Tikus biar Cepat Jalan dan Tak menyusahkan Orang Islam lain. Lu orang jangan ingat DUIT seperti ZAKAT dan SUMBANGAN dari Orang Ramai tersebut adalah untuk lu orang TENGOK saja ANGKA nya berapa banyak yang ada.

Itu Duit Zakat dan Sumbangan adalah untuk Orang Ramai yang Memerlukan terutama nya Orang Islam, bukan nya Duit tersebut lu orang buat seperti HARTA MAK BAPAK lu orang. Konon nya macam lah lu orang AMANAH sangat dengan menjaga Duit tersebut sampai Angka nya Bertambah setiap tahun tetapi Orang Islam yang memerlukan tidak mendapat MANAFAAT dari Duit tersebut. Jangan Cerita lah pasal TAK TAHU, TAK DIBERITAHU dan TAK DAPAT TAHU.

Itu semua adalah ALASAN BASI yang sudah Tidak Boleh Dizaman sekarang, dari Cerita yang gua link kan ianya bukan terjadi DI HUJUNG DUNIA seperti di dalam Hutan di Negeri Serawak atau Sabah. Tetapi ianya terjadi di Hospital Universiti Kebangsaan Malaysia (HUKM), mungkin ada yang kata ianya bukan melibatkan Rakyat Malaysia tapi Rakyat Myanmar. Kalau itu jawapan nya gua SARAN baik lu orang jangan Pikir Banyak lagi tapi terus aje lu orang Minum Racun Tikus tu beb.

Bagaiman kalau ada nanti Pihak-Pihak lain terutama nya dari Badan-Badan yang dikatakan MENGKRISTIANKAN ORANG ISLAM datang memberi Bantuan dan Sumbangan, apakah Ketika itu baru lah lu orang BUAT KECOH 1Malaysia. Atau mungkin lu orang Tak Kisah kerana yang akan di Kristian kan adalah Orang Islam Myanmar bukan nya Orang Islam Melayu yang boleh jadi Pengundi Berdaftar dalam Pilihan Raya di Malaysia.

BERSAUDARA... apakah Bersaudara tersebut terhad kepada sesesama Orang Islam Melayu sahaja, kalau Tak Mampu untuk Berkhimat kepada Orang Islam yang Memerlukan Pertolongan lebih baik aje Letak Jawatan kan senang beb. Buat Badan-Badan Bukan Kerajaan (NGO) yang selalu Memberi Sumbangan ke LUAR NEGARA ada baik nya lu orang tengok dan lihat Keadaan ini. Bukan ke lebih CANTIK segala Sumbangan ke Luar Negara tersebut didahulukan kedalam Negara yang masih memerlukan.


hemmmmm..... masalah tersebut bukan saja berlaku kepada orang islam myanmar tapi orang islam melayu pun menghadapi masalah yang sama beb, kalau tidak tak kan ada pihak kristian yang datang memberi bantuan beb... kalau tak percaya lu orang boleh tanya kat datuk hassan ali jati... kah kah kah... A B U.

2 ulasan:

  1. Telah berlaku apa yg Nabi s.a.w sabdakan apabila urusan org ramai diletakkan kpd yg bukan Ahli..Mereka menderhakai pesanan Nabi s.a.w dlm khutbah terakhir baginda..

    BalasPadam
  2. As salam. Sori i don't wish to pry but the mother of this problem is ketua agama islam yg langsung tak memantau atau turun padang. Faham2 je la kan? kan? =)

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....