DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Sabtu, 25 Januari 2014

Malaysia Melayu Punya Jangan Tak Faham Sejarah !


Kesian nya dengan Pemuda Umno ni beb, dalam dunia yang serba moden serta canggih sekarang ni pun masih lagi dapat Pemuda-Pemuda Bangsa Melayu diperbodohkan oleh Pemimpin Umno 1Malaysia... kah kah kah... kalau lu orang nak tahu Pemuda oiii, yang konon nya Melayu Punya tu sudah jadi HARI INI DALAM SEJARAH beb, kenapa jadi sejarah itu lu orang kena pergi kat kubur Mantan-Mantan Presiden Umno serta kubur Pemimpin Umno terdahulu dan tanya kat yang ada dalam kubur kenapa jadi Hari Ini Dalam Sejarah.

Kenapa juga gua suruh lu orang kat kubur-kubur Mantan-Mantan Presiden Umno serta Pemimpin Umno terdahulu kerana jenis lu orang adalah Pandai Tak Boleh Di Ikut dan Bodoh Tak Boleh Di Ajar, walaupun lu orang hidup di tahun 2014 tapi masih lagi punya pemikiran seperti ORANG MELAYU di zaman Pra-Sejarah yang di masa tersebut letak KATAK dan TUNGGUL KAYU jadi calon pun Umno/Barisan Nasional masih boleh menang beb. Oleh itu lebih baik lu orang bertanyakan kepada yang ada di dalam kubur kenapa gua katakan yang Malaysia Melayu Punya tu dah jadi Hari Ini Dalam Sejarah ok.

Kalau yang ada kat dalam kubur tak menjawap gua sarankan lu orang Kencingkan aje kubur tersebut beb, sebab Slogan yang lu orang bawa Malaysia Melayu Punya tu adalah terang-terang yang lu orang dah kena kencing beb... kah kah kah, kalau lu orang tak nak kencingkan kubur Mantan-Mantan Presiden Umno dan kubur Pemimpin Umno terdahulu tak apa, sebab lu orang masih ada PILIHAN TERAKHIR iaitu kencingkan Mantan Presiden Umno yang belum masuk kubur. Tak kan itu pun gua nak cakap kan siapa dia beb... kah kah kah !.


hemmmmm.... kenapa yang banyak menjadi mat rempit, penagih dadah, bojan, bohsia dan bla bla bla bla bla adalah kerana tahap pemikiran kebanyakan adalah seperti pemuda-pemuda melayu yang cukup senang diperbodohkan oleh pemimpin umno 1malaysia... kah kah kah... A B U.

1 ulasan:

  1. org tua tak ajar anak anak cam ni..nak kata sejarah...tanah melayu?kalau tanah ni tiada british,u org dah jadi jepang..kalau tiada yap ah loy,cheng ho,u org makan pasir.kalau tiadanya india,u org tau buat apa?sekolah tak ajar ka?pasal bangsa kaum,bersatu aje jgn buat malu sendiri.umno,bn,dap...semua nya sama,politik cuma satu peniagaan,lawan sana sini tiada faedah..rasuah sudah tentu tak perlu sebut la,asal jgn terlampau dan sumbang sikit pd org cacat..kalau manusia yg elok,tangan,kaki,mata,semua complete,bagus keja aje la,jgn malas..suatu hari nanti u org akan tau,asal malaysia aman dan damai,mana mana kerajaan pun sama aje,bersatu utk semua,kalau tak sudi takpa,org tak minta tapi hati sendiri lihat..thank you.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....