DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Sabtu, 22 Februari 2014

Kajian Batik Sutera Sama Ada Boleh Atau Tidak : Jakim Buat Kerja Bodoh Lagi !


Ini yang di katakan orang beb TAK ADA PENING CARI PENING, satu HUKUM yang telah JELAS tapi masih cuba di SPIN SANA SINI supaya BATIK SUTERA boleh dipakai oleh Kaum Laki-Laki. Mungkin ada yang mengatakan ianya bukan SUTERA TULEN seperti kata Mufti Negeri Selangor yang bergantung berapa Peratus Kandungan Sutera nya, 49% Sutera 51% bukan Sutera maka ianya adalah boleh.

Ada yang kata HARUS bagi Kaum Laki-Laki Memakai Sutera jika mempunyai Penyakit Kulit, usahkan Sutera tetapi BABI tu pun boleh DIMAKAN kalau Situasi nya DARURAT namun Hukum Asal ianya tetap HARAM. Begitu juga lah Sutera yang Hukum Asal nya adalah Haram di pakai bagi Kaum Laki-Laki dan tiada juga dikatakan sekian Peratus sekian Peratus baru ianya Haram dipakai oleh Kaum laki-Laki.

Kenapa lah yang PENING KEPALA dicari beb, apa BOLEH MAMPOS ke kalau tak dapat memakai Batik Sutera, apakah Batik hanya ada satu iaitu Batik Sutera. Apakah Batik tiada terhasil dari Bahan lain selain Sutera, usah lah KERJA BODOH Wa BAHLUL yang dibuat beb. Tu... ISU Kassim Ahmad Anti Hadis bersama Penyokong Kuat beliau iaitu Tun Madey Kerala tu selesaikan dulu.

Ini semua rasa gua hanya lah untuk MENGALIHKAN ISU Kassim Ahmad Anti Hadis, baru sekarang lah nak buat KAJIAN, Kajian apa benda nya beb. Rasa gua lah Budak Bawah Umur yang bertanyakan Najis Mughalazah pada Ulul Amri Umno serta Timbalan Ulul Amri Umno pun boleh faham yang asal nama nya Sutera maka Haram lah di pakai oleh Kaum Laki-Laki, bab Darurat itu datang kemudian beb... kah kah kah !.

Kadang-Kadang gua tengok Pemikiran dia orang ni lebih kurang aje dengan Pemikiran Kassim Ahmad Anti Hadis tu, kaji sana kaji sini Spin sana Spin sini bagi MENGHALALKAN yang Haram. Lu orang nak sangat Pakai Sutera Pakai aje lah, mungkin kalau tak pakai Sutera lu orang boleh MAMPOS kejap-kejapan gak, tapi janganlah lu orang seolah-olah mengajak orang lain pulak untuk memakai sama beb... kah kah kah !. sumber mk


hemmmmm..... macam mana ya kalau kaum laki-laki cuba menyerupai kaum perempuan tetapi hanya 49 peratus saja, yang lagi 51 peratus lagi tu tetap laki-laki... apa hukum nya ya beb... kah kah kah... A B U.

1 ulasan:

  1. JAKIM dah dapat panggilan telefon dari Madeh kutty ,kalau nak selamat jangan libatkan diri saya dengan kasim , itulah sebabnya isu telah terkaleh ke kajian kain sutra pula bukankah kita orang melaya mudah lupa kata madey kutty. jadi tak hairanlah jika perkera haram boleh dihalalkan dengan peratusan kajian yang kurang ,kami setuju 100 % pandangan saudara jika lelaki atau perempuan hendak tukar jantina boleh rujuk pada JAKIM berapa peratus lebih untuk diistihar sebagai jantina yang halal.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....