DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Sabtu, 4 Mei 2013

PRU13 : VIDEO PESANAN DARI ABU SEBELUM HARI MENGUNDI KEPADA YANG BERKENAAN !

Sebelum lu orang tengok Video tersebut ini ada ingatan gua pada lu orang sebelum lu MENGUNDI ESOK HARI bagi Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13).

Bawa TISU atau SAPU TANGAN bagi MENGELAKAN KERTAS UNDI terkena DAKWAT KEKAL yang DICALIT pada JARI lu orang... dengan MEMBALUT JARI lu orang semasa lu orang MEMANGKAH KERTAS UNDI...supaya KERTAS UNDI tersebut tidak menjadi KERTAS UNDI ROSAK... memang kalau mengikut kata Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dakwat tersebut CEPAT KERING... tapi lu orang PERCAYA ke kata-kata SPR tu beb... gua SECEBIS KUMAN pun TAK PERCAYA beb... 

...seperti DAKWAT KEKAL yang digunakan kepada PENGUNDIAN AWAL tempoh hari... sebelum itu bila BERSIH minta di adakan DEMONSTRASI bagi JAMINAN yang DAKWAT KEKAL tersebut boleh BERTAHAN sehingga 7 HARI... apa kata SPR beb... "PERCAYA LAH KEPADA SPR"... "DEMONTSRASI TIDAK BOLEH DIADAKAN DEMI KESELAMATAN WARNA DAKWAT KEKAL"... namun tak usahkan 7 HARI beb... ada yang baru 7 JAM pun sudah boleh HILANG... belum lagi cerita 17 JAM atau pun 70 JAM beb... kah kah kah !.

Pastikan lu orang MEMBAWA PENSIL atau PEN sendiri sebelum pergi MENGUNDI... ini PENTING bagi UNDI yang lu PANGKAH TIDAK HILANG selepas beberapa JAM lu orang MENGUNDI... yang mana jikalau PANGKAHAN keatas KERTAS UNDI lu orang HILANG ianya juga akan menjadikan KERTAS UNDI tersebut sebagai UNDI ROSAK... bukan apa beb... dalam SITUASI sekarang lebih baik SEDIAKAN PAYUNG SEBELUM HUJAN... sekarang ni banyak ada DIJUAL DIPASARAN dimana PEN-PEN yang BOLEH HILANG DAKWAT nya selepas BEBERAPA JAM DITULIS...

...jadi ADA BAIK nya lu orang BAWA SENDIRI PEN atau PENSIL ketempat MENGUNDI... orang yang nak MENIPU kan membuat BERBAGAI CARA dan KAEDAH beb... dah namanya pun SYAITAN YANG DIKENALI... juga PASTIKAN dengan TELITI bahawa KERTAS UNDI yang lu orang TERIMA dari PETUGAS SPR tidak ada BERTANDA TITIK didalam PETAK BN sama ada KECIL atau pun BESAR... kerana kalau UNDI tersebut DIPANGKAH pada PETAK BN ianya masih dikira UNDI SAH... tetapi akan jadi UNDI ROSAK kalau PANGKAHAN di PETAK PAS,DAP atau pun PKR jika ada TANDA TITIK DI PETAK BN.



hemmmmm..... gua harap sudah jelas segala penerangan keselamatan untuk lu orang mengundi esok hari... jangan sia-siakan peluang ke-emasan ini yang datang hanya 5 tahun sekali beb... ini lah masa untuk lu orang menukar kerajaan yang terbukti penyamun dan perompak kepada yang belum lagi terbukti sebagai penyamun dan perompak... kalau pr pun sama macam perangai umno/bn... pr pun lu orang boleh kuburkan macam lu orang kubur umno/bn beb... apa yang susah sangat beb... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....