DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Jumaat, 3 Mei 2013

PRU13 : VIDEO BUAT SELURUH RAKYAT MALAYSIA YANG SELALU TERTIPU OLEH UMNO !

Satu VIDEO yang RINGKAS namun SENANG DIFAHAMI oleh SELURUH RAKYAT MALAYSIA walaupun yang BEBAL MELANTUN-LANTUN dari Umno... siap ada PENERANGAN GAMBAR sekali beb... kalau TAK FAHAM jugak baik aje le lu orang TERJUN dari TINGKAT yang paling TINGGI Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) KANDANG UMNO tu... gua ingat macam ini punya PENERANGAN lah BUDAK BAWAH UMUR yang bertanyakan tentang NAJIS MUGHALAZAH pada ULUL AMRI UMNO Datuk Seri Haji Najib (DSHN) tu pun boleh FAHAM lah beb... tak kan lu orang yang dah BESAR PANJANG dan ada yang dah BERBINI... BERANAK serta BECUCU BERCICIT tak boleh FAHAM jugak beb... MALU lah beb dengan BUDAK BAWAH UMUR tu... kah kah kah !.

Ok lah beb lu orang tengok lah VIDEO ni sampai HABIS supaya FIKIRAN dapat DICERAHKAN selepas FIKIRAN DIGELAPKAN oleh PEMIMPIN UMNO dan ISI PERUT UMNO... sudah-sudah lah TERTIPU oleh yang namanya Umno tu beb... jangan sampai satu hari nanti lu orang DISALAHKAN dan KUBUR lu orang DIKENCINGKAN oleh CUCU CICIT lu orang... sekarang lu orang memang TAK RASA akan segala KEMUSNAHAN yang dilakukan oleh Pemimpin Umno... cuma kalau lu orang PERASAN bagaimana sampai boleh TERKELUAR lagu "ANAK KECIL MAIN API... TANAH DIPIJAK MILIK ORANG"... sampai MELELEH AIR MATA PERWAKILAN UMNO tu beb... sedangkan selama 55 Tahun yang MEMERINTAH adalah Umno... bukan nya PAS atau pun DAP dan TIDAK juga PKR... tapi kenapa boleh "TANAH DIPIJAK MILIK ORANG... kah kah kah !.





hemmmmm..... undi lah pakatan rakyat (pr) pada hari mengundi 5 mei 2013 nanti beb... ubah lah untuk sesuatu yang lebih baik... kenapa perlu takut untuk berubah... sedangkan sejarah telah membuktikan bagaimana harta rakyat disamun dan rompak seperti harta pusaka mak bapak pemimpin umno... tak kan hati lu orang sampai buta begitu sekali beb... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

5 ulasan:

  1. UBN telah memerintah Malaysia 55 tahun,,,minda orang Melayu telah di bius dan di jajah,,,Ramai orang Melayu dah boleh masuk kumpulan gagal berfikir,,,hati dan pemikiran mereka dah di kaburi oleh wang rinngit...Pemimpin UBN pulak berlumba lumba tuk menyamun dan merampok harta negara untuk kesenangan anak beranak diaorang...Inilah masa kita undi mereka yang betul betul berjuang untuk rakyat.INI KALI LAH.

    BalasPadam
  2. WAHAI PENGUNDI MELAYU yg akan mengundi BN atau belum buat keputusan untuk mengundi siapa :

    TOLONG BACA DAN FAHAM :

    Jika anda mengundi semula kerajaan BN yg ada sekarang, LIMA tahun (sudah pasti, sebab Najib akan kekal jadi PM) berikutnya hidup anda akan merana kerana anda akan DIBEBANKAN dengan peningkatan kos sara hidup (minyak, letrik, air, bahan dapur, rumah, tol, yuran pengajian IPT dll). Jika anda berpendapatan TINGGI (lumayan) perkara ini mungkin tidak akan menjejaskan kehidupan anda sangat TETAPI jika pendapatan anda tidak seberapa, siap sedialah! Anda tidak boleh 'ESCAPE'sehingga pilihan raya seterusnya LIMA tahun akan datang. Berlaku jujur pada diri anda. Adakah bantuan BR1M sebanyak RM500.00 walaupun diberi 2 kali setahun akan membantu mengatasi pelbagai kesulitan. Pemimpin kerajaan BN dan kakitangan berpangkat tinggi
    sama ada dalam kerajaan/swasta yang mengundi BN tidak akan menghadapi banyak masalah sebab pendapatan mereka cukup lumayan
    tetapi ANDA bagaimana?

    Orang Melayu/Islam jangan bimbang tentang kedudukan Islam di negara ini. Dalam PAS terdapat ramai ulama yang berjuang dengan ikhlas untuk melindungi kedudukan agama Islam, hatta dengan nyawa mereka sekalipun. Oleh itu jika anda TIDAK mengundi BN, dan PR berjaya membentuk kerajaan baru, kedudukan Islam TIDAK akan terjejas sedikit pun, MALAH akan makin berkembang, insyaAllah.

    Oleh itu, FIKIR lah dengan secukupnya sebelum anda memberi undi kepada BN. Menyesal kemudian tak berguna!!

    BalasPadam
  3. Umno MEMANG SUKA sangat rakyat M'sia ni jadi bodoh... Malas berfikir... Jangan kata nak berfikir di luar kotak, berfikir dalam kotakpun diorang malas...!!! Sikap rakyat yang macam ini lah merupakan saham terbesar umno dan bn... Sebab apa? Sebab bila rakyat bodoh, diorang SENANG.... Senang nak menipu, senang nak songlap duit, senang itu, senang ini... Mujurlah aku dianugerahkan otak yang suka berfikir secara kritis... Syukur kepada Allah..

    BalasPadam
  4. saya pun sebenarnya nak sangat PR menang sebab nak tengo harga barang turun contoh beras turun rm2,takat 50 sen buat apa.minyak turun,tol hapus,pendidikan percuma,kereta turun,cukai pintu turun,cukai turun,gaji naik..tp oleh sebab saya lebih bimbang dgn masa depan agama dan bangsa saya rela menolak semua itu

    BalasPadam
  5. Ayuh rakyat Malaysia. Tunaikan tanggungjawab kita esok di peti undi. Keluarlah mengundi awal pagi. Kemudian sama2 kita pantau dan menjadi rukun tetangga PRU13 supaya tiada warga asing pengundi hantu yang berani datang tunjuk muka untuk menipu kita dengan sama2 membuang undi. Kita tidak mahu nasib negara ini ditentukan oleh warga Filipino, Nepal, Bangla, Thailand, Myanmar, Kemboja, Vietnam, Laos, India atau Indon. Jangan berani menipu lagi. Enough is enough.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....