DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Isnin, 11 Mac 2013

(VIDEO) PANASSSSS BEB... PERSAMAAN DAN PERBEZAAN DIANTARA ISI PERUT UMNO DAN PENGGANAS SULU !

Ada pulak lah ISI PERUT UMNO yang MEROYAN GILA BABI bila gua buatkan PERSAMAAN dan PERBEZAAN diantara ISI PERUT UMNO dan PENGGANAS SULU ni... kah kah kah... setelah gua SELAK dan CARI berkaitan kedua ISI PERUT yang ada didalam Umno dan juga yang ada didalam PENGGANAS SULU... walaupun ada PERBEZAAN namum PERSAMAAN nya juga tetap ada beb... kah kah kah... dan kalau diteliti SEJARAH kedua-dua ISI PERUT memang JELAS lagi BERSULUH yang PERSAMAAN paling KETARA ialah kedua-keduanya TUNDUK kepada PENJAJAH... namun kemudian nya MENDAKWA pula sebagai PEJUANG KEMERDEKAAN... LAWAK-LAWAK... kah kah kah !.

Yang mana kerana KETUNDUKAN kedua-dua ISI PERUT ini telah membawa kepada NEGERI SABAH DIPAJAKAN BUAT SELALAMA-LAMANYA oleh SULTAN SULU dan Umno pula menjadi ANAK KESAYANGAN KEPADA INGGERIS PENJAJAH DAN SELAGI GUS DIANGKAT MENJADI PEJUANG KEMERDEKAAN... sedangkan dimasa PARA PEJUANG YAN LAIN MENGALIRKAN KERINGAT... DARAH... AIR MATA serta NYAWA ada diantara ISI PERUT UMNO sedang BERPOYA-POYA dengan INGGERIS PENJAJAH... ya mungkin dimasa itu mereka BELUM SEDAR... tetapi dengan MENGKHIANATI PARA PEJUANG yang lain... rasanya sudah cukup MEMBUKTIKAN batapa BUSUK nya HATI PERUT ISI PERUT UMNO ni beb... kah kah kah !.

Persamaan lain yang ada diantara kedua-dua ISI PERUT mereka ini ialah KEGANASAN yang TAK BERTEMPAT... serta membuat kerja menggunakan KEPALA LUTUT... maka terjadi lah apa yang berlaku di LAHAD DATU sekarang ini... sepatutnya PENGGANAS LAHAD DATU tersebut MENGENCINGKAN KUBUR DATUK NENEK mereka kerana MEMAJAKAN NEGERI SABAH satu ketika dulu.... manakala PERBEZAAN nya pula ialah di pihak PENGGANAS SULU masih MENGAKUI KERJA GANAS mereka... namun berbeza di pihak ISI PERUT UMNO yang pernah menjadi BARUA KEPADA INGGERIS PENJAJAH satu ketika dulu tetap ENGGAN mengakui MEREKA adalah GANAS walaupun mengakui yang mereka adalah SYAITAN YANG DIKENALI... kah kah kah !.

Pada pihak PENGGANAS SULU mereka MENCEROBOH dan MENGGANAS kerana konon nya SABAH MILIK MEREKA... walaupun JELAS yang DATUK NENEK mereka telah MEMAJAKAN NEGERI SABAH SAMPAI KIAMAT iaitu selagi ada BINTANG dan MATAHARI... manakala dipihak ISI PERUT pula konon nya MALAYASIA ni adalah MAK BAPAK UMNO YANG PUNYA... maka terjadilah apa yang terjadi sekarang ini bila hampir setiap PROGRAM PAKATAN RAKYAT (PR) DIGANGGU GUGAT oleh yang namanya ISI PERUT UMNO BANGSAT WA HARAMJADAH... bertepatan sekali dengan SLOGAN MAUT dari Presiden mereka yang berbunyi DEMOKRASI TERBAIK WASSATIYAH HARAMJADAH... kalau tidak mana mungkin KEGANASAN boleh terjadi beb... lu orang PIKIR lah sendiri... kah kah kah !.

Kerana SLOGAN MAUT itu jugalah yang membuat ULUL AMRI ISI PERUT UMNO Datuk Seri Hj Najib (DSHN) menyimpan TELOR beliau bila Datuk Seri Anwar Ibrahim (DSAI) MENCABAR BERDEBAT DALAM ISU HALA TUJU NEGARA beb... dan kerana WASSATIYAH jugalah membuatkan BELUM PERNAH mana-mana PEMIMPIN UMNO mengeluarkan KENYATAAN MENEGUR PERBUATAN GANAS ISI PERUT UMNO tersebut... kerana apa beb... kerana ISI PERUT UMNO hanya MAMPU untuk BERGANTUNG kepada FITNAH... PEMBOHONGAN dan KEGANASAN... kepada perkara lain seperti URUS TAKBIR YANG TELUS... BERDEBAT... mereka TAHU yang mereka TAK MAMPU beb... untuk itu FITNAH... PEMBOHONGAN... KEGANASAN lah dijadikan SANDARAN selain KEPALA LUTUT... kah kah kah !.

Sebab itu juga lah kenyatan dari Yb TIAN CHUA telah DIPUTAR BELIT BELIT bagai NAK RAK demi menampakan yang konon nya ISI PERUT adalah yang TERBAIK... wal HAL mereka lah PENGKHIANAT NEGARA dengan memberi IC kepada PENDATANG ASING untuk UNDI seperti MAK BAPAK dia orang yang punya... jadi jangan SALAHKAN ORANG lain apabila ada yang mengatakan bahawa ISU LAHAT DATU adalah SANDIWARA... memang betul ada NYAWA ANGGOTA KESELAMATAN YANG BERDOSA TERKORBAN... tapi itu TAK BERMAKNA yang TUDUHAN ianya SANDIWARA boleh DINAFIKAN dengan SENANG... sedangkan Bangunan WORLD TRADE CENTER (WTC) yang MENGORBANKAN RIBUAN NYAWA DAN HARTA tapi masih lagi ada yang mengatakan ianya SANDIWARA oleh Negara Amerika Syarikat... seperti kata Tun Madey lah beb yang ianya SANDIWARA... kah kah kah !.

Kalau mengikut pada PERJUALAN PERLAWANAN BOLASEPAK... pembelian PEMAIN untuk MENGATUR PERLAWANAN kebiasaan nya bukan KESELURUHAN PEMAIN DIBELI beb... jadi apabila ada pihak yang mengatakan ISU LAHAD DATU adalah SANDIWARA dengan cara Pemimpin MENYELESAIKAN ISU tersebut... kenapa perlu MEROYAN beb... sedangkan kenyataan MENTERI KESELAMATAN DALAM NEGERI (KDN) diawal-awal PENCEROBOHAN mengatakan bahawa PENCEROBOH BUKAN PENGGANAS atau MILITAN... ini amat lah DIRAGUI sedangkan mereka LENGKAP BERSENJATA... kemudian nya boleh pulak BERUNDING atas ALASAN tidak mahu PERTUMPAHAN DARAH... dan dimasa PERUNDINGAN ada pula kenyataan yang PENGGANAS nak jumpa SALEBRITI sebelum BERUNDUR... apa CERITA beb... kah kah kah !.

Lagi satu beb kalau lu orang boleh TUDUH orang lain sebagai DALANG dengan hanya LAPORAN BERITA dan GAMBAR... kenapa pulak orang tidak boleh MENUDUH lu orang berdasarkan GAMBAR dan LAPORAN BERITA yang ianya SANDIWARA... ditambah lagi  sewaktu PROJEK IC sedang DISIASAT oleh Suruhanjaya Siasatan Diraja... dan AKIBAT dari ISU LAHAD DATU maka SIASATAN yang sedang BERJALAN di TANGGUHKAN... sedangkan SIASATAN bertempat di KOTA KINABALU  yang BERATUS BATU jauh nya dari LAHAD DATU... jad apa perlunya SIASATAN tersebut DITANGGUHKAN... jadi ini yang menjadi TANDA TANYA kepada RAKYAT yang mahu BERFIKIR... kecuali lah kepada ISI PERUT UMNO yang dikata TAK CERDIK oleh Tun Madey beb... dan mungkin kalau ada pun yang CERDIK tapi lebih kepada MENIPU RAKYAT... kah kah kah !.

Pada gua SENANG aje kalau BETUL yang Yb TIAN CHUA ada mengeluarkan kenyataan MENGHINA ANGGOTA KESELAMATAN sila bagi BUKTI SAHIH dan DAKWA beliau... gua pun SUKA beb kalau betul beliau megeluarkan kenyataan MENGHINA ANGGOTA KESELAMATAN... tapi gua rasa ialah Yb TIAN CHUA tidak SEBODOH itu... mungkin ada mengatakan ianya SANDIWARA UMNO berdasarkan PEMIMPIN UMNO buat kerja GUNA KEPALA LUTUT disamping TERHEGEH-HEGEH seperti hendak MENYIMPAN PENYAKIT... kah kah kah... jangan kerana nak kan KEUNTUNGAN POLITIK bagi memberi PERNAFASAN kepada NYAWA UMNO yang dah nak MAMPOS segala BENDA BANGSAT dibuat... biar lah ada MARUAH kalau pun dah TIADA MALU beb... kalau rasa TAKUT KALAH sangat PERGI lah LARI kemana-mana NEGARA lain yang dirasakan SELAMAT... kah kah kah !.



hemmmmm..... bermula dari 1malaysia... nkra... kpi... wassatiyah... demokrasi terbaik... debat bukan budaya kita... maqasid syariah... ikut sunnah rasulullah saw... janji ditepati dan haramjadah... lu rasa-rasa lah mana satu agaknya slogan yang betul-betul diikuti dengan perlaksanaan... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

3 ulasan:

  1. jepun kalah perang, kena terima syarat2 bila serah diri, ini adat. malaya nak merdeka kena terima syarat2 dari british. ini pelik.

    BalasPadam
  2. Penuh dengan kata-kata yang jijik untuk dibaca. Pencacai tak tahu syukur...

    BalasPadam
  3. umno-apco memang parti haram jadah yang di akui ! ABU saja penyelamat !

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....