DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Khamis, 13 Disember 2012

PERGGHH... DSH ROSMAH PULAK KELUARKAN TONIK AJAIB BEB... KAH KAH KAH !

Kalau sebelum perlawananan pembukaan PIALA AFF 2012 di Stadium Bukit Jalil dua minggu lepas... skuad HARIMAU MALAYA dikatakan mendapat TONIK AJAIB oleh Jurulatih Kebabngsaan K.Rajagobal dengan KEHADIRAN Perdana Menteri Datul Seri Haji Najib (DSHN) semasa latihan... yang mana akhirnya TONIK AJAIB tersebut BELUM CUKUP BAGUS untuk menahan KEKALAHAN kepada Pasukan Singapura... kalau tidak PASTI cerita TONIK AJAIB tersebut akan DIHEBOHKAN oleh PENCHACAI UPAHAN serta PENYOKONG MEMBABI BUTA UMNO bagai NAK RAK tak kurang TUJUH HARI TUJUH MALAM atau akan BERSAMBUNG lagi selepas KEMENANGAN kedua sewaktu menentang LAOS... ianya akan BERTERUSAN selepas kemenangan keatas Pasukan Indonesia sehingga lah keputusan perlawanan SEPARUH AKHIR PERTAMA... kah kah kah !.

Kerana itu adalah STANDARD bagi PENANDA ARAS kepada Penchacai Upahan serta Penyokong Membabi Buta Umno... kah kah kah... apa lagi boleh DIPERMOSIKAN oleh dia orang tentang Pemimpin Umno selain dari itu melainkan WA AMPU SANA WA AMPU SINI... kah kah kah... hanya itu aje le yang boleh diketengahkan oleh dia orang dalam WAKTU-WAKTU TERDESAK ini atau pun dalan waktu KECEMASAN yang umpama NYAWA-NYAWA IKAN... sebab itu kalau ada saja CERITA dan BERITA tentang Pemimpin Umno/Bn yang bukan MENYENTUH pasal Rasuah atau Penyelewengan sudah tentu dia orang akan HEBOHKAN 1 MALAYSIA... walaupun kadang-kadang cerita dan berita tersebut JELAS untuk menampakan lagi KEBEBALAN BERGANDA dia orang... tapi dah jadi RESAM DUNIA beb yang JARANG orang BEBAL MENGAKU BEBAL... kah kah kah !.

Kini walaupun tiada UNGKAPAN seperti itu didengar dari Jurulatih Skuad Kebangsan mahu pun Penchacai dan ISI PERUT UMNO... apabila Datin Seri Hjah Rosmah Mansor (DSHRM) mahukan Skuad Kebangsaan BERJUANG HINGGA KETITISAN TERAKHIR dalam program bual bicara HELLO MALAYSIA bernama TV...  namun PERCAYA lah andai kata KEMENANGAN berpihak kepada Skuad Kebangsaan dalam perlawanan SEPARUH AKHIR KEDUA esok... sudah tentunya BERMACAM-MACAM lah kata-kata yang akan TERKELUAR  dari mulut dia orang beb... kalau pun bukan dari mulut Jurulatih Kebangsaan ianya PASTI akan keluar pula dari mulut PENCHACAI UMNO yang akan mengatakan kata-kata PERANGSANG dari Isteri Perdana Menteri Datin Seri Hajah Rosmah Mansor (DSHRM) telah MEMBUAHKAN HASIL... kah kah kah !.

Sebagai RAKYAT MALAYSIA gua pun berharap jugak lah kemenangan akan BERPIHAK kepada Skuad Kebangsan... tetapi bila saja ada CAMPUR dan KACAU dari PEMIMPIN UMNO dan ISI PERUTNYA... gua mula rasa lain macam aje beb... lebih-lebih lagi kalau yang membuat CAMPUR dan KACAU tu ialah DSHRM yang gau rasa lebih banyak SUWEY dari TUAH nya kalau memandangkan kepada SEJARAH yang lepas lah beb... kah kah kah... apa yang lepas tu lu orang cari lah sendiri... malas gua nak MENGENANGKAN sejarah SUKAN yang lama... kalau yang ini hanya baru SEPARUH AKHIR untuk KE AKHIR... tapi yang satu lagi tu bukan setakat akhir beb... malahan PINGAT EMAS sudah 99 peratus dalam GENGAMAN yang kesudahan nya HANCUR LEBUR BAGAI DEBU... seperti kata orang sebelum perlawanan akhir tersebut... yang PINGAT EMAS boleh dimenangi kalau DSHRM tak MENYEBUK... kah kah kah !.  mk


hemmmmm..... kalah atau menang adalah adat perlawanan... tapi kalau menang ianya dikatakan tonik ajaib kenapa pulak kalau kalah tak boleh dikatakan suwey yang ada kat badan sipolan menjadi punca... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan beb heeeee... A B U.

1 ulasan:

  1. Betul tu,,,kalau apa campur dengan rosmah aje pasti punah

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....