DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Khamis, 3 Oktober 2013

KEHILANGAN ASET PDRM SUDAH DIMAKLUMKAN TERLEBIH DAHULU KEPADA JKAN KATA ZAHID HAMIDI... KAH KAH KAH !

Ini baru betul beb... belum lagi Jabatan Ketua Audit Negara (JKAN) MENYIASAT tapi Kementerian Keselamatan Dalam Negeri (KDN) sudah AWAL-AWAL lagi telah MEMAKLUMKAN kepada JKAN... seperti mengikut kata Menteri KDN Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi (DSAZH) "Ianya telah DIJELASKAN tetapi tidak sempat dimasukkan dalam LAPORAN yang telah dicetak. Saya ingin MEMASTIKAN tidak berlaku sebarang PENYELEWENGAN. Itu yang PENTING dalam perkara itu"... TABIK SPRING buat lu lah DSAZH... Toinnn Toinnn Toinnn... itu nama nya PENGHARGAAN beb.

Kalau mengikut Laporan dari JKAN 2012 yang DIBENTANGKAN di Dewan Rakyat mengatakan yang PDRM telah KEHILANGAN sebanyak 309 ASET bernilai RM1.33 juta dalam tempoh TIGA TAHUN dari 2010 hingga 2012... ianya termasuk 44 unit SENJATA API... laporan tersebut juga mengatakan ASET TERTINGGI  yang HILANG ialah GARI sebanyak 156 unit serta 29 unit KENDERAAN PDRM... kalau begitu KEHILANGAN tersebut telah di LAPORKAN sejak dari BILAAAAAA ya beb ?.

Nak dikatakan DIMAKLUMKAN kepada JKAN sejak dari Tahun 2010 tapi TAK ADA pulak Laporan dari JKAN Tahun 2010... nak kata DIMAKLUMKANKAN sejak Tahun 2011 tapi TAK ADA pulak Laporan dari JKAN Tahun 2011... yang ada hanya pada Laporan JKAN Tahun 2012 iaitu selepas TIGA TAHUN KEHILANGAN ASET PDRM... itu mungkin juga selepas 4 Bulan Kementerian KDN mendapat MENTERI BARU yang bukan Auw Auw Auw... tapi AMARAN AMARAN AMARAN beb... kah kah kah !.

Memang satu SIFAT yang TERPUJI kalau lah BETUL seperti apa yang dikatakan oleh beliau... tapi BETUL KE beb yang beliau katakan tu... gua bukan nak BERSANGKA BURUK tapi SEJARAH telah MEMBUKTIKAN bahawa Kementerian yang beliau KETUAI sebelum ini pun iaitu Kementerian Pertahanan (KEMENTAH) telah mendapat 5 BINTANG... kalau betul dapat 5 BINTANG tak apa juga beb... tapi 5 BINTANG itu hanya dari MULUT LONGKANG beliau aje yang sebut... kah kah kah !.

Kalau tidak mana mungkin Baginda Tuanku Sultan Johor DT boleh MENEGUR Kementah semasa beliau menjadi Menteri apabila membeli Kenderaan dengan harga RM690 Ribu sedangkan Baginda mengatakan Harga Sebenar hanya RM150 Ribu sahaja.... seperti biasa lah semasa ISU tersebut tengah PANAS maka keluarlah dari MULUT LONGKANG beliau yang kata akan MENYIASAT... sampai sekarang usahkan Keputusan Siasatan tapi KERTAS Siasatan pun TAK NAMPAK BAYANG nya beb... kah kah kah !.    

Maka atas sebab itu bila keluar aje dari MULUT LONGKANG beliau "Ianya telah DIJELASKAN tetapi TIDAK SEMPAT dimasukkan dalam LAPORAN yang telah DICETAK. Saya ingin MEMASTIKAN tidak berlaku sebarang PENYELEWENGAN. Itu yang PENTING dalam perkara itu"... terus aje TEKAK gua jadi LOYA... PERUT gua MEMULAS-MULAS dan dengan tanpa dipaksa MUNTAH keluar dari mulut gua... uwekkkk tuihhhhh... DASAR MUKA TAK MALU TAMPAL KULIT BABI 14 INCI... kah kah kah !.


hemmmmm..... gua teringatkan dakwaan yang keluar dari mulut longkang beliau semasa kempen pru13 yang lepas... bila mengatakan pemimpin pembangkang terlibat dalam isu pencerobohan pengganas sulu... sampai sekarang isi perut umno yang bebal melantun-lantun tu percaya dengan kata-kata beliau walaupun tanpa bukti... itu yang meroyan sangat hendak kan akta pencegahan jenayah (pca) tu beb... kah kah kah... A B U.

1 ulasan:

  1. Ulasan yang sangat baik dan amat bersetuju dengan term yang digunakan untuk Zahid ni iaitu MULUT LONGKANG.
    Kalau Zahid ni ada maruah diri dan Menteri2 UMNO yang lain yang sewaktu dengannya.... Laporan JKAN sepatutnya menjadi factor utama untuk mereka melepaskan jawatan masing2 kerana mereka tak layak untuk memimpin tapi mereka perlu dipimpin.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....