DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Khamis, 9 Mei 2013

PRU13 : HADIAH SEBAGAI TANDA TERIMA KASIH BN KEPADA PENGUNDI-PENGUNDI MELAYU... KAH KAH KAH !

RUGI BESAR lu orang PENGUNDI-PENGUNDI CINA yang MEMILIH Pakatan Rakyat (PR) dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) yang baru lepas... kerana lu orang MEMILIH dan MENGUNDI PR pada hari tersebut maka lu orang akan DIKENAKAN kenaikan BIL LEKTRIK bila BIL LEKTRIK lu orang MELEBIHI RM77 keatas sebanyak 1%... dan ini tidak DIKENAKAN kepada Pengundi-Pengundi yang telah MEMILIH Parti BN bergambar DACING PRA-SEJARAH khususnya ORANG MELAYU... ini adalah sebagai TANDA TERIMA KASIH Pemimpin Umno kepada PENGUNDI BN khususnya PENGUNDI MELAYU yang MENGUNDI BN... kah kah kah !.

ALAMAK apa pasal lah gua TAK PANGKAH BN beb... kalau tidak kan ke gua TAK KENA KENAIKAN BIL LEKTRIK kalau BIL ELEKTRIK gua MELEBIHI RM77... adooiii haiiii... RUGI BESAR gua beb... itu pasal lah bila Pemimpin Umno serta BARUA UMNO bercakap UNDI BN... UNDI BN... UNDI BN gua TAK NAK DENGAR cakap dia orang... yang gua dengar hanya lah cakap Pemimpin PR yang BN itu adalah BARANG NAIK... betul jugak lah yang dikatakan oleh ISI PERUT UMNO bahawa Pemimpin PR KAKI TEMBERANG... sedangkan cakap Pemimpin Umno langsung gua TAK NAK PAKAI sebab gua anggap TAK BOLEH PAKAI atau KAKI PENIPU...kah kah kah !.

Sekarang PADAN lah MUKA gua dan MUKA lu orang PENYOKONG PR terutamanya ORANG-ORANG CINA... kah kah kah... itu pasal sesekali gua TERPIKIR gak nak UNDI BN bila mendengar CAKAP-CAKAP Pemimpin Umno serta BARUA UMNO tu beb... tapi gua LEBIH TAK PERCAYA dari PERCAYA... itu pulak masalah nya... cuba gak gua PERCAYA kan cakap dia orang tempoh hari dengan MENGUNDI BN... kan ke sekarang ni gua tak lah RISAU akan KENAIKAN BIL LEKTRIK bila MELEPASI RM77 sebanyak 1% TAMBAHAN... kah kah kah !.

UNTUNG BESAR sesiapa yang MENGUNDI BN tempoh hari beb terutama nya ORANG MELAYU... setidak-tidaknya dia orang tidak lah DIKENAKAN BIL LEKTRIK 1% TAMBAHAN kalau pun KEGUNAAN dia orang MELEBIHI RM77... kan ke UNTUNG BESAR di orang beb... biasanya BIL LEKTRIK bawah RM77 adalah ORANG-ORANG BERPENDAPATAN RENDAH aje beb... kerana KEGUNAAN dia orang hanya pada KEPERLUAN ASAS iaitu LAMPU... MEMBASUH PAKAIAN... MENGOSOK PAKAIAN... MASAK NASI... MASAK AIR... TV dan RADIO adalah separuh dari nya BERKOMPUTER.

Kebiasaan nya pada yang BERPENDAPATAN RENDAH rumah dia orang TANPA PENGHAWA DINGIN (AIR-CORND) dan AIR PANAS (WATER HEATER) bagi Mandi... kalau ada yang menggunakan AIR-CORND atau HEATER sudah pasti BIL LEKTRIK melebihi RM77 dan mungkin RM100 LEBIH... tetapi kerana KEPERIHATINAN KERAJAAN BN yang DIKETUAI oleh MELAYU UMNO maka TIDAK Lah ada KENAIKAN BIL LEKTRIK 1% kepada sesiapa yang MENGUNDI BN pada PRU13 yang lepas... UNTUNG lah lu orang terutamanya ORANG MELAYU PENGUNDI BN... HIDUP MELAYU... HIDUP MELAYU... HIDUP MELAYU... kah kah kah !. sumber SH

Kat atas tu adalah LOGO yang dalam bahasa MAK BAPAK UMNO INGGERIS PENJAJAH ialah Sustainable Energy Development Authority Malaysia (SEDAM)... kalau dalam Bahasa Malaysia nya pulak Tabung Tenaga Boleh Diperbaharui (RE) untuk melaksanakan Tarif Galakan (FiT)... entah apa KEPALA BAPAK DIPERBAHARUI entah lah beb... dia orang nak PERBAHARUI ke TAK NAK ke itu dia orang PUNYA HAL lah... sebagai PENGGUNA sepatutnya lu orang BAYAR apa yang lu orang GUNAKAN aje... bab lain-lain bukan lu orang PUNYA HAL... tapi dah DASAR nak MENIPU maka DITUBUHKAN lah SEDAM ni... kah kah kah !.

Ini baru PERMULAAN aje HADIAH dari Pemimpin BN kepada PENGUNDI-PENGUNDI MELAYU yang MENGUNDI BN pada hari Ahad lepas... yang menurut kata dia orang AMAT dia orang HARGAI... tunggu aje le akan ada LEBIH BANYAK lagi HADIAH dari Pemimpin Umno/Bn untuk lu orang dalam MASA TERDEKAT ni... yang sama ada HADIAH lu orang SEDAR atau HADIAH yang lu orang TAK SEDAR beb... lu ORANG-ORANG MELAYU TERLALU MURAH UNTUK DITIPU oleh Pemimpin Umno... lu orang tahu tak kenapa Pemimpin Umno TERLAMPAU MARAH dengan PENGUNDI CINA beb ?...

Sedangkan UNDI CINA bukan hanya kepada CALON DAP BERBANGSA CINA... ada CALON MELAYU dari DAP yang MENANG KERUSI Dewan Undangan Negeri (DUN) menentang CALON dari MCA BERBANGSA CINA... dan tak kurang juga CALON-CALON MELAYU dari PAS serta PKR yang MENDAPAT UNDI CINA dan MENANG banyak KERUSI DUN di Negeri Selangor... sehinggakan MIMPI Noh Omar untuk MENANG 30 Kerusi DUN terus TERBANTUT... Umno/Bn Selangor cuma TINGGAL 12 Kerusi DUN sahaja beb... itu DUA Kerusi DUN diperolehi secara PERCUMA atas KEBODOHAN MELANTUN-LANTUN Pemimpin PR... kalau ikutkan hanya 10 Kerusi DUN sahaja... kah kah kah !.

Yang membuat Pemimpin Umno TERLAMPAU MARAH ialah kerana HAJAT serta CIRTA-CITA untuk MENANG 2/3 Kerusi Parlimen dan MEMENANGI semula Negeri Selangor TIDAK KESAMPAIAN... lu orang tahu aje lah dah namanya pun PENIPU... PEROMPAK dan PENYAMUN... mahukan 2/3 Kerusi Parlime hanyalah untuk MEMBUAT PECAHAN KAWASAN Pilihan Raya... bagi MEMUDAHKAN Umno/Bn MENANG dalam Pilihan Raya... seperti PECAHAN KAWASAN Pilihan Raya Tahun 2000 yang kemudian nya menyaksikan BN MENANG BESAR pada PRU11 Tahun 2004... dimasa itu jugak Negeri Kelantan.. Terengganu dan Kedah telah DINAFIKAN PERTAMBAHAN Kerusi Parlimen dan Kerusi DUN.

Sedangkan kalau betul Pemimpin Umno nak MENJAGA KETUANAN MELAYU kenapa PERTAMBAHAN Kerusi Parlimen dan Kerusi DUN di Negeri-Negeri MAJORITI MELAYU tersebut DINAFIKAN... kerana di Negeri-Negeri tersebut pada ketika itu ORANG MELAYU nya KUAT MENYOKONG PEMBANGKANG terutama nya PAS... jadi daripada Kerusi tersebut DIMENANGI oleh PAS lebih baik jangan ada... itu sebab juga lah gua katakan HATI PERUT ISI PERUT UMNO ni memang BUSUK beb... kalau lu orang nak contoh nya seperti Pertandingan sesama PR di Kerusi N.24 SEMENYEH dan N.39 KOTA DAMANSARA... daripada dapat kat PR lebih baik dapat kat BN... kah kah kah !.

Manakala KEMARAHAN TERLAMPAU lain pulak ialah KEGAGALAN untuk MENAWAN kembali Negeri Selangor... ialah Negeri KAYA beb... RIZAB SIMPANAN aje dah membuat AIR LIUR Pemimpin Umno/Bn MELELEH-LELEH gua cakap lu... 2.5 Bilion tu beb... kah kah kah... mana lagi PROJEK LANGAT 2 yang bagai NAK GILA dia orang mahu TERUSKAN... MASYUKKKKK beb... maka MODAL DAH BANYAK KELUAR beb... lu orang tengok aje le bagaimana POSTER dan BANNER BN diserata tempat... itu entah bayar dulu ke atau hutang... tapi HARAPAN dan CITA-CITA telah TERBANTUT kerana UNDI CINA tidak diperolehi walaupun sekitar 10%... kah kah kah !.


hemmmmm..... mampos lah orang melayu ditipu hidup-hidup oleh pemimpin umno tu... hidup melayu...hidup melayu... hidup melayu... melayu mana yang hidup beb... lu orang jawap sendiri sebab kalau jawap itu tak adil namanya... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

8 ulasan:

  1. gas dah naik harga tak sampai seminggu najib angkat sumpah.... lainkalilah....melayu boleh bayar punye hidup melayu @ka BODO

    BalasPadam
  2. terima kasih kerana terus memilih BN menjadi kerajaan. nak kata apa lagi dah....

    BalasPadam
  3. Mengapa RM77? kerana Bil letrik orang felda, tak sampai banyak itu mungkin. Jadi mereka masih menjaga sensitiviti Undi PRU14. hehe

    BalasPadam
  4. dari mulai sekarang kene kempen lebih padu kat penduduk kampung kampung dan orang tua, bagi dorang tengok you tube...facebook... anak anak dan cucu cucu menantu kene berani berkempen kat dorang, lagi satu bagi makan kismis bebanyak..biar bijak sikit....

    5 tahun lagi.....hermmmmmmmmmmmmmmm....

    BalasPadam
  5. Nasib baik ade "Yg Bangang Melanton lanton" nak bertanding"!Kalau tak , PKR dah menang lagi 1 @ 2 kerusi kat Selangor. Masa tu lagi le besau kepala.

    BalasPadam
  6. Tanpa Nama 11:56
    lu ni lah contoh nya HATI BUSUK... biar dapat kat BN dari dapat kat PR... itu jikalau lu tu penyokong PR lah beb... tapi kalau lu tu penyokong BN itu perkara biasa bagi Umno/Bn... kah kah kah

    BalasPadam
  7. Untung gak kat orang/rakyat kita bila PR masih pembangkang Federal yg kuat..akan ada lagi imbuhan, BR1M mungkin RM1K pasni, peruntukan khas (TAPI) cukai tak langsung lain seperti kenaikan harga gas, petrol lak dah..haha.. Me-layu kena tipu sokmo!

    .. kalau in 5 yrs time, kerajaan UmNo-BN betui-2 ikhlas, cekap buat kerja, bg kebajikan untuk rakyat berpendapatan rendah & sederhana byk terbela, payah gak PR nak challenge... Atau macam biasa, UmNo-BN hanya pandai auta & fail to deliver...Their loses, our gains..PR setapak maju ke Putrajaya.

    BalasPadam
  8. Tahniah kepada pengundi dan penyokong BN.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....