DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Selasa, 12 Mac 2013

PAS BERJAYA TIMBULKAN KEBENCIAN RAKYAT KEPADA UMNO... SATU LAGI KENYATAAN MENIPU DARI TUA KUTUK TAK SEDAR DIRI !


Walaupun gua KURANG SETUJU dengan cara Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Meru Dr. Rani Osman MENYAMBUT Manusia yang dikaitkan dengan PROJEK IC di Negeri Sabah serta BERMACAM-MACAM lagi MASALAH NEGARA selama 22 Tahun beliau MENTADBIR... dimana dalam SAMBUTAN tersebut telah sediakan BUNGA MANGGAR serta SEPANDUK dengan kata ALU-ALUAN kepada TUA KUTUK TAK SEDAR DIRI tersebut... tapi gua KENA AKUR yang ADUN MERU Dr. Rani Osman punya HATI dan PERASAAN yang lebih MULIA dari gua... kalau gua BOLEH PERGI MAMPOS lah beb untuk BUANG DUIT dengan SEPANDUK dan BUNGA MANGGAR bagi MENYAMBUT beliau tersebut... baik gua SEDEKAHKAN pada ANAK YATIM atau ORANG SUSAH lagi rasanya BERFAEDAH... setidak-tidak BELANJA untuk JENTERA PARTI beb... kah kah kah !.

Kerana memang TAK ADA FAEDAH untuk menyediakan semua itu beb... bukan gua hendakan ADUN Meru tersebut MENYAMBUT beliau seperti apa yang selalu dibuat oleh ISI PERUT UMNO tu beb... yang mana setiap kali PEMIMPIN Pakatan Rakyat (PR) mengadakan PROGRAM maka ada saja GANGGUAN dari ISI PERUT UMNO yang BEBAL MELANTUN-LANTUN... tapi cukup lah SEKADAR membiarkan TUA KUTUK TAK SEDAR DIRI tu DISAMBUT oleh ISI PERUT UMNO dikawasan tersebut... kerana jenis MANUSIA seperti ISI PERUT UMNO ni memang TAK TAHU DIUNTUNG dan dibuat BAIK... buktinya selepas LAWATAN beliau ke MERU dengan SAMBUTAN HORMAT oleh Dr. Rani... hari ini TUA KUTUK TAK SEDAR ini mengatakan yang PAS BERJAYA TIMBULKAN KEBENCIAN RAKYAT KEPADA UMNO... apa jenis MANUSIA beliau ni beb... kah kah kah !.


Pasal itu juga lah gua selalu cakap yang ISI PERUT punya MUKA TAK MALU TAMPAL KULIT BABI 14 INCI beb... kalau ada yang TERASA HATI jawapnya boleh PERGI MAMPOS lah dengan lu orang yang TERASA HATI tu beb... sebab pada gua kalau dah jenis MUKA TAK MALU mana mungkin ianya ada PERASAAN... kalau ada pun ianya sekadar WAYANG PAJAK demi untuk MENIPU RAKYAT... hanya MANUSIA yang TAK PUNYA PERASAAN MALU saje yang boleh MENGAKU sebagai PEJUANG BANGSA dan NEGARA... tapi HAKIKAT nya ini lah MANUSIA yang MENIPU dan PENGKHIANAT... MENGINAYA BANGSA SENDIRI... sebab itu Negeri Kelantan DINAFIKAN HAK ROYALTI dan PENAMBAHAN KERUSI PARLIMEN bila PERSEMPADANAN SEMULA KAWASAN PILIHAN RAYA TAHUN 1990... kerana APA... kerana Negeri Kelantan ORANG MELAYU yang PERINTAH... tapi bukan dari BANGSA UMNO... kah kah kah !.

Seharusnya TUA KUTUK TAK SEDAR DIRI ni  ditanya... KEBENCIAN APA yang PAS TIMBULKAN... apakah KEBENCIAN sehingga UMNO itu sendiri MAMPOS pada Tahun 1987... apakah itu kerana atas sebab PAS menimbulkan KEBENCIAN dan membuat UMNO MAMPOS... jawapnya SENDIRI MAKAN PENGAT SENDIRI MAHU INGAT lah beb... kalau KESALAHAN dibuat sendiri oleh TANGAN-TANGAN ISI PERUT UMNO HARAM JADAH... jangan ORANG LAIN nak DISALAHKAN... kalau sesama ISI PERUT UMNO pun penuh dengan KEBENCIAN macam mana pulak orang lain tak boleh MEMBENCI perangai sebegitu... lain kali kepada Pemimpin PR jangan lah buat KERJA-KERJA PEMBAZIRAN dengan MENYAMBUT ISI PERUT UMNO... kerana anda tidak akan DIHARGAI... sedangkan KETIDAK SETIAAN SESAMA MEREKA pun jadi AMALAN... ini kan pulak kepada ORANG LAIN... boleh dikatakan perangai HASAD DENGKI seperti KEMBAR kepada UMNO sewaktu ia DILAHIRKAN oleh INGGERIS PENJAJAH... kah kah kah !.


Sebab itu SLOGAN MAUT seperti PERPADUAN UMAH... BERSATU ITU INDAH... dan macam-macam lagi lah yang berbunyai bla bla bla bla bla... hanya SANDIWARA dan LAKONAN WAYANG PACAK aje beb... itu semua TIMBUL diwaktu NYAWA UMNO dah HAMPIR-HAMPIR NAK MAMPOS... kalau tak HAMPIR-HAMPIR NAK MAMPOS lu orang ingat akan keluar ke SLOGAN MAUT tersebut beb... kah kah kah... lu orang tahu apa SLOGAN MAUT yang akan keluar kalau UMNO bukan dalam SITUASI begitu... jawapnya BOLEH MAMPOS lah dengan PERPADUAN UMAH dan BERSATU ITU INDAH... kah kah kah... pada masa itu yang DIFIKIRKAN bagaimana hendak MEMPERKUATKAN KEDUDUKAN DIRI MASING-MASING DIDALAM UMNO.... dimasa itu juga lah DUIT TERBANG TANPA JURU TERBANG... slogan PERPADUAN akan jadi slogan KALAU BOLEH PIJAK PIJAK... KALAU BOLEH JILAT-JILAT...  memang betul-betul BANGSAT gua cakap lu... kah kah kah !.

Yang menampak beliau betul-betul KAKI PENIPU ialah bila TUA KUTUK TAK SEDAR DIRI ni berkata konon nya beliau BERKEMPEN untuk MEMBALAS JASA... cakap aje lah yang TELOR lu akan KECUT kalau Umno/Bn MAMPOS... kah kah kah... masih ADA HATI nak MENIPU RAKYAT yang konon nya beliau SIBUK BERKEMPEN untuk MEMBALAS JASA... mungkin pada ISI PERUT UMNO yang beliau katakan SUDAH BERPULUH TAHUN YANG CERDIK PANDAI TAK MASUK UMNO atau MAKSUD dalam BAHASA PAN TIN TUN... hanya yang BEBAL MELANTUN LANTUN aje yang banyak MASUK UMNO akan PERCAYA kata-kata beliau... sebab jenis MANUSIA sebegini TAK MAMPU untuk MENGEMBANG PEMIKIRAN SELUAS-LUASNYA... yang dia orang nampak hanya KILAUAN KERIS TELANJANG YANG SEBENARANYA SUDAH BERKARAT... atas sebab itu juga lah slogan DEMOKRASI TERBAIK menjadi DEBAT BUKAN BUDAYA KITA pun dia orang TAK AMBIL PEDULI beb... kah kah kah !.  FMT


hemmmmm..... tua kutuk tak sedar diri ni bernasib baik dengan pencerobohan pengganas sulu dilahad datu... kerana dengan pencerobohan pengganas sulu dilahad datu maka suruhanjaya siasatan diraja projek ic terpaksa ditangguhkan... jadi lu sendiri pikir lah beb siapa yang untung bila pengganas sulu menceroboh lahad datu... jeng jeng... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

7 ulasan:

  1. ni la masaalahnya...org umno suka menyalahkan org lain dri ngaku kesalahan dorang...mmg x sedar diri. hahaha...tua kutuk mamak tu antor je lahad datu.

    BalasPadam
  2. situa nak mampos ni lebih baik jadi jaga kat klcc lepas tu terjun kebawah biar berkecai senang bagi buaya zoo makan!!!!!

    BalasPadam
  3. Sebenarnya tingkah laku perbuatan tindak tanduk dan tuturkata seorang Mamak tua Kerala yang tak mahu pencen atau nyawa liat tak mampos mampos itulah yang membuatku benci terhadap UMNOH.......

    BalasPadam
  4. Salam tuan empunya blog... Bagi saya yg dah melewati usia 40an ni mempunyai pandangan yg berbeza sikit... Pendapat saya, ini taktik yg diteladani dari Rasul kita... Dlm perjanjian Hudaibiyah, Rasulullah tidak menuntut tawanan muslimin utk dibebaskan dari puak musyrikin...sebab apa? Kerana baginda mahu tawanan itu menunjukkan kecantikan Islam kpd musyrikin... Jadi, tindakan Dr Rani ni bagi saya cukup cantik dan baik... Kerana beliau berjaya menyuntik ke dalam minda rakyat akan keindahan politik PAS.. Mahathir juga nampak, sebab tu beliau cakap mcm tu... Kebijaksanaan Dr Rani menyambut beliau secara tak langsung membuat rakyat akan berfikir bahawa PAS lebih bijak berpolitik dari umno... Tidakkah ini akan menambah kebencian pada umno?

    BalasPadam
  5. Bukan PAS menimbulkan kebencian pada UMNO....tetapi kami kaitangan kerajaan majoritinya memang dah menyampah dgn kerajaan UMNO sbb.......UMNO tiada satu misi @ visi yg membela agama Islam...

    BalasPadam
  6. Wa'alaikumsalam bro baretta... terima kasih atas pandangan bro... sebab itu gua kata yang Dr. Rani punya hati dan perassan yang lebih mulia dari gua beb... yang gua rasa gua tak mampu nak lakukan... jangan marah bro...

    BalasPadam
  7. Its ok MIS... Saya sekadar melontar pendapat dari sudut pandangan saya. Saya faham isi entri bro... Apapun, saya pun salah seorang ahli Kelab Pembenci Mamak Kutty tu... Err... Ada ke kelab tu? Haha!!

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....