DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Jumaat, 17 Januari 2014

Kemelut PKR Selangor, Kebanyakan Lu Orang Memang Haramjadah Beb !

TERBARU dan TERKINI ialah KEMELUT dalam Parti PKR Selangor yang melibatkan Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim dengan Timbalan Presiden PKR yang juga Pengerusi PKR Selangor Yb Azmin Ali, yang mana ianya berkisar dalam soal PEMBAHAGIAN HARTA RAKYAT Negeri Selangor. Seorang nya Tiada Jawatan dalam Parti tetapi menjadi Ketua di dalam Kerajaan Negeri Selangor manakala yang seorang lagi Ketua Parti di dalam Negeri Selangor merangkap Timbalan Presiden Parti tetapi Tiada Jawatan di dalam Kerajaan Negeri Selangor, maka terjadilah apa yang gua kata Politik Haramjadah WARISAN Umno beb.

Kalau selepas Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) yang lalu PEREBUTAN diantara kedua mereka ialah dalam hal HARTA RAKYAT Negeri Selangor yang dinamakan Menteri Besar (MB), ianya telah selesai namun kini ada yang DIREBUTKAN lagi beb, bukan nya Kerusi MB tetapi Kerusi Ahli Lembaga Pengarah Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS). Tak ke sesuatu yang MEMALUKAN hanya kerana itu sampai 1 Malaysia ianya dibincangkan. Nak kata BUDAK-BUDAK semuanya dah BESAR PANJANG ada yang sudah mencecah UMUR SUBSIDI beb tetapi Perangai macam HARAMJADAH gua cakap lu... kah kah kah !.

Semasa Perebutan Kerusi MB Negeri Selangor gua memang akui yang gua adalah disebelah Tan Sri Khalid tetapi didalam soal Ahli Lembaga Pengarah PKNS ini, gua kata yang Tan Sri Khalid buat KERJA BODOH beb. Apa tak ada kerja lain ke selain beliau sibuk nak menukar Ahli Lembaga PKNS yang antara nya adalah Yb Azmin Ali, BAGI MUKA lah kat Yb Azmin selaku Ketua beliau, jangan nak mengikut PERANGAI HARAMJADAH yang ada didalam bekas Parti Umno beliau tu beb. Tak kan beliau sudah lupa beb, usahakan untuk menang Ketua Bahagian Umno Kuala Selangor tetapi untuk menang Ketua Cawangan Umno didalam Bahagian Kuala Selangor pun tidak.

Pasal itu gua cakap beb, tiap kali Nyawa Umno Kelemasan Tenggelam Timbul maka akan ada lah dari lu orang Pemimpin Pakatan Rakyat (PR) akan memberi PERTOLONGAN CEMAS bagi Nyawa Umno dapat diselamatkan dari MAMPOS KELEMASAN, sama ada TERUS TERANG atau pun BERSELINDUNG. Kerana apa kerana ianya adalah POLITIK HARAMJADAH yang lu orang WARISI dari SUSUR GALUR KETURUNAN lu orang iaitu Umno, tak kira lah sama ada lu orang dari Parti Keadilan Rakyat (PKR) mahu pun dari Parti Islam Semalaysia (PAS).

Mungkin ada yang tertanya-tanya kenapa gua tak sebut Parti DAP beb, apakah Parti DAP tu BAGUS SANGAT sampai gua tak cakap yang dia orang tu HARAMJADAH. Kalau lu orang nak tahu bagi gua kebanyakan yang ada didalam Parti DAP lebih suka untuk menjadi PEMBANGKANG SAMPAI MAMPOS terutamanya yang duduk atas KERUSI RODA tu, sebab itu bila saja KEKUATAN sudah dapat dirasai disebelah pihak PR terutama nya kepada PAS maka TUA KUTUK TAK SEDAR DIRI tersebut akan membangkitkan perkara-perkara yang boleh membuat Otak Orang Melayu Bodoh bertambah BODOH beb.

Macam mana gua tak katakan bodoh nya beb, ada ke DAP yang bertanding 50 Kerusi Parlimen dari 222 akan MEMERINTAH MALAYSIA kalau DAP menang semua kerusi tersebut. Kalau dah PERKIRAAN ANGKA saja sudah boleh Pemimpin Umno MEMEPERBODOHKAN ORANG MELAYU apa lagi dalam hal-hal lain terutama nya berkaitan soal AGAMA dan BANGSA. Namun perkara tesebut lah yang akan TUA KUTUK tersebut bangkitkan setiap SOKONGAN ORANG MELAYU sudah mula MENYEBELAHI kepada Parti PAS serta Pemimpin Melayu di sebelah PR. Jadi sebab itu gua katakan yang beliau lebih suka jadi Pembangkang Sampai Mampos beb... kah kah kah !.


hemmmmm..... baru saja datuk seri haji najib wassatiyah mempermosikan makanan bernama kangkong dan beliau serta umno hampir tercekik kerana makan kangkong... tiba-tiba datang pemimpin pr yang bodoh bin banggang bagi air untuk hilangkan tercekik beliau dan umno... kah kah kah... A B U !.

9 ulasan:

  1. lu sembang kencang la bangang.ckp xde fakta,xde bukti,x tau apa citer.bodoh dan bangang!lu cakap pakai mulut longkang.bukan khalid yg pecat azmin.tapi general manager PKNS.azmin terima,exco selangor tak bole buat apa.exco selangor termasuk MB tak ada kuasa pun nak pecat board director PKNS,takde hak pun dlm kapasiti seorg MB.lu pergi selidik sape itu general manager PKNS.mata lu sikit dah nak celik,tapi akai kurang cerdik!

    BalasPadam
  2. Apa lu ingat rakyat bodoh macam kebanyakan penyokong umno... kalau ya pun lu penyokong khaid ibrahim atau ahli umno masuk PKR jangan nampak kan sangat bodoh lu tu beb... kah kah kah, jawatan ahli lembaga PKNS adalah latikan politik bukan jawatan yang ditemuduga tahu tak atau dimohon..

    BalasPadam
  3. betol beb. ketua pkns dan nafikan bahwa dia yang pecat azmin. kalu dia tak pecat azmin, sapa yg pecat azmin?? nampak gayanya harapan noh omar nak jadi MB selangor lepas pru14 ni nanti semakin terbuka luas.... semuanya gara2 sikap tamak haloba kuasa pemimpin pkr sendiri.

    tak kira azmin atau khalid, kedua2 nya memang bangang....sama macam yg atas kerusi roda tu jugak....

    BalasPadam
  4. Memang DAP bertanding 50 kerusi bro. DAP boleh menangkan 50 kerusi kalau nak. PAS dan PKR nak dapat 30 kerusi setiap parti pun sakit. Automatik DAP jadi majoriti. Lu kena belajar Kajian Masa Depan la bro, walaupun wa pembangkang tapi ada fikir juga benda ni.

    BalasPadam
  5. Saya.setuju.dgn.admin.ada.pemimpin.pr.perangai.macam.umno.bn.itu.akan.rakyat.tak.percaya.kpd.pr.

    BalasPadam
  6. Dalam PAs pun ada juga seorg ketua dewan U juga perangai serupa mufti umno tak guna otak dlm politik. Menyusahkan PR dlm isu berkaitan Allah dan Islam. Cakap mulut macam longkang, selamat umno sebab ada pemimpin PR yg macam ini.

    Kalau tak faham sepak terajang politik lebih baik duduk diam dari bercakap merapu aje dan menyusahkan parti. Tenguklah cara Abg Mat Sabu walau dilanda ombak dan taufan tetap teguh memperjuangkan nasib rakyat marhaen.

    Spt kata Ust Idris kalau tak mahu berjuang jgnlah menyusahkan jemaah.Lebih baik diam dari menyusahkan org lain.

    abuamir

    BalasPadam
  7. Mat Londeh berkata ....

    Mat Indera , gua ada sikit setuju sama lu , yang lain gua nasihatkan ngaji bab isu semasa kat Hishamuddin Tukar Tuib.

    Jgn duk tulis bagaikan eeee aja, jgn jadi pencacai najis sepanjang hidup , sokong kat sesiapa bukan babi buta aja . Kena faham skrip politik politikus kemudian fahamkan guna Akal bukan guna lutut macam puak ketuanan Meloya .

    Politik tujuanya KUASA / WANG , ikhlas adalah retorik politikus .

    Mana ada manusia ikhlas - baca talkin bab orang dah mati pun kena bayar .

    Tolong siasat dulu siapa ni Khalid Ibrahim , tolong siasat dulu kakitangan awam negeri selangor kiblat mereka kat parti mana , gua berani kata , seluruh kakitangan awam kat pejabat tanah & galian selangor adalah pendukung tegar UMNO/BN . MB Selangor tak tahu kah ? atau pura-pura tak tahu .

    BalasPadam
  8. Kisah pertelagahan antara Khalid Ibrahim dan Azmin Ali bukanlah

    satu rahsia lagi. Di dalam PKR sendiri telah wujud 2 kem samada

    yang menyokong Khalid atau Azmin. Kini timbul lagi cerita mengenai

    pergolakan dalaman PKR. Daripada maklumat yang diterima melalui

    sumber dalaman PKR, telah ada perancangan untuk menjatuhkan

    strategis parti itu, Rafizi Ramli. Sumber berkenaan mendakwa,

    beberapa maklumat mengenai kegiatan Rafizi yang sumbang semasa

    berada diluar negara sedang dikumpulkan.

    BalasPadam
  9. nak senang kita tgk je tv3 ke utusan ke . sapa yg dpt liputan paling hebat dr media2 ni dia org tu le salah . sbb senang je . mmg kerja2 media nak jatuhkan orang2 yg baik dlm PR

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....