DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Jumaat, 4 Oktober 2013

VIDEO : Oiiii NGA KOR MING LU APA HAL KATA DS NAJIB MEMBAZIR ?





Lu tahu ke apa itu makna MEMBAZIR haaaa Nga Kor Ming ?... lu kalau TATAK TAU apa makna Membazir lu lebih baik DIAM aje... lu jangan GATAL-GATAL MULUT nak kata yang itu Perdana Menteri Malaysia Datuk Seri Haji Najib sebagai KAKI MEMBAZIR lu tahu tak... lu dulu mana SEKOLAH haaaa Nga Kor Ming... itu PASAI lu orang kena SEKOLAH KEBANGSAAN baru boleh PANDAI itu BAHASA MALAYSIA maaaa... lepas itu baru boleh tahu APA MAKNA MEMBAZIR... ini tidak SEKOLAH KEBANGSAAN lu tak mahu... lepas tu lagi muhu cakap pasal MEMBAZIR... kah kah kah !.

Gua rasa umur lu pun bukan TUA sangat... jadi sudah semestinya lu dikira sebagai ORANG MUDA bukan ORANG TUA... kalau Orang Muda yang Sekolah Kebangsaan mesti tahu sudah banyak perkataan telah BERUBAH... seperti perkataan NAIK yang DULU bermakna MENINGKAT umpama nya NAIK KELAS... NAIK TANGGA... NAIK KATIL... NAIK PANGKAT...dan yang paling POPULAR sekarang ni ialah NAIK HARGA... yang mana semua nya MENGGAMBARKAN PENINGKATAN... lu tahu tak apa itu makna PENINGKATAN... ia macam ADIK ABANG dengan NAIK lah Nga Kor Ming oiii... kah kah kah !.

Tapi itu DULU sekarang semua SUDAH BERTUKAR atau TERBALIK la Nga Kor Ming... yang mana kalau  NAIK KELAS itu bermakna TURUN KELAS... NAIK TANGGA bermakna TURUN TANGGA... NAIK KATIL bermakna TURUN KATIL... NAIK PANGKAT bermakna TURUN PANGKAT dan NAIK HARGA itu bermakna TURUN HARGA... itu sebab kalau lu ada dengar sekarang HARGA MINYAK sebelum ini RM1.90 telah TURUN HARGA kepada RM2.10... itu bukan NAIK HARGA tapi TURUN HARGA lu tahu tak Nga Kor Ming... lu kalau TAK TAHU lu pergi lah tanya dengan Ahmad Maslan... ADA FAHAM ka... kah kah kah !.

Yang paling MUSTAHAK lu PERLU TAHU ialah semua yang lu kata MEMBAZIR tersebut adalah TIDAK BETUL... dan kalau MEMBAZIR pun lu kena FAHAM yang beliau jadi Perdana Menteri adalah secara SUKA RELA atas kehendak TUAN PUNYA ini Negara Malaysia iaitu Umno... di tambah lagi itu DSHN adalah seorang yang WASSATIYAH... MAQASID SYARIAH serta ikut sunnah gua punya Nabi Muhammad SAW... lu TATAK BOLEH tengok ka atau lu TATAK PAHAM BAHASA Nga Kor Ming... lu patut cakap TERIMA KASIH sama itu Pemimpin Umno yang sudah bagi Rakyat SUBSIDI dari HARTA PUSAKA MAK BAPAK dia orang... kah kah kah !.

Lu lain kali jangan lagi cakap sama itu DSHN atau pun Pemimpin Umno yang lain sebagai MEMBAZIR lu ada FAHAM tak... lu patut BANGGA jadi Rakyat Malaysia kerana ini Negara BERSIH DARI RASUAH... HARGA MINYAK TURUN... HARGA BARANG TURUN... lepas tu Rakyat dapat lagi SUBSIDI dari HARTA PUSAKA MAK BAPAK PEMIMPIN UMNO... lu mana mahu cari Negara yang ada Pemimpin seperti Pemimpin Umno... yang JAGA semua Rakyat dengan penuh TANGGUNGJAWAB terutama ORANG MELAYU... sebab itu Orang Melayu sekarang TIDAK MEREMPAT seperti DULU... kalau TAK ADA Umno mungkin Orang Melayu masih DUDUK ATAS POKOK... kah kah kah !.


hemmmmm..... apa lah pemimpin pakatan rakyat ni... malaysia sudah menjadi negara yang maju pun masih nak komplen-komplen... tak suka pergi lah duduk negara lain... sudah lah umno bagi duduk kat malaysia lagi nak kondem-kondem... lu orang lupa kot yang negara malaysia adalah harta pusaka mak bapak pemimpin umno yang punya beb... kah kah kah.... A B U.

1 ulasan:

  1. haramjadah punya UMNGOK/DUMBNO...rasuah...rasuah...rasuah...rasuah....rasuan....rasuan...RASUAH....RASUAH....RASUAH....RASUAH....RASUAH !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....