DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Jumaat, 4 Januari 2013

HAJI HADI TAK JUJUR POLITIK... SEJAK BILA PULAK UMNO DAN ISI PERUTNYA TAHU PERKATAAN JUJUR... KAH KAH KAH !

Apa yang ISI PERUT UMNO ni tahu pasal JUJUR beb... sejak bila pulak UMNO dan ISI PERUT nya memahami ISTILAH JUJUR yang selama ini menjadikan Istilah tersebut seperti MUSUH UTAMA UMNO dan ISI PERUT nya... kalau mengikut LAWAN perkataan JUJUR ialah KHIANAT... apa beliau LUPA yang sebelum ini Umno pernah MAMPOS kerana KETIDAK JUJURAN serta KHIANAT yang di buat oleh ISI PERUT UMNO itu sendiri tanpa melibatkan Parti-Parti lain atau pun Ahli-Ahli Parti lain yang diluar Umno khasnya Parti PAS dan Parti DAP atas KEMAMPOSAN UMNO pada tahun 1987... nampak sangat yang ISI PERUT UMNO ni dalam KETAKUTAN sehingga menggunakan ISTILAH yang selama ini menjadi MUSUH kepada UMNO... sepatutnya gunakan lah perkataan PATRIOTIK ke... SEMANGAT KEBANGSAAN ke... atau yang TERKINI iaitu DEMOKRASI TERBAIK ke... WASSATIYAH ke...  kah kah kah !.

Sengaja gua TIMBULKAN berkenaan KEMAMPOSAN UMNO pada tahun 1987 bagi MENUNJUKAN betapa JUJUR nya ISI PERUT UMNO ni dalam POLITIK beb... ianya bagi MEMBERITAHU kepada yang BELUM TAHU dan MENGINGATKAN kepada yang LUPA terutamanya ORANG MELAYU tentang PERANGAI SEBENAR UMNO itu beb... sebab kan ada PEPATAH yang berbunyi MELAYU MUDAH LUPA... kah kah kah... sebab MELAYU MUDAH LUPA lah yang membuatkan Umno dapat menjadi KERAJAAN selama 55 tahun di PUSAT... untuk itu rasanya SEJARAH bagaimana UMNO MAMPOS pada tahun 1987 patut dijadikan TAULADAN oleh RAKYAT berkenaan KEJUJURAN UMNO DAN ISI PERUTNYA DALAM POLITIK... yang mana mereka snaggup membuat APA SAJA asalkan IMPIAN dan CITA-CITA tercapai... kalau boleh JILAT akan DIJILAT... kalau boleh DIAMPU akan DIAMPU... kalau boleh DIPIJAK akan DIPIJAK...  hatta walaupun membuat UMNO MAMPOS sekali pun... kah kah kah !.

Ini bukanya gua FITNAH atau REKA-REKA CERITA seperti yang KERAP KALI dilakukan oleh UMNO dan ISI PERUT nya... ini adalah SEJARAH yang berlaku pada tahun 1987 yang sudah tentu tidak boleh DITIPU seperti SEJARAH-SEJARAH semasa ZAMAN PRA-SEJARAH yang telah banyak DIPESONGKAN oleh Umno dengan bantuan INGGERIS PENJAJAH... sehinggakan PIHAK yang sepatutnya menjadi PEJUANG KEMERDEKAAN DINAFIKAN JASA mereka dan lebih MALANG lagi ada yang dipanggil PETUALANG... yang mana akhir nya pihak yang sebelum itu hanya GOYANG TELOR dan BERPOYA-POYA DIANGKAT SEBAGAI PEJUANG KEMERDEKAAN... sedangkan dimasa mereka GOYANG TELOR dan BERPOYA-POYA banyak KERINGAT... DARAH DAN NYAWA PEJUANG KEMERDEKAAN telah TERKORBAN... tapi yang GOYANG TELOR dan BERPOYA-POYA yang dapat NAMA PEJUANG... tak ke LAWAK namanya tu beb... kah kah kah !.

Dengan mengatakan yang Presiden Pas Datuk Seri Abdul Hadi Awang perlu ada KEJUJURAN POLITIK dan TIDAK MELETAKAN SYARAT bagi MENJELASKAN mengenai isu AMANAT HADI... UMNO dan ISI PERUT nya yang minta PENJELASAN dan bila TUAN PUNYA AMANAT HADI nak MENJELASKAN kenapa pulak lu orang perlu TAKUT... sedangkan AMANAT HADI lu orang sendiri yang TIMBULKAN dan HENDAK SANGAT LU ORANG DIKATAKAN KAFIR OLEH AMANAT HADI... walaupun TUAN PUNYA AMANAT tidak MENGKAFIRKAN UMNO... tapi lu orang yang HENDAK SANGAT DIKATAKAN KAFIR oleh AMANAT HADI... dan bila TUAN PUNYA AMANAT hendak MENJELASKAN dan minta disiarkan SECARA LANGSUNG oleh RTM dan TV3/4... lu orang kata pulak bel1au TAK JUJUR... atau sebenarnya lu orang TAKUT yang mana akan RAMAI lagi RAKYAT FAHAM berkenaan AMANAT HADI tersebut... kah kah kah !.

Gua rasa ada baiknya lu orang hatar CERMIN MUKA dekat Timbalan Menteri Pelajaran Dr Mohd Puad Zarkashi ni beb... supaya beliau dapat melihat WAJAH SEBENAR UMNO yang ada kat MUKA beliau... tapi sebelum lu orang hantar CERMIN MUKA tu... ada baiknya lu orang RISIK-RISIK dulu tentang CERMIN MUKA yang sebesar mana menjadi KESUKAAN beliau... sebab nya kesukaan orang ni beb LAIN-LAIN... mungkin beliau suka kan CERMIN MUKA yang besar sebesar LEMBU NFC ke... sebesar KAPAL SELAM ke... setidak-tidak nya sebesar Datin Seri Hajah Rosmah Mansor atau pun sebesar Deepak Jaikishan... jadi bila CERMIN MUKA tu sampai kepada beliau sudah tentu beliau akan SENANG HATI kerana menepati CITA RASA beliau... lagi satu lu orang LAMPIRKAN sekali dengan NOTA yang berbunyi " KALAU YB CERMIN MUKA JANGAN LUPA BAWA SEKALI LAMBANG UMNO YANG ADA GAMBAR KERIS TELANJANG TU YA YB"... kah kah kah !. SH 


hemmmmm.....  mana ada telor umno nak siarkan secara langsung... sedangkan hj hadi bersedia berhadapan dengan mufti-mufti dan tokoh agama yang pro umno dalam siaran tersebut... kerana mungkin tokoh agama dan mufti sendiri pun tak sanggup untuk menegakan benang basah dalam secara langsung tersebut... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

4 ulasan:

  1. EN. PUAD NI YANG SALAH SORANG YANG MENGANGGU KES PEMANGKUAN DI IPG, "OVER RULE" KEPUTUSAN YANG TELAH DIBUAT OLEH LEMBAGA KENAIKAN PANGKAT. BESAR KUASA DIA. AKIBAT DARI GANGGUAN TERSEBUT, PENSYARAH YG PATUT DAPAT PEMANGKUAN MELEPAS KERANA DAH NAK PENCEN. KERANA ADA SEKELOMPOK MAKHLUK YANG TAK PUAS HATI BUAT ADUAN KAT DIA, OLEH KERANA ADA GENG PUNYA PASAL, DIMINTA SEMAK SEMULA. HURU HARA DIBUATNYA.

    BalasPadam
  2. PENGHIANAT NEGARA YANG DIANGKAT 'LEMBU-LEMBU 'YANG DIPAWAH & DICUCUK HIDUNG ,ABU SAJA BOLEH AJAR MALAUN-MALAUN SEPERTI INI YANG BANYAK DALAM PARTI SEKUTU APCO !

    BalasPadam
  3. kalau umeno jujur, sila jawap dakwaan adik angkat bernama Depak

    BalasPadam
  4. dah lupa daratan nampak!!!!!

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....