DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Ahad, 30 Disember 2012

SATU LAGI BARUA UMNO MENUNJUKAN WAJAH BELIAU !

Lu orang kenal siapa beliau ni beb... beliau ni lah  KETUA PENGARAH JABATAN KEMAJUAN ISLAM MALAYSIA (JAKIM) yang bernama Dato' Othman Mustapha yang baru sahaja MENUNJUKAN WAJAH beliau yang sebenar iaitu sebagai BARUA UMNO dalam mk... sebelum ini tak berapa JELAS wajah beliau ni beb... ialah kerana BERSELINDUNG disabalik nama JAKIM... tapi hari ini beliau nampaknya sudah TAK SANGGUP untuk MENYOROKAN wajah sebenar beliau bila mengatakan yang Presiden PAS Datuk Seri Hj Abdul Hadi Awang boleh diambil TINDAKAN sekiranya Presiden PAS tersebut tetap mahu MEMPERTAHANKAN AMANAT HADI yang DIDAKWA MENGKAFIRKAN UMNO... kah kah kah !.

Kerja-kerja untuk MENDAKWA Presiden PAS biasanya DISUARAKAN oleh BARUA-BARUA UMNO yang dilihat untuk MENGAMPU Pemimpin Umno yang HENDAK SANGAT dikatakan KAFIR oleh AMANAT HADI... lu orang TAK PELIK ke beb... biasanya orang akan cuba MENGELAK dari DITUDUH KAFIR tetapi cukup MENGHERANKAN dengan ISI PERUT UMNO yang HENDAK SANGAT dikatakan KAFIR melalui AMANAT HADI... kah kah kah... nampak sangat ISI PERUT UMNO ni jenis BEBAL BERTINGKAT dan BODOH BERPANJANGAN dan SESUAI sangat dengan PERPATAH BARU yang mengatakan BODOH MACAM UMNO bagi mengantikan PERPATAH LAMA yang berbunyi BODOH MACAM LEMBU... bunyinya pun TAK GANJIL jika dibandingkan antara LAMA dan BARU...  kah kah kah !.

Kalau menurut kata BARUA UMNO ni "tindakan boleh diambil ke atas Datuk Seri Abdul Hadi Awang (DSAHA) sekiranya presiden PAS itu tetap mahu MEMPERTAHANKAN satu AMANAT KONTROVERSI pada 1981 yang DIDAKWA MENGKAFIRKAN UMNO... jabatan itu bagaimanapun akan memanggil Abdul Hadi terlebih dahulu dan mahu Presiden Parti PAS tersebut MENARIK balik AMANAT berkenaan... kesan AMANAT itu BESAR... mereka LEPASKAN kepada masyarakat dan tidak cuba MEMPERBETULKAN semula... tuduh orang Islam lain tidak boleh kawan... KAFIR.. kalau kita lihat di Negara Arab mereka BERPECAH-PECAH SOAL MAZHAB... kita di sini SOAL AMANAT... sebenarnya MENGKAFIRKAN orang Islam lain itu LEBIH PARAH".

Satu KENYATAAN yang SEBIJI macam kenyataan PEMIMPIN UMNO serta BARUA-BARUA UMNO yang HENDAK SANGAT DIKATAKAN KAFIR oleh AMANAT HADI... kah kah kah... patut lah GEJALA MURTAD dan MASALAH SOSIAL dikalangan UMAT ISLAM makin BERLELUASA beb... kerana JAKIM yang sepatutnya MELAKUKAN kerja-kerja yang SEPATUTNYA tetapi TIDAK berbuat demikian... yang lebih DISEBUKAN ialah menjadi PENGAMPU kepada PEMIMPIN UMNO yang JELAS dan TERANG lebih BANYAK melakukan KERJA-KERJA HARAM JADAH... sebab itu kebanyakan TULISAN gua TAK BERBUDI BAHASA dan TAK BERSOPAN SANTUN dengan ORANG YANG BODOH MACAM UMNO ni beb... kalau nak SURUH gua BERBUDI BAHASA dan BERSOPAN SANTUN... ada baik nya lu orang CERMIN dulu MUKA-MUKA PEMIMPIN UMNO yang HARAM JADAH tu ok... kah kah kah !.

Tapi tak apa beb... gua pun SUKA kalau JAKIM mengambil TINDAKAN terhadap DSAHA kerana ianya akan membawa kepada PERBICARAAN DI MAHKAMAH SYARIAH... kalau sejak dari mula AMANAT HADI keluar ianya lebih kepada PERBICARAAN MASYARAKAT dengan TIMBUL TENGGELAM tanpa KESUDAHANNYA... dengan PIHAK yang HENDAK SANGAT DIKATA KAFIR oleh AMANAT HADI saja MENDAKWA tanpa TUAN PUNYA AMANAT dapat MENJAWAP... juga AMANAT HADI tersebut akan KERAP TIMBUL dikala UMNO memerlukan PERNAFASAN kerana TAKUTKAN kepada MAMPOS... mungkin dengan TIDAKAN diambil keatas EMPUNYA AMANAT HADI ianya akan DIBICARAKAN di MAHKAMAH SYARIAH... disana ianya akan DIIKUTI PERKEMBANGAN PERBICARAAN oleh RAKYAT diantara PIHAK PENDAKWA dengan yang EMPUNYA AMANAT HADI... AYUH BARUA UMNO CEPAT DAKWA TUAN PUNYA AMANAT HADI tersebut... kah kah kah !.


hemmmmm..... adalah penchacai umno mengatakan yang kerajaan tidak perlu melayan hj hadi yang meminta 1jam siaran langsung di rtm... ini menurut nya yang harakah milik parti pas tiada satu pun menulis tentang kebaikan kerajaan umno/bn... ini lah gua yang katakan bodoh bertingkat beb... tak tahu nak bezakan antara hak parti dan hak rakyat... sebab itu lah pemimpin umno haram jadah dan isi perutnya membuat harta rakyat macam harta mak bapak dia orang... cuba lu orang tanya jakim betul ke tidak beb... kah kah kah !.

9 ulasan:

  1. SYABAS ! DAKWA CEPAT DEY BARUA-BARUA UMNO-APCO ! ABU JANGAN LUPA !

    BalasPadam
  2. muzium padi gunung kheyangAhad, Disember 30, 2012 8:06:00 PTG

    puak united munafikun mana ada yang cerdik!

    BalasPadam
  3. cepat dakwa hj hadi supaya rakyat dapat penjelasan sebenarnya supaya pru di tahun2 akan datang tidak ditimbulkan lagi bab ni.

    BalasPadam
  4. Bila amber baca artikel ni, baru amber sedar yg org2 umNO ni memang bodo...

    BalasPadam
  5. Kepada sitonggong ni sila baca dulu Mustika Hadith yang dikeluarkan oleh pihak Jakim sendiri dan diberi kata aluan oleh Mahathir. Kalau setakat nak mengampu janganlah tunjukkan sangat kepada khalayak ramai.Cuba baca balik apa yang tercatat pada apa yang dilabel oleh UMNO sebagai amanat TGHAH, adakah dia kata orang UMNO kafir??Yang sibuk kata begitu ialah orang2 UMNO sendiri, samapai ada yang mengaku dah murtad, nauzubillah!

    BalasPadam
  6. suka dengan kenyataan "PIHAK YANG NAK SANGAT DIKATAKAN KAFIR" ..

    BalasPadam
  7. puak setan yg dikenali sdg menggelabah takut kalah dl, pru13....dakwa cepat TGHH supaya segala kebodohan umno akan didedahkan di mahkamah.

    BalasPadam
  8. Bodo mcm UMNO ... i like

    BalasPadam
  9. SubhanAllah,
    Jangan kutuk sangat, mari sama-sama berdoa dia dapat hidayah. Halalkah rizki yang dia dapat setiap bulan hasil kerja mcm ni.
    Sesungguhnya dia TIDAK SAYANG IBU, AYAH, ANAK-ANAK, ISTERI DAN KELUARGA. Dengan hasil sedemikian diberi makan kepada mereka sesungguhnya dia menyediakan mereka untk jadi bahan bakar api neraka.....
    Ya na'uzubillah......

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....