DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Jumaat, 17 Mei 2013

KENYATAAN PERTAMA DARI MENTERI DALAM NEGERI YANG BEBAL MELANTUN-LANTUN... KAH KAH KAH !

Nanti bila dikatakan BODOH dan BEBAL MELANTUN-LANTUN pandai pulak MARAH beb... tapi bila bercakap selalu yang DIGUNAKAN ialah KELAPA LUTUT bukan nya KEPALA OTAK... patut lah Tuanku Sultan Johor Darul Ta'zim MENEGUR Kementerian Pertahanan (KEMENTAH) yang Datuk Seri Zahid Hamidi semasa itu menjadi MENTERI nya... ianya berkenaan PEMBELIAN yang boleh Baginda BELI dengan harga RM150 Ribu tapi telah DIBELI oleh KEMENTAH dengan harga RM690 Ribu... rupa-rupanya Menteri Keselamatan Dalam Negeri (KDN) ni memang jenis BEBAL MELANTUN-LANTUN dan TAK FAHAM BAHASA MALAYSIA... sebab itu beliau BUAT BODOH aje dengan TEGURAN yang dibuat oleh BAGINDA Sultan Johor beb... bak kata orang sekarang MUKA TAMPAL KULIT BABI 14 INCI... kah kah kah !.

Sesedap MULUT MAK BAPAK UMNO dia aje MENYURUH Pemimpin dan Penyokong Pakatan Rakyat (PR) supaya MENINGGALKAN MALAYSIA dan BERHIJRAH ke NEGARA lain kalau TIDAK SETUJU dengan SISTEM Pilihan Raya Malaysia... Wahhhhhh banyak CANTIK beliau punya MUKA beb... APA HAL pulak Pemimpin dan Penyokong PR kena MENINGGALKAN dan BERHIJRAH ke Negara lain... hanya kerana MEMBANTAH PENIPUAN yang dilakukan oleh Sruhanjaya Penipu Rakyat (SPR)... itu pasal gua cakap beliau ni BETUL-BETUL BODOH dan TAK FAHAM BAHASA MALAYSIA... kenapa beliau TAK SURUH orang MEMPERTIKAIKAN POLA PENGUNDIAN ORANG CINA dalam Pilihan Umum Ke-13 (PRU13) supaya MENINGGALKAN dan BERHIJRAH ke Negara lain beb... kah kah kah !.

Pada hal nya Kenyataan yang MEMPERTIKAIKAN POLA PENGUNDIAN ORANG CINA pada PRU13 lagi sepatutnya DISURUH MENINGGALKAN Negera Malaysia dan BERHIJRAH ke Negera lain... yang mana di dalam Negara tersebut hanya ada ORANG MELAYU BERBANGSA UMNO saja... kerana JENIS MANUSIA INI lagi BAHAYA dan boleh membawa PERMUSUHAN antara KAUM di dalam Malaysia... jadi sebelum nak bercakap lain kali kata ORANG MELAYU baik UKUR BAJU DIBADAN SENDIRI beb... kata ORANG MELAYU tapi PERPATAH yang boleh dijadikan PANDUAN HIDUP langsung ENGGAN DIGUNA PAKAI... kalau ada pun yang DIGUNA PAKAI semua nya jenis BUNUH DIRI atau KAMIKAZE seperti BIAR MATI ANAK JANGAN MATI ADAT... kah kah kah !.

Gua ingatkan bila DIGANTIKAN dari Menteri KDN yang selama ini Auw Auw Auw kepada yang BARU adalah PERUBAHAN beb... kalau yang Menteri KDN yang LAMA tu dah tentu lah KEPALA LUTUT banyak DIGUNAKAN dari KEPALA OTAK... dah lah tu campor pulak dengan Auw Auw Auw... rupa-rupanya yang BARU pun LEBIH KURANG KURANG jugak dengan Menteri KDN yang LAMA tu... tak FAHAM betul gua beb... hari PERTAMA BERTUGAS sudah buat kenyataan BODOH BIN BAHLUL... kalau ya pun nak tunjukan KEBODOHAN biarlah dihari lain... jangan lah di PERTAMA mula BERKERJA... betul-betul POTONG STIM la lu Zahid Hamidi... Adoiii haiii beb... gua rasa lah kan PERTUKARAN beliau ke Kementerian KDN hanya MAINAN POLITIK aje beb... kah kah kah !.

Bagi gua ini hanya STRATEGI bagi KEM NAJIB dalam menghadapi PEMILIHAN UMNO yang bakal diadakan pada Tahun ini... kalau tidak apahal nya SEPUPU SEPAPAT SEPEPET beliau yang dah GAGAL di Kementerian KDN berpindah ke KEMENTAH... kemudian yang dah GAGAL di KEMENTAH pergi pulak ke Kementerian KDN... sedangkan kedua-dua nya sudah punya REKOD yang GAGAL beb... yang satu nya jadi Menteri Pertahanan tapi SEMPADAN NEGARA telah DIBOLOSI sampai PENGGANAS SULU boleh BERKAMPONG di LAHAT DATU dan satu nya walaupun PENGGANAS SULU dah SAH dan SAHIH adalah PENGGANAS tapi masih mengatakan yang PENCEROBOH BUKAN PENGGANAS ATAU MILITAN... yang lagi LAWAK tu boleh siap BERUNDING lagi tu beb... kah kah kah !. sumber mk


hemmmmm..... kehancuran dan kemusnahan umno pasti datang beb... tak percaya lu orang tengok la nanti dimasa pemilihan jawatan tertinggi umno yang akan datang... kalau masa umno mampos tahun 1987 dulu tapi masih berjaya diawet menjadi mamia hingga sekarang... andai kali ini mampos lagi beb... usahkan untuk diawet menjadi mamia rasanya menjadi hantu raya tak bertuan pun sukar beb... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

6 ulasan:

  1. Salam....
    Mesej dan maksud tuan nk sampaikan dlm atikel di atas adalah jelas.
    TAPI bahasa yang tuan gunakan kurang bertamadun ....

    Tuan Guru Presiden tak pernah ajar cara ni mentarbiahkan seseorang. Memang UMNO berbuat keji dan rasuah , TETAPI jangan kita terikut2 cara keji UMNO menyampaikan tazkirah.

    RASUAH UMNO DI BUAT SECARA SEMBUNYI DAN RAHSIA tetapi ARTIKEL TUAN DI BUAT SECARA TERANGAN DAN MENUNJUKAN KEBODOHAN DAN KEDANGKALAN TUAN.

    Mari kita muhasabah diri ....
    Ahli PAS Langkawi...

    BalasPadam
  2. depa kata mangkuk ni dulu dia lepuk muka sorang mamat sampai penyet ! ada laporan polis tapi x jalan, tapi boleh jadi menteli daa ;)

    BalasPadam
  3. kamu tu siapa zaid.biar aku bagi tahu kamu,kamu tu jawa lakhanatullah babi gampang anak haram binatang celaka bukan melayu kamu yang patut beranbus dari negeri faham jawa.pukimak kamu ditutuh batang kepala bapak kamu yang dari indon tu jawa sedar diri. sebelum nak halau orang.Keturunan kamu tu datang ak diundang tau jawa lakhanatullh. Lubang pukimak kamu yang makan temple tu bapak sial kamu tu menumpang negara orang .faham binatang jawa

    BalasPadam
  4. Inilah cakap orang yang tak cerdik... Macam budak di kampung, bergaduh halau dari permainan.... Mantaliti ini adalah trade mark ahli politik bn.....
    Dulu di parlimen ada mp kata kalau tak suka boleh keluar negara.....
    Kita jangan jadi macam mereka cakap berhemah, nasihat dengan hikmah.... Tak payah maki hamun mencarut......
    In syaa Alah berhemah dan berhikmah cara RasulAllah....

    Otai mmminyak beku

    BalasPadam
  5. Dia hilang akal pasal anak dia jatuh motorke?????

    BalasPadam
  6. Kali ni lah. Cina chukong kongsi gelap tau la nasib. Kan pemimpin keagungan melayu lim guan eng nak telus. Kali ni lah kdn kaw2 buat kerja.
    Kalau boleh melayu bangang yg tukang julang bendera dap a.k.a pap tanya puak anwarinas dlm pas. Peringkat tertinggi tau. Jgn lak tanya pakcik pas duk kpg nun. Tanya diaorg... kenapa masing2 diam taknak cerita ka,..diaorg meeting dgn dap mcm mana nk pergunakan melayu?

    Cehh...mat sabu jgn tunduk je...senyap dh kembung duit chukong...pura2 berhimpun plak..

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....