DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Selasa, 7 Mei 2013

PRU13 : SELEPAS PUAS BEREBUT KERUSI DUN, APAKATA BEREBUT PULAK JAWATAN MB SELANGOR... KAH KAH KAH !


Itu CADANGAN gua aje lah beb... kan ke HAL-HAL BEREBUT KERUSI ni paling DISUKAI oleh PEMIMIN-PEMIMPIN dalam Pakatan Rakyat (PR) seperti dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 (PERU13) yang baru lepas... sehinggakan membawa kepada KEMENANGAN yang boleh dikatakan PERCUMA kepada CALON BN di 2 Kerusi DUN iaitu DUN N.24 SEMENYEH dan DUN N.39 KOTA DAMANSARA... yang mana di DUN N.24 SEMENYEH kalau DICAMPURKAN UNDI yang dperolehi oleh CALON PSM sebanyak 5568 UNDI serta UNDI yang diperolehi CALON PKR 13471 ia nya berjumlah 19039 UNDI... sedangkan UNDI yang diperolehi oleh CALON BN hanya lah sebanyak 17616 UNDI sahaja... kah kah kah !.

KEPUTUSAN PILIHAN RAYA UMUM
DEWAN UNDANGAN NEGERI
NEGERI : SELANGOR

BAHAGIAN PILIHAN RAYA : N.24 - SEMENYIH
NAMA PENUH PARTI BILANGAN UNDI KEPUTUSAN
1. ARUTCHELVAN A/L SUBRAMANIAMS PSM5,568
2. JOHAN BIN ABD AZIZ BN17,616MENANG
3. HAMIDI BIN A. HASAN PKR13,471

JUMLAH PEMILIH BERDAFTAR :42,344

JUMLAH KERTAS UNDI DITOLAK :701

JUMLAH KERTAS UNDI DALAM PETI UNDI :37,356

JUMLAH KERTAS UNDI DIKELUARKAN :37,570

JUMLAH KERTAS UNDI TIDAK DIKEMBALIKAN :214

PERATUS PENGUNDIAN :88.70%

MAJORITI :4,145

Ini bermakna kelebihan UNDI yang diperolehi CALON PSM dan PKR sebanyak 1423 UNDI mengatasi UNDI yang diperolehi CALON BN... tapi apa nak buat beb dah namanya  punBEBAL MELANTUN-LANTUN terpaksalah TERIMA AKIBAT dari KERJA BODOH tersebut... rupa seorang-seorang MACAM PANDAI tetapi dalam PANDAI punya jugak KEBODOHAN TOTOK...  begitu jugak lah di DUN N.39 KOTA DAMANSARA dimana CALON PAS mendapat sebanyak 7312 UNDI manakala CALON PKR mendapat sebanyak 14860 UNDI... kalau DICAMPURKAN ianya berjumlah sebanyak 22172 UNDI... sedangkan UNDI yang diperolehi oleh BN hanya lah 16387 UNDI iaitu ada sebanyak 5785 UNDI lebih di pihak PR kalau ianya TIDAK BERTANDING SESAMA PR... kah kah kah !.

KEPUTUSAN PILIHAN RAYA UMUM
DEWAN UNDANGAN NEGERI
NEGERI : SELANGOR

BAHAGIAN PILIHAN RAYA : N.39 - KOTA DAMANSARA
NAMA PENUH PARTI BILANGAN UNDI KEPUTUSAN
1. EDROS BIN ABDULLAH BEBAS57HILANG DEPOSIT
2. SUPPIAH A/L ANANDAN BEBAS39HILANG DEPOSIT
3. MOHD NASIR BIN HASHIM PKR14,860
4. RIDZUAN BIN ISMAIL PAS7,312
5. HALIMATON SAADIAH BINTI BOHAN BN16,387MENANG
6. HALMI BIN OMAR BEBAS116HILANG DEPOSIT

JUMLAH PEMILIH BERDAFTAR :44,948

JUMLAH KERTAS UNDI DITOLAK :542

JUMLAH KERTAS UNDI DALAM PETI UNDI :39,313

JUMLAH KERTAS UNDI DIKELUARKAN :39,415

JUMLAH KERTAS UNDI TIDAK DIKEMBALIKAN :102

PERATUS PENGUNDIAN :87.70%

MAJORITI :1,527

Bila PENYOKONG meluahkan KEMARAHAN nanti kata PENYOKONG TAK HORMAT PEMIMPIN lah... TAK BERADAB lah... TAK BERSOPAN SANTUN lah... dan MACAM-MACAM lagi lah AYAT BAU-BAU SYURGA yang lu orang keluarkan... tapi bila lu orang buat KERJA HARAMJADAH lu TAK SEDAR DIRI beb... itu pasal lah pernah gua cakap selepas HARI PENAMAAN CALON bahawa lu orang KENA BERTANGGUNG JAWAP kalau BN MENANG iaitu kalau DICAMPURKAN UNDI kedua-dua CALON PR tersebut ia nya lebih dari UNDI yang diperolehi oleh CALON BN... cadangan gua masa tu ialah lu orang LETAK JAWATAN atau kalau lu orang TAK MAHU LETAK JAWATAN gua DO'AKAN lu orang MAMPOS CEPAT... kah kah kah !.

Boleh lah kalau dikatakan ianya perkataan BIADAP dari gua beb... tapi APA yang mesti dikatakan kepada PEMIMPIN yang melakukan KERJA BODOH dia orang... tak kan gua yang berkata sebegitu dikatakan BIADAP sedangkan KERJA PEMIMPIN MACAM HARAHJADAH nak ditengok aje dengan MATA KEPALA lu orang beb ... sampaikan ada yang kata kat gua "KALAU NAK MENANG AJE BAIK MASUK UMNO"... kah kah kah... ok lah gua jawap beb... KEKALAHAN DAN KEMENANGAN ADAT PERTANDINGAN... tapi kalau KEKALAHAN TERSEBUT ADALAH ATAS KERJA-KERJA PEMIMPIN YANG BEBAL MELANTUN-LANTUN... apakah masih hendak digunakan KEKALAHAN DAN KEMENANGAN ADAT PERTANDINGAN... kah kah kah !.

Gua tak hendak menjadi PENYOKONG UMNO yang kebanyakan nya UMNGOK apa saja PERBUATAN PEMIMPIN... dan gua pun boleh cakap kalau nak PENYOKONG UMNGOK SAHAJA... lebih baik suruh PEMIMPIN tersebut MASUK UMNGOK aje beb... kah kah kah... KERJA BODOH tersebut memang TAK RASA dengan KEMENANGAN BERGAYA oleh PR Negeri Selangor... tapi bagaimana kalau KEMENANGAN 28 Kerusi dipihak PR dan 28 Kerusi juga dipihak BN.. apakah masa itu baru nak kata PEMIMPIN SILAP... kalau masa itu baru nak cakap jawap nya dah TERLAMBAT lah beb... kalau dah NASI JADI BUBAR baru PENYOKONG nak BERSUARA lebih baik DIAM dan BUAT BODOH aje... kah kah kah !.

Berbalik kepada TAJUK diatas... konon nya PIMPINAN PR hanya akan MENENTUKAN JAWATAN MB Negeri Selangor hanya selepas Masyuarat PIMPINAN PR dalam masa SEMINGGU atau DUA MINGGU... apa yang lu susah sangat nak tunggu sampai seminggu atau dua minggu baru nak tentukan JAWATAN MB Negeri Selangor... apa kerana ada pihak dari PAS yang dah GATAL PUNGGUNG untuk DUDUK KERUSI MB Negeri Selangor kerana PAS sudah MENANG 15 KERUSI DUN... atau ada pihak di dalam PKR sendiri pun mahukan KERUSI MB dengan mengenepikan Tan Sri Khalid Ibrahim atau pun DAP sama hendakan KERUSI MB tersebut... kalau ADA lah NIAT lu orang sebegitu memang lah lu orang pun SAMA dan SERUPA dengan ISI PERUT UMNO lah beb...

...iaitu MERASA DIRI BAGUS sedangkan sebenarnya MACAM HARAMJADAH... apakah Tan Sri Khalid selama ini GAGAL menjalankan TANGGUNGJAWAP beliau sebagai MB Negeri Selangor dibawah PR... betul Pemimpin akan SILIH BERGANTI dan memang tak salah sebagai PENYOKONG PARTI atau PEMIMPIN inginkan PARTI atau PEMIMPIN yang lu orang ANGGOTAI atau SUKAI menjadi MB Negeri Selangor... gua sebagai Ahli PAS pun TERINGIN jugak nak tengok PEMIMPIN PAS menjadi MB Negeri Selangor... tetapi apakah KEINGINAN dan IMPIAN tersebut sampai boleh menjadikan KESEPAKATAN diantara PR BERKECAMUK seperti PERTANDINGAN SESAMA PR dalam PRU13...

...pada gua senang aje beb... KEKALKAN saja Tan Sri Khalid sebagai MB Negeri Selangor dan sebagai LATIHAN kepada BAKAL-BAKAL PELAPIS MB lantik EXCO yang lebih daripada PAS dan DAP dengan MENGURANGKAN JAWATAN EXCO dari PKR... itu pun kalau HATI PERUT yang ada kat dalam PR tu tak BUSUK seperti ISI PERUT UMNO lah beb... tapi kalau HATI PERUT dia orang pun SAMA dan SERUPA dengan HATI PRUT ISI PERUT UMNO jawap memang DUA MINGGU pun TAK CUKUP untuk SELESAIKAN... seperti PEMBAHAGIAN KERUSI dalam PRU13 lah beb... punya lah bagai NAK RAK dia orang GERTAK NAJIB suruh BUBARKAN PARLIMEN sehinggakan HILANG MELAYANG TELOR NAJIB ENTAH KEMANA... sampai masa BERTANDING SESAMA PR... kah kah kah !.


hemmmmm..... kepada penyokong umno/bn walaupun lu orang menang tapi kemenangan lu orang bukan lah kerana umno/bn tu kuat beb... kalau tak kerana kerja bodoh pemimpin pr serta kerja haramjadah bapak penipu spr tu... lu orang nak mengaku sebagai penyokong umno pun malu beb walaupun kebanyakan lu punya muka tak malu tampal kulit babi 14 inci... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

16 ulasan:

  1. kalau masih nakkan jawatan MB atas bilangan kemenangan kerusi, nampaknya semangat setiakawan Pakatan dah tak tak sepakat.

    Track rekod TS Khalid ok. Biarkan dia yang jadi MB.

    Kalau masih nak berebut, ambik mikropon, ceritakan buruk kawan sebelah sana. UMNO tepuk tangan, habis cerita.

    BalasPadam
  2. lu tulis memang tepat.memang depa ni macam haramjadah.tu dah keluaq nama azmin pulak,apa hal?semua ni nak pelingkup parti ja.dengaq cakap kami sama sebab kamila hangpa semua leh duduk kat situ.sebagai ahli pas yang rasional aku tetap sokong khalid ibrahim jadi mb.jangan jadi macam sial.

    BalasPadam
  3. semasa menjalankan cula di dun bangi tempoh hari beberapa org cina yg ditemuai amat menyukai ts khalid "itu org kuat kerja, tak banyak cakap oooo" selain dr itu mereka juga cadangkan kalau pr dpt memeritah malaysia angat itu khalid jadi menteri kewangan.

    BalasPadam
  4. Aku seorang penyokong kuat PAS di kedah .Selangor bukan negeri aku.Aku tak hak nak campur bab negeri Selangor, tapi rasa nak cakap juga biar orang kata aku jaga tangga orang.Cakap banyak tak guna yang layak jadi MB Selangor Tan Sri Khalid , yang lain tak payah menyibuk.Kalu setakat lebih satu kerusi tu tak payah lah dok banga sangat .Ingat lah sama jasa Tan Sri Khalid

    BalasPadam
  5. heran juga kata dah sepakat ... di penang cigu bad pun jadi mangsa ..


    http://relaxkedaikopi.blogspot.com/2013/05/pru13-rakyat-tetap-memang.html

    BalasPadam
  6. Pengkhianat!!! Siasat dan hukum pada yang degil. Buang parti. Biar menjadi pengajaran. Perjuangan dan persefahaman yang patut didahului dari kepentigan peribadi.

    BalasPadam
  7. kalau pas jadi mb selangor aku keluar pas masuk pkr

    BalasPadam
  8. WEIIIII....TEMAN NYOKONG YA AMAT-AMAT LABUN MIKE TU.....MANA GHOPE MIKE NYEBUT PEKATAAN ITU....ITU GHOEPE LE JUGA DAGHI MOLOT TEMAN NI....

    BalasPadam
  9. Takkan puak Pas ni pun terliur duit rm2.5b yang telah dikumpulkan oleh TS Khalid untuk kemakmuran negeri Selangor tu.
    Untuk memacu sebuah negeri tak sama macam menjadi imam solat......

    BalasPadam
  10. pernah dulu sorang kawan kata pada aku org umno ke pas ke pkr ke sama saja perangainya.dlm politik mereka tak boleh dipercayai.tikam menikam khianat mengkhianati dah menjadi darah daging politik mereka.dulu aku tak percaya.aku rasa sikap org pakatan berbeza dari umno.orang pakatan tentunya lebih setiakawan kerana mereka adalah pejuang yg berjuang menentang kezaliman dan ketidakadilan bukannya gilakan kuasa.tapi hari ini setelah melihat apa yg terjadi di selangor aku terasa apa yg dikatakan oleh kawan aku ada benarnya.itu baru dapat selangor.kalau menang di putrajaya macamana pulak?berapa lama agaknya masa yg diperlukan untuk melantik pm dan ahli kabinet?adakah selepas 2 tahun atau 3 tahun?atau lebih lagi?org melayu fikir fikirkanlah.

    BalasPadam
  11. Kekalkan MB Selangor yang berpengalaman..Jangan dok asyik berebut nanti ada batu api cucuk.DAP yang banyak kerusi PARLIMEN pun suruh ANWAR jadi ketua pembangkang apa salahnya.Ni baru menang banyak pertama kali mulalah naik tocang...Bukan pasai pa cemuih tengok perangai pemimp-pemimpin yang dok bagi peluru dekat musuh.....Dah banyak pengalaman tapi tak mau ambil iktibar..Jangan jadi pemimpin bangang dan bodoh!Sesal dulu bependapatan seal kemudian tiada gunanya!

    BalasPadam
  12. PR SELANGOR TAK PAYAH SUSAH SUSAH LA BAB MENTERI BESAR TU.......SERAH SAJA PADA TAN SERI KHALID. DIA TELAH DIUJI KEMAMPUANNYA. PAS PUN JANGAN BERLAGAK KUAT DAN GAGAH KERANA MENANG BANYAK. HANG MENANG SEBEBNARNYA BUKAN KERANA KEKUATAN HANG TETAPI RAKYAT TELAH MELIHAT KERJA BUAT TAN SERI KHALID, TU SEBAB RAKYAT PENUH YAKIN MENYOKOR PAKATAN. KALU TEMPAT PAS TU DI BAGI KEPADA SELAIN PAS PUN INSYAALLAH BOLEH MENANG KERANA JASA TAN SERI KHALID. BUKAN NAK PERLEKEGH PAS TAPI JANGAN LAH KERANA SATU KERUSI AJAIB TU PRU14 SELANGOR JUGA AKAN MENJUNAM MACAM KEDAH YANG BERLAGAK HEBAT.......

    BalasPadam
  13. SETUJU!!! Kekalkan YB Khalid sebagai MB. Rekod mengurus tadbir YB Khalid setakat ini terbaik! Jangan berebut pangkat Apa yang penting kerjasama antara PR. Biarlah Khalid teruskan agendanya untuk Selangor. Perlu diingat perjalanan masih jauh. PR adalah harapan rakyat bukannya PKR, PAS ataupun DAP. Rakyat undi PR mungkin kerana YB Khalid? 'Sayangi Selangor' saban hari berkumandang tapi PR menambah kerusi. Kenapa? Perjalanan masih jauh.... PUTRAJAYA adalah matlamat utama. Jangan kerana berebut MB, PUTRAJAYA terus menjauh dari kita.. Ingat PRU14 akan datang nanti....

    BalasPadam
  14. hoi mat! aku nak bagitau sama lu, dalam Pakatan Rakyat ni PAS adalah parti yang senior.
    lu jangan cakap banyak,.

    BalasPadam
  15. khalid ler...kita nak tengok berapa byk dia boleh simpan duit lagi. Hari tu dah 2.6b, 5 tahun akan dtg 6b. Meleleh ayer lior puok2 sana. Ini geng2 UG yg jadi batu api...

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....