DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Khamis, 19 September 2013

RASUAH DALAM PERTAHANAN NEGARA : APA KATA LU ORANG TANYA DENGAN BEKAS-BEKAS MENTERI PERTAHANAN... KAH KAH KAH !

Pembuka kata dari gua begini beb... tajuk tersebut bukan lah FITNAH dari gua tapi adalah dari kajian Badan Bukan Kerajaan (NGO) iaitu Transparency International - Malaysia (TI-M)... satu NGO yang boleh dikatakan di IKTIRAF oleh Kerajaan Malaysia dibawah ULUL AMRI UMNO Datuk Seri Haji Najib (DSHN)... kenapa gua katakan NGO tersebut di IKTIRAF kerana antara sebab nya ialah sebelum Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) yang lepas kalau lu orang ingat inilah NGO yang telah menjadi PENGANJUR kepada satu AKU JANJI yang di TANDATANGANI oleh Pemimpin Umno/Barisan Nasional (UBN) untuk IKRAR INTEGRITI PILIHAN RAYA TI-M. baca sini

Episod dari PENGIKTIRAFAN tersebut membawa kepada Presiden TI-M Datuk Paul Low Seng Kuan selepas itu telah dilantik menjadi SENATOR seterusnya dilantik menjadi Menteri Di Jabatan Perdana Menteri... disini menunjukkan betapa TI-M bukan lah NGO yang PRO kepada PEMBANGKANG atau pun dalam kata lain bukan nya BARUA PEMBANGKANG... kah kah kah... kalau tidak mana mungking NGO tersebut dapat MENGUMPULKAN Presiden Parti-Parti dalam gabungan UBN untuk menandatangani IKRAR INTERGERITI tersebut yang mana kalau lu orang tengok muka seorang-seorang seperti AYAM BERAK KAPUR beb... kah kah kah !.

Untuk itu kalau sampai Kajian dari TI-M menunjukkan yang RASUAH DALAM PERTAHANAN AMAT TINGGI apa makna nya beb... makna nya ia memang betul-betul PARAH umpama BARAH MENUNGGU MAUT... cuma gua rasa TAK ADIL bagi lu orang untuk MENUNDING JARI kepada Kementerian Pertahanan (KEMENTAH) yang sekarang dibawah Menteri Pertahanan yang baru iaitu Datuk Seri Hishamuddin Hussein... yang sudah tentu KAJIAN dari TI-M tersebut bukan KAJIAN SEHARI DUA atau pun KAJIAN SEBULAN DUA... dari itu PERTANYAAN untuk PERSOALAN diatas SEMESTINYA lu orang tanya kepada BEKAS-BEKAS MENTERI PERTAHANAN yang sebelum itu.

Siapa dia GERANGAN Menteri Pertahanan sebelum yang ada sekarang ni ya beb !!!...kalau tak silap gua sebelum Menteri yang baru sekarang ni ialah Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi (DSAZH)... iaitu Menteri PERASAN yang meletakkan KEMENTAH BERTARAF 5 BINTANG... kah kah kah... yang kata BERTARAF 5 BINTANG tu pun bukan FITNAH dari gua tapi beliau sendiri yang mendakwa nya beb...  baca sini... entah dari mana BINTANG-BINTANG yang beliau KUTIP sehingga mendapat sampai 5 kesemua nya pun gua tak pasti  beb... cuma yang gua pasti ialah SIASATAN  yang dikatakan hendak DILAKUKAN oleh beliau akibat dari TEGURAN Baginda Sultan Johor Darul Takzim sampai sekarang pun HAMPEHHHH... kah kah kah !.

Habis tu macam mana SIASATAN hendak selesai beb... buat siasatan pun tidak cuma keluar dari MULUT LONGKANG aje yang kata hendak siasat... sepatutnya yang menyiasat adalah Suruhanjaya Pencegahan Rasuah (SPRM) kerana ia nya sudah ada UNSUR-UNSUR RASUAH... bukannya beliau sebagai Menteri KEMENTAH menyiasat KEMENTAH... kalau itu yang dilakukan jawap nya sampai UMNO MAMPOS sekali lagi pun tak akan selesai siasatan tersebut beb... dah lah tu dengan SELAMBA siap boleh cakap BERTARAF 5 BINTANG lagi tu... kalau dengan Penyokong Umno boleh lah kalau beliau nak TEMBERANG beb... adoiii lah beb oiii... AGAK-AGAK lah kalau ya pun NAK MENIPU... kah kah kah !.

Kemudian lu orang cari pulak siapa Menteri Pertahanan sebelum DSAZH... jeng jeng jeng !!!... macam tak percaya lah pulak beb... rupa-rupa nya Menteri Pertahanan sebelum DSAZH adalah Ulul Amri Umno yang ada sekarang ini iaitu Datuk Seri Haji Najib (DSHN)... biar betul beb... kah kah kah... punya lah WASSATIYAH... MAQASID SYARIAH... IKUT SUNNAH RASULULLAH SAW ditambah lagi dengan KPI... NKRA disamping DEMOKRASI TERBAIK tak kan KAJIAN TI-M mendapati RASUAH DALAM PERTAHANAN NEGARA AMAT TINGGI... biar betul TI-M ni beb...apa dia orang ni dah KENA SUAP dengan Pemimpin PEMBANGKANG ke beb... kah kah kah !.

Seperti yang gua katakan sebelum ini bahawa KAJIAN TI-M ini bukan lah KAJIAN SEHARI DUA mahu pun SEBULAN DUA... kerana kalau SEHARI DUA mahu pun SEBULAN DUA apa yang boleh dibuat oleh Menteri Pertahanan yang baru tu beb... ditambah lagi beliau adalah seorang yang LEMBAB dari semua SEGI... baik dari PERGERAKAN... TINDAKAN... PERCAKAPAN serta PEMIKIRAN... sebab itu bila pada AWAL Pencerobohan Pengganas Sulu di Lahad Datu MENTERI MANGKUK AYUN ni mengatakan ianya bukan PENGGANAS atau pun MILITAN... sadangkan Penceroboh datang bukan nya dengan KERIS TELANJANG seperti yang ada pada LAMBANG UMNO tu...

...tetapi Pengganas Sulu MENCEROBOH dengan SENJATA API... namun masih dikatakan bukan Pengganas mahu pun Militan beb... kah kah kah... kerana itu gua berani mengatakan yang KAJIAN TI-M tersebut tiada kena mengena dengan Menteri Pertahanan yang ada sekarang... dan berani juga gua katakan bahaw KAJIAN TI-M tersebut adalah menggambarkan CERITA bagaimana PERTAHANAN NEGARA semasa DIURUSKAN oleh Menteri Pertahanan yang bernama DSHN dan DSAZH... kalau BEKAS-BEKAS MENTERI PERTAHANAN tersebut atau pun PENCHACAI-PENCHACAI dia orang TAK PUAS HATI... suruh aje dia orang SAMAN TI-M tu beb... kah kah kah !. sumber mk


hemmmmm..... dekat-dekat dengan pemilihan agong umno ni beb masing-masing lah nak tunjuk jaguh kepada orang melayu... konon nya macam dia aje le yang membela serta memperjuangkan orang melayu... sebab itu pengumuman plan pemerkasaan ekonomi bumiputera (peb) dibuat walaupun pembentangan belanjauwan 2014 hanya sedikit hari aje lagi... mampos lah lu ahli umno ditipu hidup-hidup beb... kah kah kah !.

3 ulasan:

  1. Dah mmg pe'el pemimpin umno. X lama la tu nak mampus! Mcm sial!

    BalasPadam
  2. ingat sorang general yang rumah kena timbus tanah runtuh dulu! dia diselamatkan dengan beberapa peti berisi duit ( duit) apa aar?) lepas tu kes tu senyap sepi daa ABU janagn lupa buang segala penyamun & penyangak negara !

    BalasPadam
  3. lubuk duit untuk beli kesetian rakyat!!!!

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....