DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Ahad, 17 Februari 2013

SENATOR YANG BEBAL BERTINGKAT... KAH KAH KAH !

APA BARANG lah SENATOR ni beb... BERDEBAT tapi tak ada LAWAN... sedangkan BUDAK BAWAH UMUR yang tanya Datuk Seri Hj Najib tentang NAJIS MUGHALAZAH pun kalau BERDEBAT tetap punya LAWAN atau DUA PIHAK yang mana satu PIHAK PENCADANG dan satu lagi PIHAK PEMBANGKANG... itu baru boleh dikatakan DEBAT beb... atau dalam kata lain DUA PIHAK yang BERBEZA PANDANGAN... tapi KERJA GILA yang dibuat oleh SENATOR BEBAL BERTINGKAT ni lain beb... namanya DEBAT tapi DUA PIHAK yang SEALIRAN atau SEIYA SEKATA... dan kesudahan nya CAKAP SEORANG DIRI ATAS LORI IKAN macam ORANG GILA... rupa-rupanya kata-kata Tun Madey bahawa SUDAH BERPULUH TAHUN YANG CERDIK PANDAI TAK MASUK UMNO masih lagi BERTERUSAN sampai KINI beb... gua CAYA sama lu lah Tun Madey sebab lu punya CAKAP ada BETOI dan TATAK BOHONG macam ini SENATOR UMNO... kah kah kah !.

Bila dah nama nya aje ISI PERUT UMNO habiskan MAKNA DEBAT pun nak DITIPU... PELIK lah beb... biasanya MANUSIA bila ada JAWATAN akan nampak CERDIK walaupun TAK CERDIK mana pun... cuma JAWATAN aje yang membuat NAMPAK CERDIK... tapi lain BEBENOR dengan SENATOR dari Umno ni bila BERJAWATAN lagi nampak BEBAL... kah kah kah... ada ke MAJLIS yang sepatutnya dipanggil SYARAHAN atau pun CERAMAH... mungkin juga FORUM dan setidak-tidak nya PENERANGAN tapi dikatakan DEBAT... kah kah kah... sejak bila pulak lah Dewan Bahasa dan Pustaka (DBP) telah MENUKAR maksud DEBAT yang sepatutnya menemukan DUA PIHAK yang BERLAWANAN kepada DUA PIHAK yang SEIYA SEKATA bagi MAKNA DEBAT... kah kah kah... tak ada pulak gua dengar DBP atau pun PIHAK LAIN telah MENUKAR MAKNA DEBAT tu beb... tapi kalau menukar PERPATAH yang berbunyi BODOH MACAM LEMBU kepada BODOH MACAM UMNO adalah beb... kah kah kah !.

Akibat dari perbuatan BEBAL BERTINGKAT SENATOR ni beb... yang TERHASIL ialah KERUSI LEBIH dari ORANG... kah kah kah... lu orang tengok lah SATU LORI lagi KERUSI tak diturunkan dari lori beb... walau pun yang dikatakan LAWAN DEBAT kepada SENATOR ni ialah PEJUANG AKIDAH Datuk Hasan Ali Jati... sebab nya ialah KEBANYAKAN ORANG KLANG dah CERDIK dan TAHU apa makna DEBAT yang cuba nak ditipu oleh SENATOR UMNO ni... AGAK-AGAK lah kalau ya pun NAK MENIPU beb... apa dah TAK ADA BENDA lagi ke nak DITIPU sehinggakan PERKATAAN pun NAK DITIPU beb... ni lah dikatakan PERPATAH MELAYU yang berbunyi DEKAT DENGAN ORANG BUAT MINYAK WANGI MAKA AKAN TERLEKAT BAU WANGI NYA... dan DEKAT DENGAN ORANG PENIPU MAKA SEDIKIT SEBANYAK AKAN BELAJAR CARA MENIPU... macam mana lagi kalau dah masuk menjadi AHLI kumpulan PENIPU... lu orang PIKIR-PIKIRKAN lah beb... kah kah kah !. sumber Omak Kau


hemmmmm..... mungkin juga sebab ini yang membuat dshn tak mahu berdebat dengan dsai... sebab nya mungkin makna debat tak kena kerana dsai bukan dari isi perut umno atau pun lawan politik yang berbeza... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....