DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Sabtu, 18 Mei 2013

ZURAIDA KAMARUDDIN BOLEH TAK LU TUTUP SIKIT MULUT LANCANG LU TU !

Gua memang HANGINNNN betul dengan beliau ni beb... bermula dari MULUT GATAL beliau yang GILA DITEMURAMAH oleh WARTAWAN BERITA PRO SYAITAN YANG DIKENALI UMNO tempoh hari... berkenaan PERLANTIKAN MENTERI BESAR (MB) SELANGOR... dimana beliau telah MEMBIDAS PAS dan DAP kerana mahukan Tan Sri Khalid Ibrahim menjadi MB bagi PENGGAL KE-2... yang seolah-olah JAWATAN MB SELANGOR adalah HAK MUKTLAK PKR tanpa boleh Anggota lain dalam Pakatan Rakyat (PR) memberi CADANGAN... dah lah tu bercakap pulak dengan Wartawan Pro Umno... bila dikatakan BODOH nanti MARAH tapi buat kerja GUNA KEPALA LUTUT boleh pulak... tak boleh ke DISELESAIKAN dengan ELOK beb... kah kah kah !.

Sekarang ni DIBERITAKAN beliau sedang SIBUK pulak MELOBI bagi Jawatan EXCO KANAN dalam Kerajaan Negeri supaya diberikan kepada PKR yang sudah tentunya Yb Azmin Ali... konon nya untuk MEMASTIKAN bahawa DASAR-DASAR PR yang lebih baik dapat DITERJEMAHKAN di Peringkat Negeri... kerana menurut beliau "NEGERI tidak memainkan PERANAN yang SECUKUPNYA dalam TEMPOH LIMA TAHUN yang lalu... pihaknya berharap akan MENDAPAT SOKONGAN yang lebih KUKUH dari SYARIKAT-SYARIKAT BERKAIATAN KERAJAAN dan RANGKAIAN KERAJAAN... yang kini dikatakan TIDAK BANYAK MEMBERI SOKONGAN"... selepas dah cakap  macam itu baru pulak kata "Sama ada ini akan MENJADI KENYATAAN akan bergantung kepada MB yang mempunyai KATA PUTUS.

Selepas PUAS MELOBI dan MENEKAN MB kemudian cakap yang KATA PUTUS adalah terletak pada MB... memang MULUT beliau ni gua rasa NAK CILI-CILI kan aje beb... sebiji PERANGAI UMNO yang beliau buat... sepatut selepas memberi KEPERCAYAN kepada MB maka TERSERAH lah atas KEBIJAKASANAAN MB... memang Tan Sri Khalid ada KELEMAHAN yang mana diantara nya beliau membawa BUDAYA KOPERAT didalam PENTADBIRAN KERAJAAN NEGERI SELANGOR... tapi lu orang KENA INGAT walau bagaimana pun Tan Sri Khalid BUKAN PENYAMUN dan PEROMPAK HARTA RAKYAT... memang itu KELEMAHAN beliau dan itu gua kena AKUI... tetapi KELEBIHAN beliau yang BUKAN PEROMPAK dan PENYAMUN HARTA RAKYAT rasanya MENGATASI KELEMAHAN beliau.

Kadang-kandang gua TERFIKIR jugak andai kata lah PR dapat MEMENANGI Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) baru-baru ini... gua rasa YB MULUT LANCANG THE GANG antara yang akan MEMBERI MASALAH dalam PENTADBIRAN KERAJAAN... sebab nya dari apa yang DITUNJUKAN sekarang JELAS bukan setakat hendak PR MENANG tapi jugak HENDAKAN JAWATAN DALAM KERAJAAN... memang BUKAN SATU JENAYAH apabila BERCITA-CITAKAN sesuatu JAWATAN bahkan ianya menjadi MOTIVASI pada DIRI seperti kata Yb Azmin Ali dalam SIDANG MEDIA beliau tempoh hari... namun kalau sudah JELAS Pemimpin tersebut BERJAYA diterima oleh RAKYAT tak kan masih lagi mahu BERCITA-CITA kan JAWATAN tersebut beb... kah kah kah !

Seperti gua katakan tempoh hari selepas SIDANG MEDIA Yb Azmin Ali bagi menjawap ISU-ISU TERKINI berkenaan beliau... 100 peratus gua TERIMA kenyataan beliau kerana kalau yang dari Umno sendiri pun kita boleh TERIMA bila masuk kedalam PR... kanapa tidak dari beliau yang dah LAMA didalam PR... cuma bila Yb MULUT LANCANG ni BERSUARA aje gua dah mula RASA CUAK tentang segala kenyataan dari Yb Azmin Ali tempoh hari... sebab nya Yb MULUT LANCANG ni adalah ORANG Yb Azmin Ali atau PENYOKONG Yb Azmin Ali... dan apa yang dikatakan oleh Yb MULUT LANCANG sama seperti apa yang dikatakan oleh Yb Azmin Ali dalan SIDANG MEDIA beliau tempoh hari... dengan MEMBANGKIT KELEMAHAN PENTADBIRAN Tan Sri Khalid sebagai SENJATA.

Mungkin jugak TELAHAN gua SALAH terhadap Yb Azmin Ali dengan hanya BERDASARKAN kepada kenyataan Yb MULUT LANCANG tu saja... namun gua rasa gua TAK SALAH bila mengatakan yang MULUT Yb Zuraida Kamaruddin ni adalah BERMULUT LANCANG dan patut di CILI kan bagi beliau SEDAR sikit siapa beliau... memang TAK SALAH MENGKRITIK PEMIMPIN kalau TANPA NIAT untuk memperolehi KEUNTUNGAN serta demi KEBAIKAN RAKYAT... namun SIKAP dari AWAL Yb MULUT LANCANG tersebut berkaitan ISU MB Negeri Selangor menunjukan yang beliau masih belum BERPUAS HATI terhadap Perlantikan Tan Sri Khalid Ibrahiim sebagai MB Negeri Selangor... bak kata PERPATAH ORANG DOLU-DOLU yang brbunyi "TELUNJUK LURUS KELINGKING BERKAIT"... kah kah kah !.


hemmmmm..... lu nak tahu apa makna peribahasa diatas beb... kalau lu orang nak lu orang kena dengan bekas menteri penerangan komunikasi dan kebudayaan yang pan tin tun... sebab sekarang ni pun beliau tak ada kerja selepas tak dicalonkan oleh ketua barisan nasional dalam pru13 yang lalu... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

19 ulasan:

  1. dia rasa macam bagus sgt dari org lain...

    BalasPadam
  2. kenapa tak buang saja dua ekor ni? macam la ramai sangat pengikut derang... ahli pkr snirik pun tak ramai... apa lagi setakat pengikut dua ekorang pemimpin...

    BalasPadam
  3. menyesal aku siang/malam bertugas untuk kemenangannya baru2 ini, tak sangka pula perangainya sebahlol ini. ini mungkin kali terakhir aku dan keluarga mengundi untuknya.

    BalasPadam
  4. Sejak keputusan pilihanraya diumumkan. Minah Ampang nie bercakap guna mulut bawah. xcerdik langsung. Sumbat jer mulut atas tue dgn sepender kalo lebih menggunakan mulut bawah.

    BalasPadam
  5. PERANGAI MACAM HAMIDAH BP {CALON SG RAPAT ) . KITA AJAR DIA DI PRU14 NANTI . BARU JADI WAKIL RAKYAT DAH BELAGAK. NASIB BAIK PR TAK KE PUTRAJAYA. KALAU PR KE PUTRAJAYA TAK TAU MACAMANA LAGAK BETINA INI. INGAT!!! KEMENANGAN KAMU DI ATAS SOKONGAN DARI RAKYAT.

    BalasPadam
  6. orang ramai memanggil namanya sekarang Mak Lampir.kah,kah,kah.

    BalasPadam
  7. kamu dengan azmin pegi buka aje parti lain.kami sokong parti keadilan ni pun sebab anwar bukan sebab kamu berdua.buat macam hasan ali bagus buka parti jati cakap dengan bangku kerusi meja malam malam cakap seseorang lamam bini pun lari.buat lah macam tu.kakkkkakkkkak

    BalasPadam
  8. Kembor kak midah kot dia ni..

    BalasPadam
  9. Kami ahli pkr ampang sokong azmin. Masa utk kita bekerja. Bukan berhimpun secara tak langsung meraikan dap. Azmin dah bgtu..akhirnya pemimpin yg berhimpun akhirnya akan berebut2 angkat sumpah di parlimen...kita melayu jgn bodoh.

    BalasPadam
  10. Rupa2nya masih ramai lagi ahli2 PKR
    yang mempunyai perangai macam UMNOYAHUDI! Jahanam PR pada PRU14 kelak sekiranya celaka2 ini tidak
    diketepikan!

    BalasPadam
  11. bukan takat mulut lancang ditambah dengan mulut longkang...kah kah kah

    BalasPadam
  12. nenek ni dah la tak cun,,dok dekat dia bau sirih,,,hangit je bau,,,bawah ketiak bau pekasa,,celah gigi bau beras jati basi,,,kat bontot bau kari pekimma,,,

    pegi mandi dulu la woi nenek

    BalasPadam
  13. Tok Gurunya UMNO, muridnya pun perangai mcm la...nuuu.

    BalasPadam
  14. Maaf tak lengkap. Tok Gurunya UMNO, muridnya pun bawa perangai UMNO la nuuu...

    BalasPadam
  15. PKR Ampang aje yang sokong AA dan Pn Z...sebab cabang ni sebijik sama seperangai mcm UNNO cwn Ampang...Sedar lah kalau takde Bang Nuar dan Kak Zizah PKR Ampang tak kemane..menang pun sebab DAP dan PAS yang sokong PKR yang dipimpin oleh Kak Azizah/Bang Nuar...Kalau setakat AA dan Z jadi pemimpin,,,parti tu akan jadi sebijik semacam UNNO,,, perjuangan untuk buncitkan perut kaum keluarga dan tambah tambah bilangan sijil saham aje.

    BalasPadam
  16. Azmin sepatutnya memimpin. Anwar telah diberi peluang. Isu nepotisme masih membelenggu anwar. Politik menyerang hal remeh hanya dicipta utk pru12 dn 13. Sekarang masa utk menguatkan lagi pkr. Kpd ahli pkr kita harus kuat bersatu. Azmin matang dan akan membawa negara poltik baru. Ahli pkr ampang dan gombak penghulu membawa pkr kearah kejayaan pkr. Ahli pkr yg luar bandar harus buka akal.

    BalasPadam
  17. orang orang begini menyebabkan sokongan pakatan merosot

    http://relaxkedaikopi.blogspot.com/2013/05/hulu-selangor-pasca-pru13.html

    BalasPadam
  18. Kak zu dan EN Azmin
    undi saya dan keluarga inikali lah saja lain kali kirim salam le

    BalasPadam
  19. Tak ku sangka org yg ku kenali di pej suara keadilan brickfield dulu mcm ni perangai. Sekali terpandang dulu, mmg sekali imbas terlihat bibit keegoannya ketika tu, dua tiga hari sblum praya 2008.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....