DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Selasa, 7 Mei 2013

PRU13 : TSUNAMI CINA... PANGGILAN TERSEBUT MENDAPAT RESTU DARI NAJIB !

Kalau panggilan PENYOKONG PAKATAN kepada KETUA... TIMBALAN SPR serta SETIAUSHA Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) sebagai BAPAK PENIPU... BARUA UMNO... MUNAFIK dan sebagainya dikatakan KETERLALUAN serta BIADAB oleh ISI PERUT UMNO dari PEMIMPIN sampailah kepada Penchacai UPAHAN UMNO... walaupun banyak BUKTI yang menunjukan betapa TIDAK TELUSNYA SPR dalam MEGENDALIKAN Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) baru-baru ini... antaranya DAKWAT KEKAL yang dikatakan boleh BERTAHAN selama 7 Hari kepada PENGUNDI AWAL dan 3 Hari kepada PENGUNDI BIASA tapi tak sampai 1 Jam sudah boleh TERTANGGAL... yang mana kalau DIGUNAKAN INAI gua rasa lagi TAHAN LAMA beb... kah kah kah !.

Itu belum lagi CERITA UNDI POS yang sebelum ini DIKATAKAN TIADA oleh SPR dengan DIGANTIKAN kepada PENGUNDIAN AWAL... namun selepas itu UNDI POS TETAP ADA kepada PETUGAS PILIHAN RAYA serta PETUGAS PENGAMAL MEDIA yang jumlah nya AMAT MERAGUKAN serta SESUKA HATI MAK BAPAK SPR sahaja... ditambah lagi bila PENGUNDIAN AWAL telah DISIMPAN DAHULU selepas PENGUNDIAN dijalankan TANPA DIKIRA... ini juga MERAGUKAN kerana kenapa tidak TERUS DIKIRA bagi MEMUASKAN HATI CALON serta PARTI yang BERTANDING... sedangkan FUNGSI SPR adalah PENGENDALI Pilihan Raya bagi BERLAKU ADIL dan bukan nya MEMUASKAN HATI MAK BAPAK SPR... kah kah kah !.

Jadi bila PENYOKONG PR mengatakan yang SPR TAK ADIL pada pandangan dia orang... dengan DISERTAKAN sekali BUKTI yang SPR adalah BAPAK PENIPU... bagi gua WAJAR kalau ada yang KENCINGKAN KUBUR dia orang bila dia orang MAMPOS nanti... kenapa perlu dipanggil PENYOKONG PR sebagai  KETERLALUAN serta BIADAB... sedangkan SPR bukan nya PEKERJA SUKA RELA atau PERCUMA... SPR bekerja dengan DIBAYAR GAJI dari HASIL HARTA RAKYAT... bukan nya dibayar melalui HARTA PUSAKA MAK BAPAK SPR dan jauh sekali HARTA MAK BAPAK PEMIMPIN UMNO... kerana itu TIADA SALAHNYA bila PENYOKONG PR MEMPERTIKAIKAN cara serta kaedah yang DIGUNA PAKAI oleh SPR yang lebih membawa kepada PENIPUAN BERLESEN... kah kah kah !.

Berbalik kepada TAJUK diatas dimana ULUL AMRI UMNO Datuk Seri Haji Najib MERESTUI apa yang DIGELAR sebagai TSUNAMI CINA... yang ianya DIGAMBARKAN sebagai satu KESALAHAN serta PERKAUMAN dari ORANG-ORANG CINA... sedangkan HAK MEMILIH serta BERSUARA melalui UNDI adalah TERMAKTUD di dalam PERLEMBAGAAN... kalau lu orang nak tahu PASAL BERAPA PERENGGAN BERAPA... itu lu orang kena tanya kat LAWYER ZUL KULOM & CO... kah kah kah... kerana sekarang beliau pun dah TAK ADA KERJA bila saja KALAH kat Parlimen SHAH ALAM kepada Khalid Samad dengan lebih dari 10 Ribu UNDI... sebab dalam HAL-HAL UNDANG-UNDANG ni beliau memang BIJAK dan selalu saja MENANG bila menjadi LAWYER kepada UTUSEX MELOYA... kah kah kah !.

Kalau CARA MENGUNDI ORANG CINA pada PRU13 ini lebih MEMIHAK kepada PR telah DIKRITIK serta DIGELAR sebagai TSUNAMI CINA yang mana ianya DIGAMBARKAN sebagai PERKAUMAN... sedangkan ianya DIBENARKAN dalam PERLEMBAGAAN untuk MEMILIH SIAPA pun jugak... namun ianya telah dikatakan oleh ISI PERUT UMNO sebagai BERMUKA-MUKA... APA LAGI ORANG CINA MAHU... TAK BERTERIMA KASIH serta macam-macam lagi AYAT MENGUNKIT dari ISI PERUT UMNO... yang seolah-olah segala PERBELANJAAN NEGARA adalah dari HARTA PUSAKA MAK BAPAK PEMIMPIN UMNO... pada hal nya MENJADI PEMIMPIN adalah kerana RAKYAT YANG MEMILIH... dan kalau RAKYAT sudah MENOLAK bermakna ada yang dia orang TIDAK BERSETUJU... jadi kenapa ISU PERKAUMAN yang DITIMBULKAN ?. sumber mk


hemmmmm..... masa umno/bn hidup pada pru10 tahun 1999... yang mana dikala itu undi cina adalah penyelamat kepada umno/bn setelah undi melayu hampir 80 peratus telah berpihak kepada barisan alternatif (ba)... kenapa tak timbul soal tsunami melayu dan kenapa sekarang timbul soal tsunami cina... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

1 ulasan:

  1. andai kata kaum cina sahut seruan najib dan bertindak . ada MELAYU yang mati kebuluran nanti . kerana ekonomi MALAYSIA ditangan mereka ? Kpdnkk hanya lah penjaga harga siling saja dan tak mampu nak buat apa pun

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....