DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Ahad, 7 April 2013

LEBIH BANYAK LAGI TUNAI KALAU BN MENANG... DAH TERLEWAT LAH NAJIB... KAH KAH KAH !

Sampai begitu sekali Ketua ISI PERUT UMNO Datuk Seri Haji Najib (DSHN) hendak MENGULA-GULAKAN RAKYAT MALAYSIA... itu semua kerana apa beb... jawapan kerana UMNO/BN dijangka akan KALAH atau dalam PAN TIN TUN nya ialah DAH NAK MAMPOS menjelang Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) nanti... kah kah kah... kalau UMNO/BN tidak dalam keadaan begitu mana mungkin hendak memberi RAKYAT tawaran yang sebegitu rupa... wal hal EKONOMI Negara dan DUNIA dikatakan tidak lah sebegitu BAGUS jika nak dibandingkan dengan Tahun-Tahun 90an dimasa Perdana Menterinya adalah Tun Mahthir (Tun Madey)... kah kah kah !.

Tapi kerana merasakan UMNO/BN semakin TENAT maka TERPAKSA lah DSHN MENGGANDAKAN TAWARAN GULA-GULA kepada RAKYAT... BR1M yang mulanya BERNILAI RM500 kemudian nya dikatakan akan MENINGKAT kepada RM1000... hari ini TAWARAN tersebut telah MENINGKAT lagi kepada RM1200... kah kah kah... gua percaya andai kata UMNO/BN menang dengan MAJORITI MUDAH ianya akan DITUNAIKAN sehingga Akhir Parlimen... namun jikalau UMNO/BN menang dengan MAJORITI BESAR jawapnya hanya untuk Tahun pertama dan Tahun Akhir Parlimen sahaja lah yang RAKYAT akan  MERASA beb... manakala Tahun kedua... Tahun ketiga dan Tahun keempat adalah Tahun untuk ISI PERUT UMNO pula MEROMPAK... kah kah kah !.

Sebab ini semua dilakukan bukan kerana KEIKHLASAN untuk MEMBANTU RAKYAT tapi lebih kepada untuk MENIPU RAKYAT kerana TAKUT kepada KEKALAHAN yang mungkin membawa kepada JALAN-JALAN ke PENJARA SUNGAI BULUH... kah kah kah... itu lah yang sebetulnya beb... kalau tidak apa yang dia orang TAKUT yang TERAMAT SANGAT beb... mesti ada sesuatu yang TERSEMBUNYI yang tidak diketahui oleh RAKYAT... jangan lah CERITA pasal Perjuangan untuk AGAMA BANGSA dan NEGARA... itu semua TEMBERANG aje beb... kalau Perjuangan untuk PERUT SENDIRI... KELUARGA dan KENALAN RAPAT itu gua PERCAYA lah... kah kah kah !.

Selain daripada Perjuangan PERUT SENDIRI... KELUARGA dan KENALAN RAPAT jawapnya SEPULUH KALI UMNO MAMPOS pun gua TAK KAN PERCAYA beb... lu orang tengok aje le bagaimana dimasa UMNO DAH NAK MAMPOS pun ISTILAH KETELUSAN tidak DIGUNA PAKAI dengan membenarkan LEMBU DUDUK DIKONDO... apa lagi jikalau RAKYAT memberi KEMENANGAN BESAR kepada UMNO/BN... PENYELEWENGAN kalau tidak DIBONGKARKAN oleh PIMPINAN Pakatan Rakyat (PR) sampai KHIAMAT pun ianya TIDAK TERBONGKAR... nak harapkan PEMIMPIN UMNO untuk MEMBONGKAR ???... bak kata MAKCIK IJAT lah beb... "MANA ADA PEMUIMPIN UMNO YANG TAK RASUAH"... kah kah kah !.

Di bawah ni adalah antara TAWARAN TERBARU dari ULUL AMRI UMNO pada KEMPEN PRU13 nanti beb... ini dibuat selepas merasakan TAWARAN sebelum ini TAK BERAPA MENARIK PERHATIAN RAKYAT... KESIAN kat DSHN ni beb... terpaksa MENCARI IDEA TERKINI bagaimana cara untuk MENIPU RAKYAT... itu lah dia kalau dah namanya ISI PERUT UMNO... dari MUDA sampai lah dah nak MAMPOS pun ASIK NAK MENIPU... dah lah lahirnya UMNO atas TIPU MUSLIHAT INGGERIS PENJAJAH... sampaikan dah nak MAMPOS pun terpaksa MENIPU dan TERUS MENIPU... kenapa lah Negara Malaysia ni mempunyai RAKYAT KETURUNAN INGGERIS PENJAHAH seperti ISI PERUT UMNO ya beb... kah kah kah !.

  • Baucar Buku 1Malaysia (BB1M) dinaikkan daripada RM100 kepada RM300. (sedangkan setahu gua sekarang ni dah diberi RM200)
  • BR1M bagi keluarga dinaikan dari RM500 kepada RM1200 dan diberi setiap tahun dan bukan lagi ONE OFF (ini lah untungnya Rakyat kalau Umno/Bn dah NAK MAMPOS)
  • BR1M bagi Orang Muda dinaikan dari RM250 kepada RM600 (kalau sebelum ini BR1M untuk keluarga diberi RM500 dan dikatakan cukup untuk satu tahun membeli makanan... sudah tentu ORANG MUDA boleh bergaya sakan dengan RM600 sebab tiada apa yang hendak ditanggung)
  • Bantuan persekolahan daripada RM50 kepada RM150. (ini satu lagi PENIPUAN... sedangkan BATUAN PERSEKOLAH sekarang ini diberi RM100)
  • Harga kereta akan diturunkan antara 20 hingga 30 peratus. kah kah kah... (yang ini betul-betul MENIRU idea dari PR... yang sebelum ini sibuk dikata oleh ISI PERUT UMNO sebagai MENGARUT)
  • Bayaran Internet jalur lebar dikurangkan sebanyak 20 peratus. (sebelum ini dah buat IDEA BODOH dengan memberi INTERNET PERCUMA selama 30 minit... mungkin IDEA BODOH tersebut dah dirasakan BODOH ... kah kah kah) sumber mk 


hemmmmm..... mungkin yang melihat menarik akan manifesto bn ni adalah isi perut umno/bn aje beb... walaupun banyak idea telah ditiru daripada manifesto pr yang sebelum ini dikatakan mengarut oleh pemimpin dia orang... sebab nya lu orang sendiri tahu lah kan bagaimana mentaliti dia orang yang boleh dikatakan bebal melantun-lantun... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

2 ulasan:

  1. KAU INI BUAKN RASUAH APA NAMA LAGI AAR ? ABU KASI JAHANAM GEROMBOLAN PENYANGAK INI KALI LAH!

    BalasPadam
  2. salam semua, saya penyokong pakatan rakyat daripada dahulu. namun untuk situasi sekarang, barisan nasional mendahului sekarang sebenarnya..dengan pengumuman manefesto secara langsung malam tadi, telah menyebabkan segelintir rakyat percaya dengan cubaan najib untuk mengekalkan kuasanya..Selain terdapat kerjasama daripada media-media prima yang mampu dan mudah dimiliki oleh rakyat tidak kira mana ceruk yang mereka tinggal. Oleh itu ayuh semua..mari kita berkempen secara sehat bagi membuka mata rakyat yang sedang asyik di taburkan dengan wang...jangan hina mereka,,sedarkan mereka...sesungguhnya orang yang digelapkan dengan wang..bersama-sama syaitan..Terima kasih

    P/s: Mohon bloggers berkempen dengan fakta dan bukti..supaya dipihak kita tidak nampak mereka-reka cerita untuk meraih undi...Jangan pandang ringan manefesto Barisan nasional semalam...ia betul2 berkesan dihati rakyat yang atas pagar mahupun yang memang bersama umno...percayalah

    -Penyokong PAS-

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....