DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Sabtu, 16 Mac 2013

CERITA "PORAK PERANDA" MUHYIDDIN YASSIN BARU SIAP TAJUK AJE RUPANYA... KAH KAH KAH !

Atas sebab itu beliau TAK DAPAT nak MENDEDAHKAN apa yang dikatakan MAKLUMAT yang beliau DAKWA mengenai "RANCANGAN PEMBANGKANG UNTUK MENGGAGALKAN PILIHAN RAYA UMUM MELALUI KEADAAN PORAK PERANDA"... kerana ianya baru saja dalam PERANCANGAN Pemimpin Umno/Bn dan masih lagi belum MENEMUI MAKANISMA bagaimana dan cara mana ianya dapat MENGAITKAN Pakatan Rakyat (PR) dengan PORAK-PERANDA tersebut... jadi TERPAKSA lah kata "NANTILAH SAMPAI MASA YANG SESUAI"... kah kah kah !.

Macam mana lah PENGIKUT kepada PARTI SYAITAN YANG DIKENALI tidak SUKA kepada FITNAH beb... kalau dah dikalangan PEMIMPIN mereka pun SUKA kepada FITNAH apatah lagi PENGIKUT mereka beb... sedangkan PEMIMPIN tersebut bukan gak CALANG-CALANG orang tentang Pengetahuan nya dalam hal AGAMA ISLAM... dan difahamkan juga beliau adalah ANAK kepada ULAMA TERKENAL di NEGERI JOHOR DT... tapi ini lah HASILNYA...  dan betul juga lah kata-kata PUJANGGA yang berbunyi IMAN BUKANLAH WARISAN... kah kah kah !.

Sebenarnya beb kata-kata orang yang mengatakan beliau BUKAN CALANG-CALANG ORANG dalam PENGETAHUAN AGAMA ISLAM hanya CERITA aje beb... kalau tidak mana mungkin beliau dan ULUL AMRI UMNO Datuk Seri Haji Najib (DSHN) menjawap ERK... ERK... ERK... apabila DITANYA oleh BUDAK BAWAH UMUR berkenaan NAJIS MUGHALAZAH satu ketika dulu... kah kah kah... jadi atas sebab itu gua TAK HERANNN kalau beliau pun BERPOTENSI TINGGI untuk membuat FITNAH... kerana PEGETAHUAN beliau dan DSHN hanya LEBIH KURANG aje beb... kah kah kah !.

Cuma BEZANYA beliau dari KALANGAN KELUARGA ULAMA'  manakala DSHN pula dari kalangan KELUARGA BUKAN ULAMA'... tapi dari segi PENGETAHUAN AGAMA ISLAM  pada kedua-dua PIMIMPIN UMNO ni adalah SEKATA dan SETARA bila DITOLAK mahu pun DICAMPURKAN... kah kah kah... sebab itu beliau TAK TAKUT MEMBUAT FITNAH beb... seperti mana PEMIMPIN UMNO lain yang bukan dari KELUARGA ULAMA'... tapi yang MALANGNYA beliau masih mahu DIKAITKAN dengan BAYANG-BAYANG KELUARGA beliau... kah kah kah !.

Sedangkan TINDAK TANDUK serta PERBUATAN beliau LEBIH KURANG saja jika dibandingkan dengan Pemimpin yang datang dari KELUARGA BUKAN ULAMA... kah kah kah... jadi kepada lu orang dan termasuk juga kepada diri gua kena dingatkan beb... KALAU TIDAK MAMPU MENGHARUMKAN NAMA KELUARGA JANGAN LAH KITA MEMBUSUKAN NYA beb... sudah lah MENGHARUMKAN TAK MAMPU KEMUDIAN CUBA PULA MEMBUSUKAN... apa NASIB lah MAK BAPAK yang MELAHIRKAN MANUSIA seperti ini... kah kah kah !.

Itu sebab jugalah sepatutnya perjuangan bukan setakat SLOGAN KOSONG aje beb... konon nya PERJUANG MELAYU lah... PERJUANG ISLAM lah... PERJUANG ENTAH APA lagi  lah... tapi kata-kata AZIMAT dari BANGSA sendiri pun tidak pernah DIPELAJARI dan DIKETAHUI... bukan ke PERPATAH MELAYU ada mengatakan UKUR BAJU DIBADAN SENDIRI beb... kalau itu tidak GUNA PAKAI maka jawapnya ia akan pergi kepada MUNAFIK beb... dan itu lah yang lu orang nampak BERMAHARAJA LELA dalam Umno... disamping ia BERKAIT RAPAT dengan lagi satu PERPATAH yang berbunyi "MUKA TAK MALU TAMPAL KULIT BABI 14 INCI"... satu FITNAH yang betul-betul HARAMJADAH dan BANGSAT... kah kah kah !. sumber mk    


hemmmmm..... tapi kalau pada isi perut umno ianya no hal beb... macam mana tak no hal nya beb... sebab kebanyakan yang ada adalah seperti kata tun mahadead iaitu "sudah berpuluh tahun yang cerdik pandai tak masuk umno"... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....