DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Rabu, 6 Mac 2013

YA ALLAH YA TUHAN KU... ENGKAU KO KO KO KAN LAH TENTERA SULTAN SULU YANG MENCEROBOH NEGARA KAMI SERTA MEMBUNUH ANGGOTA KESELAMATAN KAMI !

Ada mana-mana BANTAHAN dengan DO'A gua kat atas tu beb... mana lah tahu kalau-kalau DO'A gua kat atas tu SALAH dan tidak menepati ADAP BERDO'A... ialah TENTERA SULTAN SULU tu kan ke MELAYU ISLAM juga beb... cuma mereka BERBANGSA SULU dan WARGANEGARA FILIPINA... tapi belum DIBUKTIKAN lagi yang PENCEROBOH tersebut semuanya WARGANEGARA FILIPINA TULIN... kerana setakat ini gua belum dengar yang JABATAN PENDAFTARAN NEGARA menjalankan SIASATAN terhadap MAYAT-MAYAT PENCEROBOH yang TERKORBAN... yang dapat kita LIHAT hanya WAJAH-WAJAH PEJUANG NEGARA yang GUGUR... tapi WAJAH PENCEROBOH kalau nampak pun TAK JELAS dan IDENTITI nya langsung kita TAK TAHU... macam mana nak TAHU... kalau tak DIBERITAHU beb... kah kah kah !.

Sepatutnya SIARKAN lah GAMBAR PENCEROBOH tersebut dengan JELAS... mana lah tahu kot-kot ada yang KENAL dengan dia orang ke... boleh jugak diberi MAKLUMAT... kan ke LEBIH MUDAH kerja-kerja PIHAK BERKUASA untuk MENJEJAKI dan MEMBENTERAS saki baki PENCEROHAN dan RANTAIAN nya... cuma yang gua TAKUT ada diantara PENCEROBOH yang TERKORBAN tersebut adalah RAKYAT FILIPINA yang TAK TULIN  beb... TAK TULIN bermaksud dia mempunyai KERAKYATAN DUA NEGARA... iaitu WARGANEGARA FILIPINA pun YA dan WARGANEGARA MALAYSIA pun YA... itu ANDAI BODOH gua aje lah beb... sebab itu jangan buat perkara yang MENDATANGKAN FITNAH kerana bukan setakat FITNAH saja beb yang TAK BOLEH beb... ini kan pulak PROJEK IC... kah kah kah !.

Ok lah kita beb... gua TINGGALKAN PERSOALAN diatas untuk lu orang PIKIR-PIKiRKAN  sendiri... tak kira sama ada lu orang ISI PERUT UMNO atau pun PENYOKONG PAKATAN RAKYAT (PR)... yang mana ISU KESELAMATAN NEGARA bukan perkara yang patut DIPOLITIKAN walaupun ia adalah CABANG DALAM POLITIK... cuma ianya gua BANGKITAKAN apabila ada pihak yang mengatakan KESELAMATAN NEGARA JANGAN DIPOLITIKAN namun dalam masa yang sama MUNUDUH pulak orang sebagai DALANG untuk KEPENTINGAN POLITIK... kan ke TAK ADIL namanya tu beb... kalau lu orang boleh MENUDUH orang lain sebagai DALANG kenapa dalam masa yang sama orang lain TIDAK BOLEH MENUDUH lu orang membuat KONSPIRASI... LAWAK beb LAWAK... kah kah kah !.

Sedangkan TUDUHAN orang lain sebagai DALANG hanya berdasarkan GAMBAR dan BERITA dari REUTERS... sedangkan kalau hanya berdasarkan GAMBAR bagaimana pula dengan GAMBAR-GAMBAR PEMIMPIN UMNO yang bersama PEMIMPIN SULU serta LAPORAN yang dibuat oleh satu PORTAL FILIPINA yang sudah pun DIPADAMKAN ... dengan mengatakan PERDANA MENTERI MALAYSIA Datuk Seri Haji Najib telah MENJANJIKAN PENEMPATAN kepada ORANG SULU... YA memang lu orang BOLEH kata itu TAK BETUL dan FITNAH... begitu jugak lah TUDUHAN yang mengatakan DSAI sebagai DALANG juga akan DINAFIKAN oleh DSAI serta PENYOKONG-PENYOKONG PR yang juga itu adalah FITNAH dari lu orang... ya lah sebab TUDUH MENUDUH bukan nya KEPUNYAAN MAK BAPAK UMNO beb...   kah kah kah !.

Cuma kali ini gua CUKUP BERSETUJU dengan TINDAKAN MENGGEMPUR HABIS-HABISAN KEATAS TENTERA SULTAN SULU yang telah JELAS adalah PENCEROBOH HAK KEDUALATAN NEGARA MALAYSIA... walaupun TINDAKAN tersebut boleh dikatakan agak LAMBAT dan TERHEGEH-HEGEH...  kerana ianya diambil setelah 8 NYAWA ANGGOTA KESELAMATAN TERKORBAN... yang mana ianya boleh DIELAKAN kalau TINDAKAN dan PERANCANGAN dibuat dengan BETUL... betul dalam ERTI KATA yang BUDAK BAWAH UMUR pun TAHU beb... bahawa LAWAN kepada  TENTERA PENCEROBOH adalah TENTERA dan bukan nya POLIS... Sebab itu  lain kali jangan membuat perkara yang boleh mendatangka FITNAH... bila membuat KERJA mesti KEPALA OTAK jadi SANDARAN dan bukan KEPALA LUTUT yang DIGUNAKAN... kah kah kah !.

Kepada TENTERA SULTAN SULU yang masih HIDUP dan yang SEWAKTU dengannya... lu sebenar GAGAL untuk mengambil KESEMPATAN dari TINDAKAN LEMBAB dan TERHEGEH-HEGEH CAMPUR GUNA KEPALA LUTUT PEMIMPIN MALAYSIA... kalau lah ianya BUKAN KONSPIRASI... dan lebih MALANG lagi lu orang pun turut sama menggunakan KEPALA LUTUT seperti PEMIMPIN MALAYSIA apabila MENCEROBOH dan MEMBUNUH ANGGOTA KESELAMATAN MALAYSIA... sepatutnya lu orang GUNAKAN KESEMPATAN kalau betul ada PERUNDINGAN selepas PENCEROBOHAN... kerana mungkin KESEMPATAN boleh diambil semasa PERUNDINGAN dengan  membuat TUNTUTAN BAYARAN TAMBAHAN dari apa yang KERAJAAN MALAYSIA BAYAR atas PAJAKAN oleh DATUK NENEK lu orang tu... kah kah kah !.

YANG INI BEB EDISI TERHAD !
Sepatutnya lu orang KENCINGKAN KUBUR DATUK NENEK lu orang yang MEMAJAKAN NEGERI SABAH satu ketika dulu... kerana KEBODOHAN mereka lah yang menjadikan lu orang sebegitu... lu orang rasanya lebih CERDIK dari datuk nenek lu orang kalau mempunyai PERANCANGAN MASA DEPAN BANGSA SULU... ianya dengan cara MERAMAIKAN ZURIAT lu orang di NEGERI SABAH... tak kan itu pun lu orang TAK FAHAM... bukan kah secara KASAR ianya akan menjadikan BANGSA SULU sebagai MAJORITI didalam NEGERI SABAH yang mana jika mengikut DEMOKRASI sudah tentu lu orang yang akan MENANG... jangan lu orang IKUT seperti BANGSA UMNO di MALAYSIA ni beb... yang konon nya PEJUANG BANGSA MELAYU tetapi  selama 55 Tahun MEMERINTAH... Orang Melayu bukan nya BERTAMBAH tapi Makin BERKURANG... kah kah kah !.


hemmmmm..... lagi satu gua nak pesan kat lu orang tentera sultan sulu dan sewaktu dengan nya... di malaysia ni perpatah melayu  ada bertukar dari bodoh macam lembu kepada bodoh macam umno... gua tak tahu apa-apa akan perpatah lu orang tetapi jangan lah bagi ianya ditukar oleh anak cucu lu orang kerana kerja-kerja bodoh lu orang ok... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

1 ulasan:

  1. Bro ,gua suka sekali baca ulasan lu yang berani dan tepat..Terbaik bro..!!

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....